BEHOEFT NIET DUUR TE ZIJN VRAAGT WAGENSTRAAT 59 Clhik voor GOEDE MEUBELEN naar Citek Cihty CORYSE SALOMÉ Hoogst Belangrijke Veiling te den Haag in het Heerenhuis Frankenslag 135, 5.85 7.50 4.89 2.98 10.90 11.5o;i 5.90 27.90 17.90148.90 15.90 19.9O| PEPERZAK KUNST EN LETTEREN AOVERTENTIEN. HET IDEALE ONTHARINGSMIDDEL De verfrisschende drank. De Triumph der Cosmethische Wetenschap! „ORPHEUS EN EURYDICE” Vergetelheid f 5.50 tihAjf f 3-50 HAAGSCHE COURANT Vrijdag 8 'Aug. Zomertentoonstelling kunstzaal Bennewitz 1941’ Te bl. pag. 3 Ballet Yvonne Georgi in het Kurhaus OFFICIEELE BERICHTEN Fa. J. A. SCHRIJVERS - Telef. 33.54.50 - Den Haag Vo. SCALA ZOMERTENTOONSTELLING LIERNUR DE NEDERLANDSCHE CULTUUR KAMER I.O. OFFICIEELE PUBLICATIE VAN HET DEPARTEMENT VAN LANDBOUW EN VISSCHERIJ OM ER PRIJZEN RABINDRANATH TAGORE OVERLEDEN Wegens enorm succes gaan wij deze maand door met gratis leggen van vaste Tapijten Textilose Garen. 100 breed 3.75. /4.90, Gangloopers, 70 breed ƒ2.60 en ƒ3.45. Traploopers 50 breed ƒ1.48, ƒ1.88. ƒ2.90, 3.50. Ook bij zonder geschikt voor Hotels, Biosco pen, Café’s, Zalen, enz. 2892 Derksen’s fabriekskantoor RONDER PUNTEN Fransche schilderkunst en grafiek PUBLIEK EN a CONTANT VERKOOPEN EEN OP TEEKENING GEMAAKT AHORN SLAAPKAMERAMEUBLEMENT OUDE EN MODERNE SCHILDERIJEN p’ n B. van Eysselsteijn. uit de Staatscourant „Gloxinia” en „Tulpen”. (Cliché-archief Haagsche Courant) GEZELLIGHEtO o AUGUSTUS en WOENSDAG 13 van Met het oog op het kostbaar meubilair Zware Schuiftafel Prima Divan DE KINDERBOEKENSCHRIJFSTER MEJ. P. A. E. OOSTERHOFF 165.— 97.— 215.— 160.— 1 s 1 r i i l 1 i DISTRIBUTIE VAN VLEESCH EN VLEESCH WAREN. INLEVERING CONSUMENTENBONNEN. Jacobean Fau teuils groote keuze vanaf Pracht Huisk.- garnituur m/veeren Eiken Radiotafel Eiken Kapstok AANWINSTEN VOOR MUSEUM BOYMANS Naar wij vernemen heeft het museum Boymans te Rotterdam ter nagedachte- 5 s Oud-Holl. Hoekstoel Massief eiken Bijzettafel STRUYCKEN Moderne Spiegels verwijdert ONMIDDELLIJK alle OVERTOLLIGE HAAR GROEI zonder pijn of onaangename geur en kan steeds op nieuw worden gebruikt fs het aangewezen ONTHARINGSMIDDEL voor zelfbe- handcling en tast zelfs de MEEST GEVOELIGE HUID niet aan. is een ERVAREN en BETROUWBARE SCHOONHEIDS SPECIALISTE in Uw huis. Nieuwe geslachten groeien op. Zoudt U gaarne zien, dat Uw naam bij hen in vergetelheid raakte, dat zij afnemers werden van Uw concurrenten? Natuur lijk niet! Daarom is het noodig, dat U van tijd tot tijd iets van U laat hooren, zoodat het weder- zijdsch contact behouden blijft. Dit bereikt U door een welover wogen campagne in de dag bladen. Ook in dezen tyd is cou rantenreclame niet ie vervangen. vanaf vanaf tanaf vanaf Reclame eiken Dressoir -- --- I I I -*MinHMBaK3OBaKI7 Staande Boekenkast overtreft alles op dit gebied, het is geen CRÈME, POEDER of WATERTJE, het is absoluut REUKELOOS en daarbij ZEER EENVOUDIG in het gebruik Serveer- wagens Old-fin. Bij besluit van den secretaris-generaal van het departement van justitie zijn be noemd tot rechter in de arrondissements rechtbank te Maastricht, mr. P. W. M. J. Russel, thans substituut-griffier bij deze rechtbank; tot rechter in de arrondisse mentsrechtbank te Roermond: mr. J. P. F. I. M. Tielens, advocaat en procureur en kantonrechter-plaatsvervanger te Amster dam; tot griffier van de arrondissements rechtbank te Maastricht: mr. W. A. Brou wers, thans substituut-griffier bij deze rechtbank; tot griffier van de arrondisse mentsrechtbank te Almelo: mr. M. L. D. van Walsem, thans substituut-griffier bij deze rechtbank; Rabindranath Tagore, de Hindoedich- ter en wijsgeer, wiens overlijden wij gisteren vermeldden, werd op 6 Mei 1861 te Calcutta