HAAGSCHE COURANT
4
K
BEKENDMAKING
INLEVERING VAN METALEN
BEKENDMAKING 1
de gemeente ’s-Gravenhage
van
STADSNIEUWS
Welken distributiebon heeft men noodig
Woensdag 30 Juli 1941.
DERDE BLAD
INWISSELING MELKKAARTEN
Herdenkingsbijeenkomst te Loosduinen
101
104
54
55
16 Juni t/m 10 Aug.
38
30 Juni t/m 3 Aug.
28
.10
24 25
27 Juli t/m 2 Aug.
t/m
K
23*
DISTRIBUTIE VASTE BRANDSTOFFEN
11
16 Juni t/m 10 Aug,
2 liter
- -
I
I
De met aangeduide bonnen vervallen spoedig
44
45
102
103
i
i
i
28
28
28
26 27
28
28
28
A
A
Een versierde bus, een imitatie van de oude stoomtram, welke aan
vankelijk door de maatschappij gebruikt werd, haalde directie en
genoodigden van het station.
^4
a
VAN DEN GEMEENTELIJKEN CRISIS- EN DISTRIBUTIEDIENST
TE ’s-GRAVENHAGE
1
Aan jhr. ir. J. Röell werd t.g.v. zijn 25-jarig jubileum als directeur
der maatschappij, hetwelk tevens heden gevierd werd, namens het
personeel een fraaie electrische klok aangeboden. Jhr. Röell (links op
de foto zittend), ontvangt de klok uit handen van den heer J. Bieneman
fPolygoon-v. d. Werff)
HET DIAMANTEN JUBILEUM
L VAN DE W.S.M.
Koken
-
1
RECLAMES.
RECLAMES.
4. Van Heutszstraat 2
Distributle-periodo
Hoeveelheid]
BON
ARTIKELEN
8. Koningin Sophiestraat 19
BONKAART ALGEMEEN (NIEUW)
3 Juli t/m 3 Aug.
1 kilogram
Zieken
t/m 189.
9. Spilstraat 25
20 Juli t/m 16 Aug.
BONKAART ALGEMEEN (OUD)
16 Juni t/m 10 Aug.
20. Westduinweg 127
16 Juni t/m 10 Aug.
21. Westduinweg 40
16 Juni t/m 10 Aug.
100 gram
22. Duinstraat 15
100 gram
23. Rotterdamschestraat 66
Weteringkade 1
30. Scheldestraat 122a
BONKAART DIVERSEN
34. Ledeganckplein 7
35. Busken Huëtstraat 22—24
27 Juli t/m 2 Aug.
EIEREN
een ei
Z
41. Cypresstraat 5
Sleedoorn-
AARDAPPELEN
3 k.g.
27 Juli t/m 2 Aug.
5
BROODKAART
100 gram
46. Zwolschestraat 311 t/m 435, Neptunus-
54. De Vliegerstraat 28
BLOEMKAART
t/m 228.
14 Juli t/m 10 Aug.
59. Boylestraat 20
BOTER- OF VETKAART
64. Beeklaan 184
17 Juli t/m 3 Augustus
Noorderbeekstraat 1 t/m 24
BOTER
66. Galvanistraat 43
67. Rij slag 8
MELKKAART
68. Paramaribostraat 21
MELK
1% liter
27 Juli Vm 2 Aug.
72. Hoefkade 322
VLEESCHKAART
75. ’s-Gravenzandelaan 185
50 gram
76. Kritzingerstraat 75
100 gram
PA PK A ART (voor kinderen geboren na 1 Juli 1937)
