HAAGSCHE COURANT 4 K BEKENDMAKING INLEVERING VAN METALEN BEKENDMAKING 1 de gemeente ’s-Gravenhage van STADSNIEUWS Welken distributiebon heeft men noodig Woensdag 30 Juli 1941. DERDE BLAD INWISSELING MELKKAARTEN Herdenkingsbijeenkomst te Loosduinen 101 104 54 55 16 Juni t/m 10 Aug. 38 30 Juni t/m 3 Aug. 28 .10 24 25 27 Juli t/m 2 Aug. t/m K 23* DISTRIBUTIE VASTE BRANDSTOFFEN 11 16 Juni t/m 10 Aug, 2 liter - - I I De met aangeduide bonnen vervallen spoedig 44 45 102 103 i i i 28 28 28 26 27 28 28 28 A A Een versierde bus, een imitatie van de oude stoomtram, welke aan vankelijk door de maatschappij gebruikt werd, haalde directie en genoodigden van het station. ^4 a VAN DEN GEMEENTELIJKEN CRISIS- EN DISTRIBUTIEDIENST TE ’s-GRAVENHAGE 1 Aan jhr. ir. J. Röell werd t.g.v. zijn 25-jarig jubileum als directeur der maatschappij, hetwelk tevens heden gevierd werd, namens het personeel een fraaie electrische klok aangeboden. Jhr. Röell (links op de foto zittend), ontvangt de klok uit handen van den heer J. Bieneman fPolygoon-v. d. Werff) HET DIAMANTEN JUBILEUM L VAN DE W.S.M. Koken - 1 RECLAMES. RECLAMES. 4. Van Heutszstraat 2 Distributle-periodo Hoeveelheid] BON ARTIKELEN 8. Koningin Sophiestraat 19 BONKAART ALGEMEEN (NIEUW) 3 Juli t/m 3 Aug. 1 kilogram Zieken t/m 189. 9. Spilstraat 25 20 Juli t/m 16 Aug. BONKAART ALGEMEEN (OUD) 16 Juni t/m 10 Aug. 20. Westduinweg 127 16 Juni t/m 10 Aug. 21. Westduinweg 40 16 Juni t/m 10 Aug. 100 gram 22. Duinstraat 15 100 gram 23. Rotterdamschestraat 66 Weteringkade 1 30. Scheldestraat 122a BONKAART DIVERSEN 34. Ledeganckplein 7 35. Busken Huëtstraat 22—24 27 Juli t/m 2 Aug. EIEREN een ei Z 41. Cypresstraat 5 Sleedoorn- AARDAPPELEN 3 k.g. 27 Juli t/m 2 Aug. 5 BROODKAART 100 gram 46. Zwolschestraat 311 t/m 435, Neptunus- 54. De Vliegerstraat 28 BLOEMKAART t/m 228. 14 Juli t/m 10 Aug. 59. Boylestraat 20 BOTER- OF VETKAART 64. Beeklaan 184 17 Juli t/m 3 Augustus Noorderbeekstraat 1 t/m 24 BOTER 66. Galvanistraat 43 67. Rij slag 8 MELKKAART 68. Paramaribostraat 21 MELK 1% liter 27 Juli Vm 2 Aug. 72. Hoefkade 322 VLEESCHKAART 75. ’s-Gravenzandelaan 185 50 gram 76. Kritzingerstraat 75 100 gram PA PK A ART (voor kinderen geboren na 1 Juli 1937) 14 Juli t/m 10 Aug, 250 gram 85. Willem Lodewijklaan 5< 14 Juli t/m 10 Aug. 250 gram SCHEERZEEP 1 Mei t/m 31 Aug. HONDEN- EN KATTENBROOD I t/m 31 Juli i gas- PETROLEUMKAART M EN O X 90. Mient 351 91. Vlierboomstraat 362 250 gram 250 gram 14 Juli t/m 10 Aug. 14 Juli t/m 10 Aug. No. 17940 92. Aucubastraat 3 93. Verhulststraat 102 86. Koningin Emmakade 119 87. De Gheijnstraat 115 73. Gerard Doustraat 202 74. Stortenbekerstraat 264 82. Resedastraat 26 83. Acaciasraat 182 52. Jan van Goijenstraat 94 53. Terwestenstraat 105 27. Van der Wijckstraat ongenummerd 28. Wilhelmina, van Pruisenstraat 49 29. Louise Henriëttestraat 11 13. Beetsstraat 90 15. Nijkerklaan 7 16. Kootwijkstraat 35 17. Willem IILstraat 99 (Loosduinen) 19. Nachtegaalplein 19a TARWEBLOEM of -meel of rogge bloem, of -meel of zelfrijzend bak meel of Brood of half rantsoen Gebak 100 gram op één bon 10 8 5 4 3 140 gram 140 gram 75 gram 75 gram 75 gram 300 gram 600 gram 500 gram 400 gram 