geboren. Als jongste zoon van Maharshi Devendranath. wiens vader Prins Dwarkanath Tagore was. Na een particuliere opvoeding in Indië werd hij in 1877 naar Engeland gezon den om rechten te studeeren, maar hij keerde spoedig naar Indië terug en hij begon, hoewel nog zeer jong, voor Ben- gaalsche tijdschriften te schrijven. In 1901 stichtte hij de Shantiniketan, een school te Bolpur. niet ver van Calcutta. Deze school werd een soort nationaal pelgrimsoord. In 1913 won Tagore den Nobelprijs voor letterkunde. Het bedrag van 8000 pond sterling gebruikte hij voor de instandhouding van zijn school. Hij bezocht verschillende malen Europa en reisde ook in Japan en de Vereenigde Staten. Op zijn reizen hield hij overal voordrachten. Tagore had voor politieke aangelegen heden slechts in zooverre belangstelling als het het innerlijke leven van Indië betrof en hij verlangde, dat de nationale beweging de sociale hervormingen zou beschouwen vóór politieke vrijheid. De poëzie van Tagore draagt in hoofd zaak een beschouwend karakter. Zijn pennevruchten zijn zeer talrijk. Frede- rik van Eeden en Raden Mas Noto Soero- to vertaalden zijn werk in het Neder- landsch, de laatste schreef een biografie over Tagore. tot ambtenaar van het O.M. bij de kan tongerechten in het arrondissement As sen: mr. J. F. Hartsuiker, wnd. ambte naar van het O.M. bij de kantongerechten in dit arrondissement. Bij besluit van den secretaris-generaal van het departement van Binnenlandsche Zaken is F. W. van Beek op zijn verzoek als burgemeester van de gemeente Box tel, eervol ontslagen. Bij beschikking van den secretaris-ge neraal van het departement van Opvoe ding, Wetenschap en Cultuurbescherming is A. Schram, wonende te Delft, tijdelijk benoemd tot leeraar aan de Rijks H.B.S. te Oostburg. is aan dr. C. H. Ketner op zijn verzoek eervol ontslag verleend als leeraar aan de Rijks H.B.S. te den Helder. Bij besluit van den secretaris-generaal van het departement van Financiën is be noemd tot ontvanger der directe belastin gen en accijnzen te Goor C. L. van den Band, commies der directe belastingen, invoerrechten en accijnzen ter inspectie der invoerrechten en accijnzen te Utrecht; is benoemd tot ontvager der directe be lastingen, invoerrechten en accijnzen te Koudum W. M. de Jong, commies dff^di- recte belastingen, invoerrechten én’ ac cijnzen ter inspectie der invoerrechten en accijnzen te Leeuwarden. De groote Zomertentoonstelling van mo derne Nederlandsche meesters, die tot 24 Augustus in de kunstzaal Bennewitz, Noordeinde 48, alhier, gehouden wordt, brengt een aantal voor de exposanten zeer representatieve schilderijen. Van A. J. van ’t Hof, den helaas over leden kunstenaar, wiens werk herhaalde lijk en met nadruk door Bennewitz naar voren werd gebracht, vinden wij hier oude bekenden terug, die men telkens weer gaarne ziet. De prachtige aquarel „Aqua rium”, in verschillende blauwen, met sier lijk bewegende visschen, de „Stroomver snelling” en enkele latere werken. Telkens weer, evenals bij een verrassend groot ta lent als Dick Ket, betreurt men het weer, het nagelaten oeuvre van den schilder be schouwende, dat een veelbelovend kunste naar moest heengaan, juist op het oogen- blik, dat hij zichzelf gevonden scheen te hebben en hij in een innerlijk harmonisch worden en technisch steeds sterker wor dend kunnen aan zijn grootste en belang rijkste werk scheen toegekomen te zijn. Van een geheel andere geaardheid is A. Colnot, die men in deze kunstzaal ook reeds herhaaldelijk aan kon treffen. Zijn werk wordt steeds interessanter. Colnot zet de oude Nederlandsche traditie van colcriet en sfeer op moderne en eigen wijze verder. Zijn polderland, zijn super be doek ..Korenschoven”, onder een drei gend Hollandschen wolkenhemel, met wind en wisseling van buien regen en buien zonlicht, lijken geladen met de sfeer van wordt reeds maanden in onze Salóns met GROOT SUCCES v gebruikt en daarom kunnen wij het U dan ook volkomen garanderen. Stuur ons nog heden Uw postwissel en wij zenden U onmiddellijk dit inderdaad IDEALE ARTIKEL, franco huis Groot model' X*/ Klein model met volledige gebruiksaanwijzing. Alleen verkoop voor Nederland INSTITUT DE BEAUTÉ. Amsterdam, Kalverstr. 