14 Juli t/m 10 Aug,
250 gram
85. Willem Lodewijklaan 5<
14 Juli t/m 10 Aug.
250 gram
SCHEERZEEP
1 Mei t/m 31 Aug.
HONDEN- EN KATTENBROOD
I t/m 31 Juli
i
gas-
PETROLEUMKAART M EN O
X
90. Mient 351
91. Vlierboomstraat 362
250 gram
250 gram
14 Juli t/m 10 Aug.
14 Juli t/m 10 Aug.
No. 17940
92. Aucubastraat 3
93. Verhulststraat 102
86. Koningin Emmakade 119
87. De Gheijnstraat 115
73. Gerard Doustraat 202
74. Stortenbekerstraat 264
82. Resedastraat 26
83. Acaciasraat 182
52. Jan van Goijenstraat 94
53. Terwestenstraat 105
27. Van der Wijckstraat ongenummerd
28. Wilhelmina, van Pruisenstraat 49
29. Louise Henriëttestraat 11
13. Beetsstraat 90
15. Nijkerklaan 7
16. Kootwijkstraat 35
17. Willem IILstraat 99 (Loosduinen)
19. Nachtegaalplein 19a
TARWEBLOEM of -meel of rogge
bloem, of -meel of zelfrijzend bak
meel
of Brood
of half rantsoen Gebak
100 gram
op één bon
10
8
5
4
3
140 gram
140 gram
75 gram
75 gram
75 gram
300 gram
600 gram
500 gram
400 gram
150 gram
120 gram
300 gram
200 gram
150 gram
250 gram
250 gram
500 gram
250 gram
40 gram
kg.
k.g.
k.g.
k.g.
kg.
k.g.
27 Juli t/m 2 Aug.
(Op bonnen, waarop staat
vermeld: „4 rantsoenen”
400 gram brood of 4 rant
soenen gebak).
BROOD
of 1 Rantsoen Gebak. Dit is:
Ontbijtkoek
of Speculaas
of andere koekjes
of Biscuits en Wafels
of Beschuit
of Cake
of Taart en gebakjes
of gevuld'groot korstgebak
of gevuld,klein korstgebak
35 gram
50 gram
als boven
50 gram
1 tube
1 pot
14 t/m 27 Juli,
extra t/m 9 Aug.
I
i
1
5
t
1
1
Eén half rantsoen VLEESCH (been
inbegrepen)
of één half rants. VLEESCHWAREN
Eén rantsoen VLEESCH (been in
begrepen)
of één rantsoen VLEESCHWAREN
t
r
Reserve
Kaas
Melk
Kaas
Eieren
Vleesch
Vleesch-
waren
Rijst
Haver
mout
■i
i.
3
j
7, 3e van den Boschstraat 22
8. Van der Duijnstraat Hu
46. Haagschestraat 38
Huldiging jhr. Röetl| 47. Atjéhstraat 31
48. Van de Spiegelstraat 23
51. Koningstraat 118a
36. Ferdinand Bolstraat 16
37. Nijkerklaan 9
10. Cylinderstraat 4
11. Bresterstraat 7
Op voederkaart voor Honden.
Voor groep I en II
III
IV
V
n VI
Op voederkaart voor katten
78. Boerenstraat 56
79. Hendrik van Deventerstraat 43 79. Rhododendronstraat 47 t/m 147
80. Hetschelstr. 23 -Tr--...,-—-- C---- -
HAVERMOUT of havervlokken of
haverbloem of aard-meelvlokken,
of gort of gortmout of grutten
GORT of gortmout of grutten
VERMICELLI of macaroni of spa
ghetti
MAÏZENA of sago of aard.meel of
puddingpoeder of puddingsaus-
poeder met 100 gram zetmeel
ZEEP
Toiletzeep (nieuwe samenstell.
of Huishoudzeep
of Zachte zeeppasta
of Zachte zeep (oude samenst.)
of Zachte zeep (nieuwe samenst.)
of Zeeppoeder
Voor 20 k.g. droog waschgoed moet
aan de wasscherij één bon worden
afgegeven.
36, Dr.