150 gram 120 gram 300 gram 200 gram 150 gram 250 gram 250 gram 500 gram 250 gram 40 gram kg. k.g. k.g. k.g. kg. k.g. 27 Juli t/m 2 Aug. (Op bonnen, waarop staat vermeld: „4 rantsoenen” 400 gram brood of 4 rant soenen gebak). BROOD of 1 Rantsoen Gebak. Dit is: Ontbijtkoek of Speculaas of andere koekjes of Biscuits en Wafels of Beschuit of Cake of Taart en gebakjes of gevuld'groot korstgebak of gevuld,klein korstgebak 35 gram 50 gram als boven 50 gram 1 tube 1 pot 14 t/m 27 Juli, extra t/m 9 Aug. I i 1 5 t 1 1 Eén half rantsoen VLEESCH (been inbegrepen) of één half rants. VLEESCHWAREN Eén rantsoen VLEESCH (been in begrepen) of één rantsoen VLEESCHWAREN t r Reserve Kaas Melk Kaas Eieren Vleesch Vleesch- waren Rijst Haver mout ■i i. 3 j 7, 3e van den Boschstraat 22 8. Van der Duijnstraat Hu 46. Haagschestraat 38 Huldiging jhr. Röetl| 47. Atjéhstraat 31 48. Van de Spiegelstraat 23 51. Koningstraat 118a 36. Ferdinand Bolstraat 16 37. Nijkerklaan 9 10. Cylinderstraat 4 11. Bresterstraat 7 Op voederkaart voor Honden. Voor groep I en II III IV V n VI Op voederkaart voor katten 78. Boerenstraat 56 79. Hendrik van Deventerstraat 43 79. Rhododendronstraat 47 t/m 147 80. Hetschelstr. 23 -Tr--...,-—-- C---- - HAVERMOUT of havervlokken of haverbloem of aard-meelvlokken, of gort of gortmout of grutten GORT of gortmout of grutten VERMICELLI of macaroni of spa ghetti MAÏZENA of sago of aard.meel of puddingpoeder of puddingsaus- poeder met 100 gram zetmeel ZEEP Toiletzeep (nieuwe samenstell. of Huishoudzeep of Zachte zeeppasta of Zachte zeep (oude samenst.) of Zachte zeep (nieuwe samenst.) of Zeeppoeder Voor 20 k.g. droog waschgoed moet aan de wasscherij één bon worden afgegeven. 36, Dr. Schimmel- Voor het tijdvak van 24 Juni t.m. 31 December 1941 zijn geldig: Eén eenheid vaste brandst.: Eén eenheid turf: .(of later vaste brandstoffen) 05, 06, 07 05, 06, 07. 08 31 Draaistraat 14 32. Ketelstraat 21 33. Van Oosterwijk Bruynstraat 3 HAARDEN en KACHELS J IDEM K CENTR. VERWARMING L 1 EENHEID is gelijk: 1 h.l. van max. 75 k.g. anthraciet, steen kool, industrie, of eierbriketten. 2 h.l. (max. 100 k.g.) cokes (ook cokes). 110 k.g. bruinkoolbriketten. 150 k.g. cokesgries of cokesgruis 175 k.g. fabrieksturf 195 k.g. persturf (300 stuks) 275 k.g. Peel-turf 200 k.g. baggerturf (450 stuks). RIJST of rijstebloem of rijstemeel of rijstgries of gruttenmeel (ge mengd meel) HAVERMOUT of -bloem of -vlok ken, gort, of -mout, aardappel- meelvlokken of grutten Morgen heeft de inwisseling vanmelk- kaarten van kinderen, die geboren zijn na 1 Februari 1927, tegen z.g.n. R-kaarten in den Dierentuin als volgt plaats van 811 uur Krul t/m einde K en La t/m van der Loovan 1114 uur van ’t Loo t/m einde L en Ma t/m Mul der van 1417 uurMulder Canter t/m einde M, N, O en Pa t/m Peterssen. Te Loosduinen geschiedt de inwisseling in de hulpsecretarie morgen voor de let ters N t/m S. 25. Bisschopstraat 3 26. Van Nijenrodestraat 16 tus a.s. zullen zijn opgeroepen, kunnen zich op Zaterdag 2 Augustus 1941 in de groote zaal van den „Dierentuin” ver voegen, welke daartoe is geopend van 8 tot 17 uur. Bij het afhalen der bons moet behalve de distributiestamkaart, tevens