141 Den Haag, Spuistr. 62 hoek Spui, Telf. 33013. Telt 180486. INKOOP en RUIL v. BRILLANT, DIAMANT, GOUD, ZILVER - PLATINA - KUNST TANDEN en GEBITTEN, KRALEN enz. TEGEN VERHOOGDE WAARDE. BRUIKBARE VOORWERPEN EXTRA PRIJZEN. Let echter op het JUISTE ADRES: LAATSTE HUIS WAGENSTR. 191, b. d. Brug. Tel. 118526. 8. VAN GELDER - muziek een climax weten te bereiken in zijn adembeklemmende slagwerk. Men kon zich na dit tafereel lichtelijk ongerust afvragen of er nog een boven zulke be wogenheid opnieuw uitkomen mogelijk bleef voor het slottafereel. Maar ook hier heeft Georgi in den wervelenden wraak- dans der Maenaden, een weergalooze span ning weten te bereiken. Haar leiding was grootsch. Door het geheele ballet heen stroomt een onafgebroken tempo, een kracht en een vaart, dje den toeschouwer geen moment buiten hun magischen ban laten. In het steeds terugkeerend mouve ment van haar choreografie, roept zij zonder hieraan verdere conclusies te ver binden, herinneringen op aan de pheno- menale kunst van het Sadler-Well’s bal let en daarmede is zij met mede het aller eerste en allerbeste op haar eigen gebied vergeleken. Johan Schmitz, (als gast) gaf met voor treffelijk en intelligent gevoel voor plas tiek en muziek een ideale creatie van den Orpheus. Mascha ter Weeme noemen wij in hSar vertolking van den slang. Arntzenius diri geerde het Residentie-Orkest en werd te recht in de hulde betrokken, die hij op zijn musici overdroeg. Door toevallige omstandigheden had ik dit ballet eenige jaren niet kunnen zien, de vorderingen, die het maakte, zijn verheugend. Yvonne Georgi heeft haar groep gemaakt tot het Nederlandsche ballet met eigen stijl, eigen 8 scheppende kracht en eigen choreografie. Fruitmand door Jos. Croin. (Foto: Bennewitz) Een belangrijke gebeurtenis in het zomerseizoen Een stampvolle Kurzaal heeft gisteren 'aan Yvonne Georgi, Henk Badings, L. M. G. Arntzenius en hun toegewijde mede werkers een ovatie gebracht, waaraan geen einde scheen te komen. De geestdrift van het publiek bewees, dat men den avond als een hoogtepunt in het Scheveningsche zo merseizoen heeft beschouwd en daarmede is in deze beschouwing, de avond van het Yvonne Georgi-ballet tevens op het niveau gebracht waarop het bij bespreking, krachtens zijn verdiensten recht heeft. Met eenig pessimisme heb ik de combi natie van muziek, tekst en dans tegemoet gezien Hoewel deze volledig verantwoord was, immers: naar haar oorsprong is het ballet uit muziek, dans en gesproken woord samengesteld. De oudste ons be kende balletvormen, zoowêl in het Westen als in het Oosten, hebben het ballet als „rhythmisch geworden tooneel” gekend en in de Javaansche en Balineesche Wajang Wong kan men de danskunst zelfs om schrijven als plastisch geworden litera tuur. Het was echter de vraag wat men er in dit experiment van maken zou. Zoowel He#k Badings,- de componist, J. W. F. Weremeus Buning, de talentvolle en zinrijke dichter als Yvonne Georgi, de geroutineerde choreografe hebben in hun aandeel, hun naam en faam eer aangedaan De muziek van Badings was magistraal. Haar van uit datgene beoordeelende wat zij zijn moest: rhythmische ondergrond, dramatische sfeer, -begeleiding