Schimmel-
Voor het tijdvak van 24 Juni t.m. 31 December 1941 zijn geldig:
Eén eenheid vaste brandst.: Eén eenheid turf:
.(of later vaste brandstoffen)
05, 06, 07
05, 06, 07. 08
31 Draaistraat 14
32. Ketelstraat 21
33. Van Oosterwijk Bruynstraat 3
HAARDEN en KACHELS J
IDEM K
CENTR. VERWARMING L
1 EENHEID is gelijk:
1 h.l. van max. 75 k.g. anthraciet, steen
kool, industrie, of eierbriketten.
2 h.l. (max. 100 k.g.) cokes (ook
cokes).
110 k.g. bruinkoolbriketten.
150 k.g. cokesgries of cokesgruis
175 k.g. fabrieksturf
195 k.g. persturf (300 stuks)
275 k.g. Peel-turf
200 k.g. baggerturf (450 stuks).
RIJST of rijstebloem of rijstemeel
of rijstgries of gruttenmeel (ge
mengd meel)
HAVERMOUT of -bloem of -vlok
ken, gort, of -mout, aardappel-
meelvlokken of grutten
Morgen heeft de inwisseling vanmelk-
kaarten van kinderen, die geboren zijn
na 1 Februari 1927, tegen z.g.n. R-kaarten
in den Dierentuin als volgt plaats
van 811 uur Krul t/m einde K en
La t/m van der Loovan 1114 uur
van ’t Loo t/m einde L en Ma t/m Mul
der van 1417 uurMulder Canter t/m
einde M, N, O en Pa t/m Peterssen.
Te Loosduinen geschiedt de inwisseling
in de hulpsecretarie morgen voor de let
ters N t/m S.
25. Bisschopstraat 3
26. Van Nijenrodestraat 16
tus a.s. zullen zijn opgeroepen, kunnen
zich op Zaterdag 2 Augustus 1941 in de
groote zaal van den „Dierentuin” ver
voegen, welke daartoe is geopend van
8 tot 17 uur.
Bij het afhalen der bons moet behalve
de distributiestamkaart, tevens worden
overgelegd een bewijs, waaruit blijkt, dat
men als arts, tandarts of veearts werk
zaam is, 1824
(Polygoon-v. d. Werff)
komst tegemoet en spr. besloot met het
uiten van zijn beste wenschen voor den
bloei der W.S.M.
27 Juli t/m 2 Aug.
extra t/m 9 Aüg.
EXTRA ZEEP VOOR ARTSEN ENZ.
Evenals zulks gedurende het tijdvak, dat
eindigt op 31 Juli 1941, het geval was,
zullen aan de praktiseerende artsen, tand,
artsen en veeartsen 12 extra rantsoenen
toiletzeep ter beschikking worden gesteld.
Degenen, die reeds een aanvrage voor
de nieuwe periode hebben ingediend, zul
len een oproeping ontvangen. Zij, die nog
niet mochten hébben aangevraagd, dit
geldt dus voor hen, die niet vóór 2 Augus.
SCHEERZEEP Of SCHEERCRêME
(op textielkaart voor mannen en
.ongens van 15 jaar en ouder).
ZILVEREN JUBILEUM VAN
JHR. IR. J. RÖELL
De autobussen van de N.V. Westland-
sche Stoomtramwegmaatschappij te Loos
duinen, die over een groot gebied in Zuid-
Holland het autobusverkeer verzorgt en
bovendien in het Westlandsche tuinbouw
gebied het belangrijke goederenvervoer in
handen heeft, hadden vandaag een eenvou
dige versiering De Maatschappij herdacht
een dubbel jubileum. Dit betrof het zestig
jarig bestaan der W.S.M.terwijl tevens de
directeur jhr. ir. J. Röell, vijf en twintig
jaar bet beheer heeft gevoerd.