worden overgelegd een bewijs, waaruit blijkt, dat men als arts, tandarts of veearts werk zaam is, 1824 (Polygoon-v. d. Werff) komst tegemoet en spr. besloot met het uiten van zijn beste wenschen voor den bloei der W.S.M. 27 Juli t/m 2 Aug. extra t/m 9 Aüg. EXTRA ZEEP VOOR ARTSEN ENZ. Evenals zulks gedurende het tijdvak, dat eindigt op 31 Juli 1941, het geval was, zullen aan de praktiseerende artsen, tand, artsen en veeartsen 12 extra rantsoenen toiletzeep ter beschikking worden gesteld. Degenen, die reeds een aanvrage voor de nieuwe periode hebben ingediend, zul len een oproeping ontvangen. Zij, die nog niet mochten hébben aangevraagd, dit geldt dus voor hen, die niet vóór 2 Augus. SCHEERZEEP Of SCHEERCRêME (op textielkaart voor mannen en .ongens van 15 jaar en ouder). ZILVEREN JUBILEUM VAN JHR. IR. J. RÖELL De autobussen van de N.V. Westland- sche Stoomtramwegmaatschappij te Loos duinen, die over een groot gebied in Zuid- Holland het autobusverkeer verzorgt en bovendien in het Westlandsche tuinbouw gebied het belangrijke goederenvervoer in handen heeft, hadden vandaag een eenvou dige versiering De Maatschappij herdacht een dubbel jubileum. Dit betrof het zestig jarig bestaan der W.S.M.terwijl tevens de directeur jhr. ir. J. Röell, vijf en twintig jaar bet beheer heeft gevoerd. Iu een bijzondere bijeenkomst van direc tie, commissarissen en personeel, heden morgen in gebouw „Varia” te Loosduinen zijn beide feiten herdacht De president-commissaris der W.S.M., jhr. mr. E. C. U. van Doorn sprak een kort welkomstwoord, waarna het woord werd gegeven aan den voorzitter der regel ings- commissie, den bedrijfsleider der W.SM. den heer J. Eieneman, die zich richtte tot. commissarissen en directie, namens het personeel. Het personeel beschouwt het als een ge luk tot degenen te behooren, die de W S. M- mogen dienen, waarbij dit temeer het. Vervolgens nam de heer Bieneman op nieuw het woord, thans voor de huldiging van jhr. Röell. Spr. wees op hetgeen onder diens leiding tot stand is gekomen. Daar naast zijn nooit de belangen van het per soneel vergeten. Het streven van jhr. Röell was er van den beginne af op gericht, het personeel een verzorgden ouden dag te ge ven en daardoor is een Pensioenfonds tot stand gekomen. Aan de i eischen van het personeel, werd steeds een willig oor verleend. Dit wordt door het personeel ten zeerste gewaardeerd. Nadat mevr. Röell bloemen waren aangeboden, werd jhr. Röell namens het personeel een fraaie klok overhandigd. Dank van de directie Jhr. Röell verklaarde in zijn dankwoord voor de hulde hem gebracht, zich vaak de vraag te hebben gesteld, of niet teveel van zijn medewerkers werd" geëischt. Mede tengevolge van verbeterde sociale toestanden, heeft het overgroote deel der werkers meer belangstelling in hun ar beid gekregen. In gemeen overleg wordt getracht voor de werknemers te verkrij gen datgene wat gezien de financieele toe stand van het bedrijf, in redelijken zin, mogelijk is. Helaas is de financieele toe stand van het bedrijf nog steeds niet zooals die gewenscht wordt. Aandeelhouders heb ben sinds véle jaren geenerlei dividend ontvangen. Toch is er van het bedrijf ge