en -cli max. kan men enthousiast-verrast verkla ren, dat onze Nederlandsche componist hier een magistraal en kleurrijk werk heeft geschapen, waarmede hij het publiek merkbaar in vervoering bracht. De groot- sche hulde aan het slot van den avond gold zeker óók in het bijzonder Bading’s meesterlijke en meesleepende muziek. Men krijgt den indruk, dat de drie scheppende figuren uit het ballet Georgi: Badings en Buning in een voortreffelijke harmonie en in een voor hen innerlijk ook gelukkig (en den schepper geluk brengend) kunstenaar schap hebben samengewerkt. Uit muziek, dichtkunst en choreografie bleek onmis kenbaar een sterke, hevige vervoering en inspiratie. Het betreden van den Hades door Or pheus brengt een sterk bewogen rhythmiek mede, zoowel in muziek als in gebaar. Een hoogtepunt is de jacht van Orpheus naar Eurydice, tusschen de opgejaagde schim men door, het met zich meevoeren van de schim der geljefde en het omkijken, waar na de schaduw van Eurydice wegwolkt en weer oplost in het rijk van de groote schaduw. Persoonlijk vond ik het jammer, dat Or pheus dit plastisch hoogtepunt, voorbereid door gebaar en tekst, waarbij reeds onder streept werd dat „terug-zien" verboden is, aankondigt met de woorden „Ik keer mij om”. Het is een oude wet in visueele kunst (ook in moderne visueele kunst jils de film), dat men niet dat moet hooren, wat men ziet Dit is echter een klein vlekje op een vrijwel vlekkelooze schepping, die ook in kleur en vormgeving van decor en costuurh, in alle opzichten groot gehouden was. De tekst van Weremeus Buning is leven dig en direct; op gelukkige wijze ver van pathos gehouden; bezield, gedragen en vol schoone vondsten. Daarbij in beeldspraak vol eruditie in den klassieken sfeer ge houden. Badings heeft op het einde van het Ha- des-tafereel, waar Orpheus zich omkeert, in een duisternis vol vervlieden, vervluch tigen en schichtige vlammen, ook met de De aankondiging van de oprichting der Nederlandsche Cultuurkamer is voor ver scheidene kunstenaars in den lande aan leiding geweest zich met het departement van Volksvoorlichting en Kunsten in ver binding te stellen. Reeds hebben dientengevolge in ver schillende deelen van het land bijeenkom sten plaats gehad, waar de richtlijnen, gegeven door den secretaris-generaal, prof, dr T. Goedewaagen, werden toege licht. Een dezer dagen hebben nu ook te 's-Gravenhage enkele kunstenaars het initiatief genomen nadere bekendheid te geven aan de voor den kunstenaar zoo belangrijke doeleinden van de toekomstige cultuurkamer. In aansluiting daarop zal binnenkort, eveneens te ’s-Gravenhage, een grootere bijeenkomst worden belegd, waarop van wege het departement van Volksvoorlich ting en Kunsten voor kunstenaars van alle beroepen, een uiteenzetting wordt gege ven over het gildewezen der Nederland sche Cultuurkamer. Plaats en tijdstip dezer bijeenkomst worden nader bekend gemaakt. levens en bloemen aanwezig in zijn zon nige, stralende peinture; er is een mooie Geoyes Michel (1763—1843) en onder de Hollandsche meesters enkele voorname, indrukwekkende doeken van W. B. Tho- len. een winter van Apol, een zeer opmer kelijke „ondergaande zon” van den stich. ter van den Haagschen Kunstkring Théo phile de Bock (1851—1904), alsmede een typeerend babykopje (teekening) door Jan Sluyters. Onder de Fransche grafici noe men wij bekende namen als Carra, Cha gall, Derain, Severini, Raoul Dufy. Tou louse 1’Autrec, Serusier. Odilon Redon en vele anderen. B. van Eysselsteijn. Alles vrij van distributie. W. de Zwijger). 