Iu een bijzondere bijeenkomst van direc
tie, commissarissen en personeel, heden
morgen in gebouw „Varia” te Loosduinen
zijn beide feiten herdacht
De president-commissaris der W.S.M.,
jhr. mr. E. C. U. van Doorn sprak een kort
welkomstwoord, waarna het woord werd
gegeven aan den voorzitter der regel ings-
commissie, den bedrijfsleider der W.SM.
den heer J. Eieneman, die zich richtte tot.
commissarissen en directie, namens het
personeel.
Het personeel beschouwt het als een ge
luk tot degenen te behooren, die de W S.
M- mogen dienen, waarbij dit temeer het.
Vervolgens nam de heer Bieneman op
nieuw het woord, thans voor de huldiging
van jhr. Röell. Spr. wees op hetgeen onder
diens leiding tot stand is gekomen. Daar
naast zijn nooit de belangen van het per
soneel vergeten. Het streven van jhr. Röell
was er van den beginne af op gericht, het
personeel een verzorgden ouden dag te ge
ven en daardoor is een Pensioenfonds tot
stand gekomen. Aan de i
eischen van het personeel, werd steeds een
willig oor verleend. Dit wordt door het
personeel ten zeerste gewaardeerd. Nadat
mevr. Röell bloemen waren aangeboden,
werd jhr. Röell namens het personeel een
fraaie klok overhandigd.
Dank van de directie
Jhr. Röell verklaarde in zijn dankwoord
voor de hulde hem gebracht, zich vaak
de vraag te hebben gesteld, of niet teveel
van zijn medewerkers werd" geëischt.
Mede tengevolge van verbeterde sociale
toestanden, heeft het overgroote deel der
werkers meer belangstelling in hun ar
beid gekregen. In gemeen overleg wordt
getracht voor de werknemers te verkrij
gen datgene wat gezien de financieele toe
stand van het bedrijf, in redelijken zin,
mogelijk is. Helaas is de financieele toe
stand van het bedrijf nog steeds niet zooals
die gewenscht wordt. Aandeelhouders heb
ben sinds véle jaren geenerlei dividend
ontvangen. Toch is er van het bedrijf ge
maakt, hetgeen er van te maken is. Dat
was alleen mogelijk dank zij den steun van
het personeel, waarbij spr. bijzondere hul
de bracht aan den bedrijfsleider, den heer
Bieneman. Herhaalde malen nam hij het
initiatief tot diverse wijzigingen ep re
organisaties, die voor het bedrijf van groot
belang moeten worden geacht. Het toef be
drijf was welhaast zijn troetelkind en deze
afdeeling, ondergebracht bij de dochter
onderneming N.V. Pullman-ExpresAmo-
va heeft een eerste plaats ingenomen in de
touringcarbedrijven. Daaiïnede is de kroon
op zijn werk gezet. Dank bracht spr. voor
de medewerking steeds van de commissa
rissen ondervonden. Sinds de overname
van een groot gedeelte der aandeelen is de
W.S.M. een dochter-onderneming der Ned.
Spoorwegen geworden en voor de aan
wezigheid van de nieuwe commissarissen
in het college n.L ir. W. Hupkes, ir. W. F.
H. van Rijckevorsel en dr. F. F. de Bruyn,
betuigde spr. bijzonderen dank.
Spr. wees er tenslotte op. dat momenteel
door de W.S.M. als gevolg van de enorm ge
stegen bedrijfskosten door de gasgenerato
ren, met groot verlies wordt gewerkt. Dit
moge echter geen reden zijn bij de pakken
te gaan neerzitten. Met" vertrouwen gaan
we de toekomst tegen in het vooruitzicht
dat de sombere tijd zal worden gevolgd
door een beteren tijd, waarin de W S.M.
weder zal bloeien.
De heer F. J. Muller, oud-bedrijfschef
der W.S.M., bood zijn gelukwenschen
aan en twijfelde niet, dat door de uit
breiding van het aantal commissarissen
door de overname door de Ned. Spoor
wegen de W.S.M, een goede toekomst te
gemoet zou gaan.