maakt, hetgeen er van te maken is. Dat was alleen mogelijk dank zij den steun van het personeel, waarbij spr. bijzondere hul de bracht aan den bedrijfsleider, den heer Bieneman. Herhaalde malen nam hij het initiatief tot diverse wijzigingen ep re organisaties, die voor het bedrijf van groot belang moeten worden geacht. Het toef be drijf was welhaast zijn troetelkind en deze afdeeling, ondergebracht bij de dochter onderneming N.V. Pullman-ExpresAmo- va heeft een eerste plaats ingenomen in de touringcarbedrijven. Daaiïnede is de kroon op zijn werk gezet. Dank bracht spr. voor de medewerking steeds van de commissa rissen ondervonden. Sinds de overname van een groot gedeelte der aandeelen is de W.S.M. een dochter-onderneming der Ned. Spoorwegen geworden en voor de aan wezigheid van de nieuwe commissarissen in het college n.L ir. W. Hupkes, ir. W. F. H. van Rijckevorsel en dr. F. F. de Bruyn, betuigde spr. bijzonderen dank. Spr. wees er tenslotte op. dat momenteel door de W.S.M. als gevolg van de enorm ge stegen bedrijfskosten door de gasgenerato ren, met groot verlies wordt gewerkt. Dit moge echter geen reden zijn bij de pakken te gaan neerzitten. Met" vertrouwen gaan we de toekomst tegen in het vooruitzicht dat de sombere tijd zal worden gevolgd door een beteren tijd, waarin de W S.M. weder zal bloeien. De heer F. J. Muller, oud-bedrijfschef der W.S.M., bood zijn gelukwenschen aan en twijfelde niet, dat door de uit breiding van het aantal commissarissen door de overname door de Ned. Spoor wegen de W.S.M, een goede toekomst te gemoet zou gaan. De heer J. Smit bood namens het per soneel den heer Bieneman voor al zijn werkzaamheden als voorzitter der rege- lingscommissie een zilveren sigaretten koker aan. Ir. Hupkes, directeur der Ned. Spoor wegen, herinnerde aan het belangrijke feit, dat onlangs de Spoorwegen zeggen schap in de W.S.M. hebben gekregen. Dit was een weloverwogen daad, niet alleen uit landsbela doch ook uit streekbe- lang. De wijziging zal geen verandering tengevolge hebben in de bedrijfsvoering noch voor de verhoudingen in het perso neel. Spr. besloot diet zijp beste wen schen uit te spreken voor W.S.M. en per soneel. Nadat jhr. v. Doorn den sprekers dank had gebracht, werd deze bijeenkomst, welke werd opgeluisterd door hét eigen muziekkorps der W.S.M., gesloten, SUIKER RIJST of rijstemeel of rijstebloem of rijstgries of gruttenmeel (ge mengd meel) JAM, stroop, honing e. d. KOFFIESURROGAAT of THEE (voor zoover voorradig) tot jhr. Röell, er op wijzend, dat de eer volle benoeming die onlangs plaats vond tot directeur der N.Z.H.T.M. aangeeft, hoe zeer zijn bekwaamheden ook buiten de W.S.M. worden gewaardeerd. Tenslotte richtte mr. van Doorn zich tot het perso neel, dank betuigend voor de groote plichtsbetrachting steeds betoond, waar door ook de vele moeilijkheden waarmede de W.S.M. te kampen had, zijn overwon nen. De W.S.M. gaat heden een nieuw tijd perk in. Een omstandigheid, die ongetwij feld, van grooten invloed zal zijn is, dat de Ned. Spoorwegen zeggingschap in de Maatschappij verkregen hebben. Dit acht spr. van groot belang voor de W.S.M. Eenerzijds mag worden verwacht, dat daardoor het