De drie op het Ijsselmeer door het ijs ingesloten schepen - Vuurtoren te
Enkhuizen met vernieling bedreigd - Prins Bernhard te Scheveningen
o
T l il 1 U r 'iT- fT-H T-' r ~l 'i~k ~r~'j l~ -r—r-T_ri-y Tl i~LTj~LT|-LTrx iX'ixnT-'i~L' ~i~Lr~LUMii <n w_«r ^_r i mh lij vt J <-U n u 'i ri~» 'it 'r~i -r~'r~'r~
f
1
u
p
1
Bp
Hr
HAAGSCHE COURANT VAN DONDERDAG 18 JANUARÏ 1940.
TWEEDE BLAD.
4
jK
i
DE MISLUKTE TOCHT VAN DE „IJSSEL”, DE
DE GEHEELE NOORDERSTREKDAM te Enkhuizen, is bedolven
HET GESCHENK VAN DE NEDERLANDSCHE SCHOOLJEUGD AAN DE N.Z.H.R.M. DE MOTORRED-
DINGBOOT „PRINS BERNHARD”, WERD TE SCHEVENINGEN IN TEGENWOORDIGHEID VAN DEN
PRINS 1N GEBRUIK GENOMEN. DAARNA WERD F.F-N TOCHTJE DOOR DE HAVEN GEMAAKT.
DE DRIE BOOTEN ONDERWEG VAN AMSTERDAM NAAR KAMPEN.
Om de grootst mogelijke kracht U ontwikkelen, werd achter elkaar geva
ren. Van voor naar achter: de „IJssel”, de „Holland” en de „Friesland”.
DOOR DE BEMANNING DER IN HET IJSSELMEER VAST
GERAAKTE BOOTEN WERD IN KOLENSCHRIFT
OP HET IJS DE NOODTOESTAND KEN
BAAR GEMAAKT.
onder
enorm groote stukken ijs. Men is er vanwege den Rijkswaterstaat toe over moe
ten gaan den op dezen dam staanden vuurtoren voor een groot gedeelte te de-
monteeren. daar men bang is dat hij door het ijs zal wonden vernield.
EEN PAR
TIJTJE
IJS
HOCKEY
IN HET
SCHAFT
UUR OP
EEN DER
‘AMSTER-
DAMSCHE
GRACH
TEN.
WINTERSPORT IN DE LIMBURGSCHE „BERGEN”.
De Maastrichtsche jeugd vermaakt zich met sleeën op de
besneeuwde hellingen van den St Pietersberg.
HOLLAND” EN DE
„FRIESLAND” VAN AMSTERDAM NAAR KAMPEN. DE DOOR HET
IJS GEKRAAKTE „FRIESLAND” IN ZINKENDEN TOESTAND.
it tl
OP DE NIEUWE MEER TE AMSTERDAM trekken de vis-
schers er op uit om aal en paling te verschalken; uit een tevoren
gehakte bijt wordt de buit opgehaakt
OM DE VEREISCHTE MICROFOON-TECHNIEK voor het gebruik van de
luidspreker-installaties op de stations te verkrijgen, ontvangen spoorwegbe
ambten te Hilversum les in „spreken” van den bekenden radio-omroeper
Guus Weitzel.
4 |:gf;
B t11
IQ
1 kB.-'-
ttlBlSilf tiff til
1
i
f
1
1/
- 11.-'U
|g ee -
L
j
4
M»;
-
J1WLIU1J. .J.
>4
-
-*
r- ■-