De heer J. Smit bood namens het per
soneel den heer Bieneman voor al zijn
werkzaamheden als voorzitter der rege-
lingscommissie een zilveren sigaretten
koker aan.
Ir. Hupkes, directeur der Ned. Spoor
wegen, herinnerde aan het belangrijke
feit, dat onlangs de Spoorwegen zeggen
schap in de W.S.M. hebben gekregen. Dit
was een weloverwogen daad, niet alleen
uit landsbela doch ook uit streekbe-
lang. De wijziging zal geen verandering
tengevolge hebben in de bedrijfsvoering
noch voor de verhoudingen in het perso
neel. Spr. besloot diet zijp beste wen
schen uit te spreken voor W.S.M. en per
soneel.
Nadat jhr. v. Doorn den sprekers dank
had gebracht, werd deze bijeenkomst,
welke werd opgeluisterd door hét eigen
muziekkorps der W.S.M., gesloten,
SUIKER
RIJST of rijstemeel of rijstebloem
of rijstgries of gruttenmeel (ge
mengd meel)
JAM, stroop, honing e. d.
KOFFIESURROGAAT
of THEE (voor zoover voorradig)
tot jhr. Röell, er op wijzend, dat de eer
volle benoeming die onlangs plaats vond
tot directeur der N.Z.H.T.M. aangeeft, hoe
zeer zijn bekwaamheden ook buiten de
W.S.M. worden gewaardeerd. Tenslotte
richtte mr. van Doorn zich tot het perso
neel, dank betuigend voor de groote
plichtsbetrachting steeds betoond, waar
door ook de vele moeilijkheden waarmede
de W.S.M. te kampen had, zijn overwon
nen.
De W.S.M. gaat heden een nieuw tijd
perk in. Een omstandigheid, die ongetwij
feld, van grooten invloed zal zijn is, dat
de Ned. Spoorwegen zeggingschap in de
Maatschappij verkregen hebben. Dit acht
spr. van groot belang voor de W.S.M.
Eenerzijds mag worden verwacht, dat
daardoor het eigen karakter van de typi
sche streekonderneming geen afbreuk zal
worden gedaan en anderzijds, ziet spr een
groot voordeel in het nieuwe verband met
de zoo krachtige en kundig geleide Spoor
wegen. Met vertrouwen gaan we de toe-
01, 02, 03
01, 02, 03, 04
01, t.m. 11
200 k.g.
200 k.g
100 k.g.
DAGEN
K lafst omdat llc «U
V verkoopster de heele dag
V «ta. zou ik niet meer bui g 1 Cj
ten Nefa kunnen.
zeldzaam tacht en sterk absorberend
250 gram
••••••••••••••••••••••••••«••«••••••••a op Hon
hm»»*»*»»»»»»»—
agi~r~~
13. Troelstrakade 333 t/m 517,
15 Nunspeetln 399 t/m 509.
Nunspeetln 294 t/m 398.
16. Voorthuizenstr. 33 t/m 130.
17. Wilhelminastr. 1 t/m 129 (L).
19. Nieboerweg 241 t/m 286, Papegaailn
1 t/m 44, Parkietln 2 t/m 22, Putten-
schestr. 1 t/m 30.
20. Statenin 15 t/m 47.
Westduinweg 1 t/m 49.
1M, 21. Sonoystr. 26 t/m 111.
Steigerweg 1 t/m 45.
Koningstr.
615 t/m 619, Lepelstr. 1 t/m 19, ParaL
lelweg 76c t/m 167.
52. Rembrandtstr. 125 t/m 236.
53. TerWë’stenstr. 135 t/m 234, Vaillant-
laan 1 t/m 51, Vaillantlaan 2 t/m 50
54. v. d. Veldestr. 106 t/m 128, de Vlie-
27. Stuijvesantstr. 229 t/m 319.
28. Schenkstraat 66 t/m 233.
29. Mariastr. 22 t/m 58, R. v. Goensstr.
1 t/m 75.