eigen karakter van de typi sche streekonderneming geen afbreuk zal worden gedaan en anderzijds, ziet spr een groot voordeel in het nieuwe verband met de zoo krachtige en kundig geleide Spoor wegen. Met vertrouwen gaan we de toe- 01, 02, 03 01, 02, 03, 04 01, t.m. 11 200 k.g. 200 k.g 100 k.g. DAGEN K lafst omdat llc «U V verkoopster de heele dag V «ta. zou ik niet meer bui g 1 Cj ten Nefa kunnen. zeldzaam tacht en sterk absorberend 250 gram ••••••••••••••••••••••••••«••«••••••••a op Hon hm»»*»*»»»»»»»— agi~r~~ 13. Troelstrakade 333 t/m 517, 15 Nunspeetln 399 t/m 509. Nunspeetln 294 t/m 398. 16. Voorthuizenstr. 33 t/m 130. 17. Wilhelminastr. 1 t/m 129 (L). 19. Nieboerweg 241 t/m 286, Papegaailn 1 t/m 44, Parkietln 2 t/m 22, Putten- schestr. 1 t/m 30. 20. Statenin 15 t/m 47. Westduinweg 1 t/m 49. 1M, 21. Sonoystr. 26 t/m 111. Steigerweg 1 t/m 45. Koningstr. 615 t/m 619, Lepelstr. 1 t/m 19, ParaL lelweg 76c t/m 167. 52. Rembrandtstr. 125 t/m 236. 53. TerWë’stenstr. 135 t/m 234, Vaillant- laan 1 t/m 51, Vaillantlaan 2 t/m 50 54. v. d. Veldestr. 106 t/m 128, de Vlie- 27. Stuijvesantstr. 229 t/m 319. 28. Schenkstraat 66 t/m 233. 29. Mariastr. 22 t/m 58, R. v. Goensstr. 1 t/m 75. 30. Waalstr. 14 t/m 51, t/m 50. 31. Trekweg 22 t/m 143. 32. Stortstraat 98 t/m 193. 33. Stieltjesstr. 112 t/m 136, v. d. Vegt- 'straat 1 t/m 20, le Waldorpdwarsstr., 2e Waldorpdwarsstr., 3e Waldorp dwarsstr., Waldorpstr., W. de Clercq- stfaat 1 t/m 38. 34. P; Paaltjensstr. 8 t/m 76, Rosseelsstr. 1 t/m 62. 35. Schaapherdersstr. 20 t/m Schaepmanstr. 2 t/m 41, weg 1 t/m 52. 36. Rochussenstraat 64 t/m 163. 37. Soestdijkschekade 735 t/m 882, Soest- dijkschekade 884 t/m 1054, Soestdijk- scheplein 1 t/m 7. 41. Populierstr. 31 t/m 148, straat 1 t/m 17. 42. Pr. Mauritslaan 17 t/m 81. 43. Wieringschestr. 252 t/m 446. 44. Zeeweg 8 t/m 16, Zeilstraat 1 t/m 142. 45. Middelburgschestr. 37 t/m 79, Neptu- turfbriketten. overige soorten turf. Briketten, geheel of gedeeltelijk vervaardigd van uitval en/of af val van vaste brandstoffen geen turf zijnde. 250 k.g. Briketten geheel of gedeeltelijk vervaardigd van uitval en/of af val van turf. De veel gebruikte inhoudsmaat 1 mud "t 1 h.l. 60. Anemoonstraat 186 42. Doornstraat 170 43. Tesselschestraat 114 44. Nieuwe Laantjes 8 45. 2e Messstraat 31 geval is, nu de maatschappij in de laatste jaren steeds grooter is geworden. Met eer bied kan worden teruggedacht aan dege nen door wier initiatief de W.S.M. is gesticht, tot de ontwikkeling waarvan commissarissen en directeur belangrijk hebben bijgedragen. ■Namens het personeel bood de heer Bie neman een in kunstsmeedwerk gevatte klok aan, die boven den ingang van het hoofdkantoor zal worden geplaatst. Rede van den president- commissaris De president-commissaris, jhr. mr. E. C. U. van Doorn, herinnerde in zijn'rede aan de oprichting en ontwikkeling der W.S.M. Juist in den tijd dat de W.S.M. werd opge richt maakte het Westland een slechten tijd door. Toen werd de vereeniging „West land” opgericht, die door toepassing van het veilingbeginsel, de streek weer tot op bloei heeft weten te brengen. Het mag worden gezegd, dat de W.S.M daartoe krachtig heeft bijgedragen. Een