Waarom niet eerst Uw overjas Donzen en Watten Dekens aan DEN HAAG: HOOGSTRAAT 33 KUNST EN LETTEREN ADVERTENTIEN. GOUD!!! GOUD!!! T VERSTELHUIS, Driebergen straat 333, Telefoon 395969 CENTRAAL TOONEEL R. J. VISSCHER HYPOTHEEK HELDER WASCHGOED j Welke MEUBELMAKERS I kunnen voor groote zaak diverse I blank eiken meubelen maken. Tnl. I onder No. 1248 Bureau van dit blad. 403 Schalkburgerstraat 403, Den Haag. GELDZAKEN EERSTE HYPOTHEEK OVERHEMDEN VERSTELLEN „MOOIE JUULTJE VAN VOLENDAM” c. KURHAUS KABARETT DER KOMIKER Gastvoorstelling in het Kurhaus 3M1 Solisten: Margot Broeders, harp, Iris Zeilinga, declamatie Het Residentie.Orkest onder Otto Glastra Tan Loon Amsterdam Groningen Leeuwarden Hilversum Hoorn Arnhem op courante woon, en winkelhuizenook erfpacht; rente 4 pOt. p. j-1 geen kosten vooruit; 2482 Mr. J. H. VAN DER MEER, stadhoudjersplein 113. i - - f t I en-om” DEVENTER ROERMOND HAAGSCHE COURANT Maandag 18 Aug. 1941 le hl. pag. 3 CONCERT ROTTERDAMSCH PHILHARMONISCH ORKEST Dit is nu de beste manier om ’n pantalon van binnen èn van buiten te slijten: éérst schoenen aan en dan de pantalon „aan-forceeren”! Normaal aantrekken ia beter, geloof ons! „Houdt Uw kleeren in eere”, zegt v.d. Brul. Behandel ze goed: hang ze op ’n hanger, broek in de vouw! Laat ze geregeld persen en wissel eens van costuum. „Om gedragen pakken blijven veel langer mooi! Afgesproken: óók al draagt U zoo’n degelijk van den Brul- costuum, dan nóg bent U er zuinig op! -- z* beschaving koop van (Polygoon) Zwanen- 2589 3252 5172 5439 8696 10434 18147 P.v.d.BRUL 19006 19041 19057 19099 19123 19154 19345 19401 19405 19408 19427 19435 19446 19484 Er zijn menschen, die niet zullen gelooven, dat Burgers nog dagelijks zijn beroemde E.N.R.-rijwiel model A met origineele torpedo-naaf vanaf F. 75.— levert. LEONHARD HUIZINGA’S „ADRIAAN EU OLIVIER” VACANTIEVOORSTELLINGEN IN HET GEBOUW VOOR K. EN W. Ko van Dijk (rechts) en Dick van Veen als Adriaan en Olivier 17140 17151 1000.— 400,— 200,— 100,— 47 441 746 1072 1702 2037 2280 4024 4255 4493 3321 3581 130 566 824 3412 3622 2478 2876 3432 5809 6077 292 659 1008 1230 1623 3015 3478 3673 3930 4112 4413 5549 5880 6116 07 332 663 1022 1243 1643 1957 2237 2571 90 460 765 Bohilderij-Reateurateur Veenkade 51 Tel. 39SS5T. 15 mil. van part, verkrijgbaar, (vol ledige opgave). Brieven onder No. 3392 Bureau van dit blad. TEL. 552553. ’fcGRAVENHAGE. 132 629 826 1126 1510 1806 Dekenfabr. MEINBACH, Heemske» ustr. s. Tel. 337973, b.d, P. Heinstr. Lakens en Lijfgoed 8 ct., Doeken en Biropen 4 ct„ Zakdoeken 2 ot. Vraagt prijs voor pers- en opmaakwassohen, ook per kilo. Geeft U eens •on proefwasch. Wasscherij „Sneeuwwit", Beukstraat 21, Tol, 336303 t 20.000,— pseudo-detective) oude tuinman), huishoudster), 3482 3491 3681 8460 10500 20919 7244 12756 400 16694 19463 2485 2559 2982 3464 3650 3661 3845 3847 8882 4078 4080 4102 219 652 926 1194 1619 1887 1896 Een besluit tot wijziging van de statuten van N.V. Combinatiebouw I ’a-Gravenhage, gevestigd te 's-Gra- venhage, houdende vermindering van het maatschappelijk kapitaal en strekkende tot ontheffing van de verplichting tot storting op niet- volgestorte aandeelen, is heden nedergelegd ten kantore van het Handelsregister te ’s-Gravenhage ter kennisneming voor een ieder. ’s-Gravenhag^, 18 Augustus KMI. 1247 DE DIRECTIE. OUD GOUD, RINGEN, KETTINGEN, TANDEN, GOuD enz- van 3.00—5.50 per gram, Zilver 5.007.50 per 100 gram. Te vervoegen van ’s morgens 10 tot avonds 8 uur: (particulier huis). Te bereiken met lijn 6—11 12 13. Het bewijs vindt U bij eiken Burgers E.N.R.-agent, die'nog over voorraad beschikt. De mogelijkheid bestaat zelfs, dat hij U nog model Standard van F. 63.