30. Waalstr. 14 t/m 51,
t/m 50.
31. Trekweg 22 t/m 143.
32. Stortstraat 98 t/m 193.
33. Stieltjesstr. 112 t/m 136, v. d. Vegt-
'straat 1 t/m 20, le Waldorpdwarsstr.,
2e Waldorpdwarsstr., 3e Waldorp
dwarsstr., Waldorpstr., W. de Clercq-
stfaat 1 t/m 38.
34. P; Paaltjensstr. 8 t/m 76, Rosseelsstr.
1 t/m 62.
35. Schaapherdersstr. 20 t/m
Schaepmanstr. 2 t/m 41,
weg 1 t/m 52.
36. Rochussenstraat 64 t/m 163.
37. Soestdijkschekade 735 t/m 882, Soest-
dijkschekade 884 t/m 1054, Soestdijk-
scheplein 1 t/m 7.
41. Populierstr. 31 t/m 148,
straat 1 t/m 17.
42. Pr. Mauritslaan 17 t/m 81.
43. Wieringschestr. 252 t/m 446.
44. Zeeweg 8 t/m 16, Zeilstraat 1 t/m 142.
45. Middelburgschestr. 37 t/m 79, Neptu-
turfbriketten.
overige soorten turf.
Briketten, geheel of gedeeltelijk
vervaardigd van uitval en/of af
val van vaste brandstoffen geen
turf zijnde.
250 k.g. Briketten geheel of gedeeltelijk
vervaardigd van uitval en/of af
val van turf.
De veel gebruikte inhoudsmaat 1 mud "t
1 h.l.
60. Anemoonstraat 186
42. Doornstraat 170
43. Tesselschestraat 114
44. Nieuwe Laantjes 8
45. 2e Messstraat 31
geval is, nu de maatschappij in de laatste
jaren steeds grooter is geworden. Met eer
bied kan worden teruggedacht aan dege
nen door wier initiatief de W.S.M. is
gesticht, tot de ontwikkeling waarvan
commissarissen en directeur belangrijk
hebben bijgedragen.
■Namens het personeel bood de heer Bie
neman een in kunstsmeedwerk gevatte
klok aan, die boven den ingang van het
hoofdkantoor zal worden geplaatst.
Rede van den president-
commissaris
De president-commissaris, jhr. mr. E. C.
U. van Doorn, herinnerde in zijn'rede aan
de oprichting en ontwikkeling der W.S.M.
Juist in den tijd dat de W.S.M. werd opge
richt maakte het Westland een slechten tijd
door. Toen werd de vereeniging „West
land” opgericht, die door toepassing van
het veilingbeginsel, de streek weer tot op
bloei heeft weten te brengen. Het mag
worden gezegd, dat de W.S.M daartoe
krachtig heeft bijgedragen. Een belang
rijke taak was voor haar weggelegd en een
zeer uitgebreid transport moest worden
verzorgd. Spr. kan thans verklaren, dat het
bestuur bij alle besluiten een open oog
heeft gehad voor de belangen van de
streek, en beschouwde de W.S.M. als een
toegewijde medewerkster van de energieke
mannen, die zich inspanden voor 'den voor
spoed van het Westland. Dankbaar was
spr. voor den steun en medewerking we
derzijds uit het Westland, ondervonden
Daarvoor herinnerde spr. aan de kans,
welke in 1928 heeft bestaan, dat de W.S.M.
niet meer zou mogen rijden tusschen den
Haag en Loosduinen, waardoor de be
staansmogelijkheid der W.S.M. ernstig in
gevaar kwam.