belang rijke taak was voor haar weggelegd en een zeer uitgebreid transport moest worden verzorgd. Spr. kan thans verklaren, dat het bestuur bij alle besluiten een open oog heeft gehad voor de belangen van de streek, en beschouwde de W.S.M. als een toegewijde medewerkster van de energieke mannen, die zich inspanden voor 'den voor spoed van het Westland. Dankbaar was spr. voor den steun en medewerking we derzijds uit het Westland, ondervonden Daarvoor herinnerde spr. aan de kans, welke in 1928 heeft bestaan, dat de W.S.M. niet meer zou mogen rijden tusschen den Haag en Loosduinen, waardoor de be staansmogelijkheid der W.S.M. ernstig in gevaar kwam. Toen kwam de heele streek in het ge weer en gaf te kennen, overtuigd te zijn, de maatschappij als vervoersonderneming niet te kunnen missen. Dit alles heeft ge leid tot een krachtigen band tusschen de streek en de maatschappij, en moeilijk zal een tweede voorbeeld te vinden zijn in ons land, waar een vervoersonderneming zulk een belangrijke plaats inneemt en zoozeer verknocht is met de streek waarin zij haar bedrijf uitoefent Hier is de term „streek- vervoermiddel” wel zeer toepasselijk. De president-commissaris herinnerde vervolgens aan bet werk van den eersten directeur der W.S.M. wijlen jhr. ir. H. G. Vérspeyck. Het is wel merkwaardig dat de maatschappij in haar zestig jarig bestaan, niet meer dan twee directeuren heeft ge had. En op beiden mag zij trotsch zijn. Tot aan zijn dood, in 1917, heeft wijlen dr. Ver- speyck zijn zegenrijken arbeid aan de W. S.M. verricht daarna volgde jhr. ir. Röell hem op den directeurspost op. Het tijdperk van het directeurschap van jhr. Verspeyck werd .gekenmerkt door de algeheele reorganisatie van het net, daar dit door de eischen van het veilingwezen niet meer voldoen kon. Diverse uitbreidin gen vonden plaats, de oude lijnen werden herzien en geschikt gemaakt voor spoor- wegmateriaal. Bovenbouw werd verzwaard bruggen werden vernieuwd, en tracees buiten de dorpen gelegd. Dit omvangrijke werk, dat van 1905 tot 1912 duurde, heeft het eenvoudige trammetje veranderd in een lokaalspoorweg. De naam van jhr. Ver speyck zal aan deze verandering, die zoo zeer in het belang van het Westland was, steeds verbonden blijven. Uit het tijdvak van het directeurschap van jhr. Röell valt Wel in de eerste plaats te vermelden, de bevordering van het vervoer der producten door aansluitingen op veilingterreinen. Omstreeks 1921 begon voor de W.S.M. een zware strijd tegen de concurrentie der autobussen, waarbij jhr. Röell met het Voorstel kwam, dat de W.S.M. zelf als autobus-exploitante zou optreden. De fei ten hebben uitgewezen, dat dit een juist voorstel is geweest Het leidde tot het be langrijke besluit in 1932 het personenver voer per tram geheel te staken. Het is bekend hoe het busvervoer zich heeft ont wikkeld en het verkeersgebied der W.S.M. werd in omvang uitgebreid toen ook de lijnen der VIOS in exploitatie werden ge- homen. Waardeerende woorden richtte spr. 66. L. v. Meerdervoort 318a t/m 334 (even) Regentesselaan 1 t/m 87 67. v. Stolkweg 20b t/m 34, Symonszstraat 1 t/m 50, Vijzelstraat la t/m 36 68. Nassauplein 27 t/m einde Paramaribostraat 1 t/m 125 72. Parallelweg 16 t/m 66 Poeldijkschestraat 1 t/m 49 73. Rubensstraat 20 t/m 136 74. Trooststraat 182 t/m 214 v. d. Vennestraat 1 t/m 92 75. Wateringschestraat 156 t/m 284 Westlandschestraat 1 t/m 42 76. Steijnlaan 125 t/m 253 Vaalrivïerstraat 1 t/m 41 78. Wohnaransstraat 115 t/m 211 75. 