111-113, T. 55.37.59 cob, van de erven ten geschenke ont vangen eenige beeldhouwwerken en schilderijen, die een belangrijke verrij king beteekfenen voor de afdeeling he- dendaagsche kunst in het museum. In de eerste plaats diént genoemd te worden een groote bronzen, adelaar door John Raedecker in 1925 in opdracht van de familie Hintzen vervaardigd. Van dit expressieve stuk bestaan slechts twee exemplaren, één in steen in den tuin van een buitenplaats te Berg en Dal en het brons waarmede het museum thans verrijkt is. Het is nu opgesteld op de Heden wordt mej. P. A. E. Oosterhoff vijf-en-zestig jaar. Ofschoon zij ook nog voor oudere meisjes schreef en prenten boeken verzorgde bij teekeningen van Daan Hoeksema, vond zij haar juiste vorm in het schrijven voor kinderen tot ongeveer twaalf jaar. ,,Wim, Wollie en Wouter” vertelt, op onderhoudende wijze va de robbedoes uit het doktersgezin, die met haar hondje Wellie en haar bok Wouter allerlei tochten onderneemt, waarbij ze klaar staat om groot en klein behulpzaam te zijn. Daar is dat aardige ..De Magneethof’, dat heerlijke buiten huis, door een ongetrouwden oom aange kocht om ruimte te hebben om zijn vele neefjes en nichtjes in de vacantie te her bergen. ..Het Kamperfoeliehuis” is ook al zoo'n heerlijk buitenhuis, waarin een gelukkig gezin woont en waar twee logé- tjes. een stads bleekneusje en een won derkind”. een nichtje, dat prachtig piano speelt, prettige dagen doorbrengen. Het laatste boek heet „Op de Wildhoeve” en dit is om zijn uitstekende kwaliteiten een jubïleum-uitgaaf in den waren zin des woords. Op alleraardigste wijze spelen de dieren in en om de Wildhoeve een rol in het leven van de jeugdige bewoners. Op rake, geestige wijze worden musschen, eerden, ganzen, een eekhoorntje en veje andere dieren naar eigen aard getypeerd. Het goed geschreven boekje werkt bij ouderen bewondering voor de jonge vijf- en-zestig-jarige, terwijl de jeugd verlan gend zal uitzien naar weer een nieuw boek. Moge mej. Oosterhoff haar lezertjes nog menigmaal dit genot verschaffen. groote zomertentoonstelling „Nederland bouwt in baksteen”. Een tweede brons van dezelfden beeld houwer „Monnikskop”, dat zich reeds in bruikleen bevond, werd thans even- nis van mevrouw Th. J. Hintzen-’s Ja- eens geschonken, evenals een brons uit 1912 van den Haagschen beeldhouwer Jan Altorf, een gier voorstellend. Ook dit stuk is op de zomertentoonstelling te bezichtigen. Voorts werden geschonken een „Grauwtje” door H. Numan in 1775 ge schilderd, een romantisch stadsgezicht van Charles Leickert (1818-1907), thans eveneens te zien op de tentoonstelling, een ..Grauwtje” voor een Grieksch re lief door Piet Meiners (1857-1903), een schlldefij van B. van der Leek, een vrouweportret van E. Fernhout en een aquarel door J. Foujita. ons landschap. In een bewogen en gespan nen temperament schijnt hij gecondenseerd en verhevigd de wezenlijke eigenschappen van het Hollandsche landschap vast te leggen. Een schilder van wien men nog zeer groote dingen verwachten mag. Hetzelfde geldt voor Jos Croin, die overi gens een fijnen voornamen toets heeft van rust en concentratie. Men lette eens op het resultaat, dat hij in sobere motieven weet te bereiken, op de gevoelige kleur in zijn stillevens, zijn zeeschelpen, hertenkop, zijn „Mandje met fruit” enz. Een eenvou diger onderwerp als het bakje met appels is haast niet denkbaar, maar welk een boeiend en gevoelig doek is dit geworden! Van een zekere decoratieve allure is F. Slebe’s werk. Hij is hier aanwezig met twee groote, kloeke bloemenschilderingen: „Gloxinia” en „Tulpen”. Lydia Duif treft met een „Boom in sneeuw”, een van kleur zeer sterk schil derij „Kleine Bajaar” en een kleurig Herfstbosch in bruin, rood en geel, door- zinderd van een gouden licht. Tenslotte noemen wij Mag. v. d. Wulp met een in fijne tinten gehouden schilde rijtje „Mauritshuis” en Hans Kroezen, met zeer interessante sepia-verbeeldingen, die hem als een dichterlijk fantast en oor- spronkelijken geest doen kennen, Van wien men gaarne spoedig méér werk zou wil len zien. B. van Eysselsteijn. BONTMANTELS SEAL ELECTRIC GESCHOREN LAM KALF BIBERET 'N CREEP UIT ONZEN GROOTEN VOORRAAD. EDISONSTRAAT 126, TELEF. 