Toen kwam de heele streek in het ge
weer en gaf te kennen, overtuigd te zijn,
de maatschappij als vervoersonderneming
niet te kunnen missen. Dit alles heeft ge
leid tot een krachtigen band tusschen de
streek en de maatschappij, en moeilijk zal
een tweede voorbeeld te vinden zijn in ons
land, waar een vervoersonderneming zulk
een belangrijke plaats inneemt en zoozeer
verknocht is met de streek waarin zij haar
bedrijf uitoefent Hier is de term „streek-
vervoermiddel” wel zeer toepasselijk.
De president-commissaris herinnerde
vervolgens aan bet werk van den eersten
directeur der W.S.M. wijlen jhr. ir. H. G.
Vérspeyck. Het is wel merkwaardig dat de
maatschappij in haar zestig jarig bestaan,
niet meer dan twee directeuren heeft ge
had. En op beiden mag zij trotsch zijn. Tot
aan zijn dood, in 1917, heeft wijlen dr. Ver-
speyck zijn zegenrijken arbeid aan de W.
S.M. verricht daarna volgde jhr. ir. Röell
hem op den directeurspost op.
Het tijdperk van het directeurschap van
jhr. Verspeyck werd .gekenmerkt door de
algeheele reorganisatie van het net, daar
dit door de eischen van het veilingwezen
niet meer voldoen kon. Diverse uitbreidin
gen vonden plaats, de oude lijnen werden
herzien en geschikt gemaakt voor spoor-
wegmateriaal. Bovenbouw werd verzwaard
bruggen werden vernieuwd, en tracees
buiten de dorpen gelegd. Dit omvangrijke
werk, dat van 1905 tot 1912 duurde, heeft
het eenvoudige trammetje veranderd in
een lokaalspoorweg. De naam van jhr. Ver
speyck zal aan deze verandering, die zoo
zeer in het belang van het Westland was,
steeds verbonden blijven. Uit het tijdvak
van het directeurschap van jhr. Röell valt
Wel in de eerste plaats te vermelden, de
bevordering van het vervoer der producten
door aansluitingen op veilingterreinen.
Omstreeks 1921 begon voor de W.S.M.
een zware strijd tegen de concurrentie der
autobussen, waarbij jhr. Röell met het
Voorstel kwam, dat de W.S.M. zelf als
autobus-exploitante zou optreden. De fei
ten hebben uitgewezen, dat dit een juist
voorstel is geweest Het leidde tot het be
langrijke besluit in 1932 het personenver
voer per tram geheel te staken. Het is
bekend hoe het busvervoer zich heeft ont
wikkeld en het verkeersgebied der W.S.M.
werd in omvang uitgebreid toen ook de
lijnen der VIOS in exploitatie werden ge-
homen. Waardeerende woorden richtte spr.
66. L. v. Meerdervoort 318a t/m 334 (even)
Regentesselaan 1 t/m 87
67. v. Stolkweg 20b t/m 34,
Symonszstraat 1 t/m 50,
Vijzelstraat la t/m 36
68. Nassauplein 27 t/m einde
Paramaribostraat 1 t/m 125
72. Parallelweg 16 t/m 66
Poeldijkschestraat 1 t/m 49
73. Rubensstraat 20 t/m 136
74. Trooststraat 182 t/m 214
v. d. Vennestraat 1 t/m 92
75. Wateringschestraat 156 t/m 284
Westlandschestraat 1 t/m 42
76. Steijnlaan 125 t/m 253
Vaalrivïerstraat 1 t/m 41
78. Wohnaransstraat 115 t/m 211
75. 47
80. Noorderbeekdwarsstraat 92 t/m 242
Prof. Kaiserstraat 1 t/m 21
82. Tomatenstraat 55 t/m 151
83. L. v. Meerdervoort 329 t/m 335
(oneven), L. v. Meerdervoort 336 t/m
420 (even).