47 80. Noorderbeekdwarsstraat 92 t/m 242 Prof. Kaiserstraat 1 t/m 21 82. Tomatenstraat 55 t/m 151 83. L. v. Meerdervoort 329 t/m 335 (oneven), L. v. Meerdervoort 336 t/m 420 (even). 85. W. de Zwijgerlaan 1 t/m 43, W. de Zwijgerlaan 2 t/m 40, W. Frederiklaan 1 t/m 22, W. Lodewijklaan 1 t/m 17 86. 'Obrechtstraat 304 t/m 388 87. Vinkesteijnstraat 44 t/m 142 Wolfhezestraat 1 t/m 13 90. Okkernootstraat 1 t/m 124 91. Ribésstraat 186 t/m 216 Vlierboomstraat 1 t/m 94 92. Valkenboschkade 456 t/m 558 93. Verhulststraat 54 t/m 108 KAAS gérstraat 1 t/m 97. rechtvaardige 55. Brandtstraat 80 55. Velpschestraat 32 t/m 105. a - 56. Pretoriusstraat 123 56. Pretoriusstr. 72 t/m 209. 57; Bloemfonteinstraat 194 57. Marktweg 365 t/m 387, Moerweg 66 t/m 228. 58. Mient 199a 58. Mient 221 t/m 249 (oneven), Nieuwe I Diepstraat 1 t/m 101, Rabarberstra&t 1 t/m 62. 59. Seringenstr. 2 t/m 40, Spakenburg. schestraat 1 t/m 73. 60. Klimopstr. 258 t/m 306, Magnoliastr. 1 t/m 52, Papaverhof 1 t/m 35. w 64. Newtonstraat 327 t/m 549 22. Rogstr. 1 t/m 66, Schipperpl. 1 t/m 10, Schipperstr. 1 t/m 84, Schokkerweg 1 t/m 28. 23 IJmuidenstr. 39 t/m 136, IJsbrantsz- straat 1 t/m 2, Zandvoortstr. 1 t/m 59. 25. Weissenbruchstr. 244 t/m 416. 26. Utenbroekestr. la t/m 41, v. Voor schotenlaan la t/m 28, Waalsdorper- weg 1 t/m 76. o*,.:;.--oon om De Burgemeester der gemeente 's-Gravenhage maakt bekend, dat de hoofden van gezinnen, de hoofden van samenwoningen, zoomede alle afzonderlijk levende personen en andere inleveringsplichtigen, die woonachtig zijn aan de hieronder vermelde adressen schriftelijk zijn opgeroepen op Donderdag 31 Juli 1941, te verschijnen in de aangegeven 'verzamelplaatsen. De inleveringsplichtigen, die woonachtig zijn, gevestigd zijn, verblijf houden of werkzaam zijn aan bedoelde adressen, en die geen oproeping mochten hebben ont vangen, dienen zich op Donderdag 31 Juli 1941, tusschen 15.80 -en 16.00 uur met medebrenging van de in te leveren voorwerpen, te vervoegen in de betreffende verzamelplaatsen. Het niet ontvangen van een oproeping ontheft bedoelde inleveringsplichtigen niet van de hun, met betrekking tot de inlevering van metalen, opgelegde verplichtingen. VERZAMELPLAATSEN No.» INLEVERINGSPLICHTIGEN, WOONACHTIGS 4. de Moucheronstr. 103 t/m 122, Roose- boomstr. 1 t/m 71, <Je Sillesstr. 1 t/m 47. 6. L. de Colignystr. 105 t/m 161; May- straat 1 t/m 52. 7. Helena str 5 t/m 69; J. P. Coenstraat 1 t/m 28a. 8. Stationsweg 48 t/m 161Zieken 1 •t/m -189. 9. Reimwardtstr. 79 t/m 136 Rijswijk- scheweg 157 t/m 247 (oneven) 10. Oudemansstr. 163 t/m 307. 11. J. ten Brinkstr. 189 t/m 263Jonck- bloetpl. 1 t/m 65. W, S. M> wSr nusstraat 1 t/m 80. straat 81 t/m 122. 47. Malakkastr. 94 t/m 196. 48. Trómpstr. 84 t/m 332. 51. Koningstr. 412 t/m 613, - -

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Haagsche Courant | 1941 | | pagina 9