336665 REPAREEREN EN MODERN ISEEREN VAN ALLE BONTWERKEN. 2899 In de kunstzalen Liernur, Zeestraat 63, wordt tot 16 Augustus een zomertentoon stelling gehouden van werken van.Ne. derlandsche en Fransche schilders, als mede van een collectie Fransche grafi sche kunst. Men vindt er een juweel van C. Corot Paysage d’Italië” (1796—1875) en opmerkelijke doeken van Ant. Vollon (18331900), een impulsief, sterk ge schilderde boerderij, ruig en breed van visie (opgedragen aan Alex. Dumas Fils!), een blond duinlandschap, een prachtig haventje (opgedragen „a mon ami G. Cain”) en een interessante Fr. Bouvin (1817T887), een boeiend stilleven ,,1’oeuf a la coque”, uit de collectie ma dame Barette de la comédie fran?aise, door den schilder opgedragen „a mon cher ami Bressant”. M. Zuce is met stil- De Secrctaris-Generaal van het Departement van Landbouw' en Visscherij maakt het volgende bekend in verband met de distributie van vleesch en vleeschwaren; f Zooals destijds bekend is gemaakt, is het tot dusverre aan de slagers toegestaan een restant van de door hen van d« consumenten ontvangen vleesch- en vleeschwarenbonnen, tot een maximum van 199 stuks, nog in de tweede week,.volgende op de week, waarin de bon nen geldig waren, bij den p!aatse*ijken distributiedienst in te leve ren. ter verkrijging van een ontvangstbewijs vleesch. In den vervolge mogen deze restantbonnen echter nog slechts op den tweeden Maandag, volgende op de week, waarin de bonnen geldig wareij, worden ingeleverd, tot een maximum van 99 rant soenen. Voorts mogen de detaillisten ter verkrijging van toewijzingen voor 1 e e s c h w a r o n de restantbonnen tot een maximum van 9 rantsoenen op den voor hen vaskgestelden inleveringsdag in leveren gedurende de tweede week, volgende op de week, waarin de bonnen geldig waren. ’s-Graveuhage, 8 Augustus 1941. gelegen tusschen Oude Scheveningscheweg en Prins Mauritslaan. (te bereiken met lijn 1, 8, 11 en 14). zal J. H. VAN DALEN, Deurwaarder, op DINSDAG 12 AUGUSTUS, telkens te 10>/> uur v.m. de zich in het pand aldaar bevindende meubilaire goederen, waarbij Salonamcublement, zeldzaam mooie Eetkamer, rijke Heerenkamer, fraaie KUSSEN, en POORT KASTEN, Zit- en Logeerkamerameublementen, Gothieke en andere Hallkisten, Bijzetmeubelen Haardfauteuils, ORIGINEELE A NT I E K E COMMODE, wortelneten Meubelen, aparte Bureau-, Boeken- en Salonkasten, fraaie Lam pen, Kronen en Schemerlampen, electrische en andere Pendules, een collectie Goud, Zilver en Plated Gebruiks- en Siervoorwerpen, schitterend Porselein en Kristal. 2918 w. o. I. van Ostade, W. van Mieris, A. Verhoesen, Hoppenbrouwer, L. Verboeckhoven. A. Storck, Greco, Cousemans, Collow, Spöhler, Weissenbruch, Blommers. Verder: Deventer, Perzischq en andere Tapijten, Deventer Gang- en Traplooper met roeden, Keukeninventaris, Dienstbodekamers, Gasfornuis, Haarden emaille Bad met Hanggeyser en wat verder ter tafel wordt gebracht. ||/nAf*|"M Zaterdag 9 Augustus van 1017 uur l\IJI\UAUtN Zondag 10 Augustus van 1017 uur Maandag 11 Augustus van 1017 uur Met het oog op het kostbaar meubilair en Tapijten is het ten strengste verboden te rooken. C'ommissionnairs zijn gedurende de kijkdagen aanwezig voor het opnemen van orders. - - - - t S’ to BB

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Haagsche Courant | 1941 | | pagina 3