85. W. de Zwijgerlaan 1 t/m 43, W. de
Zwijgerlaan 2 t/m 40,
W. Frederiklaan 1 t/m 22,
W. Lodewijklaan 1 t/m 17
86. 'Obrechtstraat 304 t/m 388
87. Vinkesteijnstraat 44 t/m 142
Wolfhezestraat 1 t/m 13
90. Okkernootstraat 1 t/m 124
91. Ribésstraat 186 t/m 216
Vlierboomstraat 1 t/m 94
92. Valkenboschkade 456 t/m 558
93. Verhulststraat 54 t/m 108
KAAS
gérstraat 1 t/m 97.
rechtvaardige 55. Brandtstraat 80 55. Velpschestraat 32 t/m 105. a
- 56. Pretoriusstraat 123 56. Pretoriusstr. 72 t/m 209.
57; Bloemfonteinstraat 194 57. Marktweg 365 t/m 387, Moerweg 66
t/m 228.
58. Mient 199a 58. Mient 221 t/m 249 (oneven), Nieuwe
I Diepstraat 1 t/m 101, Rabarberstra&t
1 t/m 62.
59. Seringenstr. 2 t/m 40, Spakenburg.
schestraat 1 t/m 73.
60. Klimopstr. 258 t/m 306, Magnoliastr.
1 t/m 52, Papaverhof 1 t/m 35.
w 64. Newtonstraat 327 t/m 549
22. Rogstr. 1 t/m 66, Schipperpl. 1 t/m 10,
Schipperstr. 1 t/m 84, Schokkerweg
1 t/m 28.
23 IJmuidenstr. 39 t/m 136, IJsbrantsz-
straat 1 t/m 2, Zandvoortstr. 1 t/m 59.
25. Weissenbruchstr. 244 t/m 416.
26. Utenbroekestr. la t/m 41, v. Voor
schotenlaan la t/m 28, Waalsdorper-
weg 1 t/m 76.
o*,.:;.--oon om
De Burgemeester der gemeente 's-Gravenhage maakt bekend, dat de hoofden van
gezinnen, de hoofden van samenwoningen, zoomede alle afzonderlijk levende personen
en andere inleveringsplichtigen, die woonachtig zijn aan de hieronder vermelde
adressen schriftelijk zijn opgeroepen op Donderdag 31 Juli 1941, te verschijnen in de
aangegeven 'verzamelplaatsen.
De inleveringsplichtigen, die woonachtig zijn, gevestigd zijn, verblijf houden of
werkzaam zijn aan bedoelde adressen, en die geen oproeping mochten hebben ont
vangen, dienen zich op Donderdag 31 Juli 1941, tusschen 15.80 -en 16.00 uur met
medebrenging van de in te leveren voorwerpen, te vervoegen in de betreffende
verzamelplaatsen.
Het niet ontvangen van een oproeping ontheft bedoelde inleveringsplichtigen niet
van de hun, met betrekking tot de inlevering van metalen, opgelegde verplichtingen.
VERZAMELPLAATSEN No.» INLEVERINGSPLICHTIGEN,
WOONACHTIGS
4. de Moucheronstr. 103 t/m 122, Roose-
boomstr. 1 t/m 71, <Je Sillesstr. 1
t/m 47.
6. L. de Colignystr. 105 t/m 161; May-
straat 1 t/m 52.
7. Helena str 5 t/m 69; J. P. Coenstraat
1 t/m 28a.
8. Stationsweg 48 t/m 161Zieken 1
•t/m -189.
9. Reimwardtstr. 79 t/m 136 Rijswijk-
scheweg 157 t/m 247 (oneven)
10. Oudemansstr. 163 t/m 307.
11. J. ten Brinkstr. 189 t/m 263Jonck-
bloetpl. 1 t/m 65.
W, S. M>
wSr
nusstraat 1 t/m 80.
straat 81 t/m 122.
47. Malakkastr. 94 t/m 196.
48. Trómpstr. 84 t/m 332.
51. Koningstr. 412 t/m 613,
- -