- kan aanbieden. Laat U dus niet beetnemen door listige lieden, die als „gloednieuw*** aangeduide rijwielen (dikwijls van onzekere herkomst I) tegen fancy- prijzen aanbieden. Denkt U aan bandenbons werkte was, dat de (weliswaar zeer ge cultiveerde) toon niet voldoende door drong Meer volume en glans zou in de groote zaal ten goede zijn gekomen aan dit spel, dat wij in de kleinere zaal reeds ten zeerste bewonderd hebben. Het is -1_( v00r. En daarbij Leonhard Huizinga en het gezelschap van Cees Laseur zullen hier, na een reeks Amsterdamsche voorstellingen, ongetwij feld pleizier beleven aan dit blijspel, door eerstgenoemde „speciaal voor Cees La seur” zooals het programma vermeldt „door den schrijver bewerkt naar zijn gelijknamige boek”. De Haagsche'première Zaterdagavond in onzen Stadsschouw burg is in elk geval een groot succes geweest. De zaal was verblijdend vol, er is bijna doorloopend onbedaarlijk ge lachen om de schier onuitputtelijke gees tige dwaasheid op het tooneel (doos het lachen ging zelfs menige repliek gedeel telijk verloren) en er is geestdriftig voor spelers en schrijver geapplaudisseerd. Geestige dwaasheid, djt is wel de beste karakteristiek voor dit zomerstuk van goed gehalte. Maar de klemtoon valt dan toch op „geestig”, want de zoo origi neele, licht en vluchtig met goedaardigen spot en de grilligste invallen over alles sprookjes, een zestal schetsen, die ieder slechts enkele seconden duurden. Na de pauze een geestig paradijsspel van Helmuth Kautner: „Der Apfel 1st ab”, een spel, dat de verdrijving van Adam en Eva uit het paradijs tot thema heeft. Een licht en vroolijk blijspelletje, waarin de geheele troep optrad en ieder de gelegenheid had zijn komische talen ten en kwaliteiten ten toon te spreiden. Uit het hartelijke applaus bleek wel, dat ook dit nummer zeer in den smaak van het publiek was gevallen. H. Vrind. waagd worden. Er was veel zorg besteed aan de aan- kleeding, hetgeen het geboeide publiek, naast hulde aan het spel, beloonde met veel en warm applaus. P. v. Zwanen burg. levens- en gevoelvol, toont smaak, naamheid en stijlbegrip. En c uitstekende virtuositeit een charmeerenden 'Burgen op courante woon, en winkelhuizen; ook erfpacht; rente 4 pOt. p. j.T --I en wordt over een beschikt en over toon. Er zijn lichtheid, gratie, waarmee, innerlijkheid en temperament samengaan. Het waren vooral het tweede en derde deel die indruk maakten en de uitnemende hoedanigheden van het poë tische en karaktervolle spel deden uit komen. De voordracht had wel de sym pathie van het publiek, zooals het warme langdurige applaus bewees. Ook met bloemen werd hulde gebracht. Na de pauze de BaMetsuite „Sylvia” van Délibes, een vitale, effectvolle mu ziek waarvan de weergave pathos en ka rakter ten volle tot hun recht brachten. Rhythme, geluidskracht en schittering van „Cortège de Bacchus” maakten bui tengewonen indruk. Ook de gloed en drang van Chabrier’s Ouverture „Gwendoline” hebben een uiterst boeiende werking uitgeoefend en de meesleepende vertolking werd een succes voor orkest en dirigent. De klankontplooiing was van waarlijk buitengewonen rijkdom en van Loon dirigeerde met zwier en temperament. Een opwekkende afsluiting. J. Manifarges. DirigentEduard Flipse Voor het Zondagavondconcert, dat door het Rotterdamsch Philharmonisch Orkest onder leiding van den dirigent Eduard Flipse in de Kurzaal werd gegeven, be stond, ondanks het feit, dat daaraan twee solisten, t.w. de harpiste Margot Broeders en de declamatrice Iris Zeilinga mede werkten, zeer geringe publieke belang stelling. En toch was deze avond reeds door het programma bijzonder interes sant. Margot Broeders vertolkte namelijk als soliste „Introduction et Allegro” voor harp, strijkkwartet, fluit en clarinet, van M. Ravel, terwijl Iris Zeilinga den tekst van „Das Wiegenlied” van Rob. de Roos, dat onder leiding van den componist werd uitgevoerd, voordroeg. Margot Broeders toonde zich met haar vertolking een harpiste met een technisch kunnen en verfijnde muzikaliteit, welke slechts weinige kunstenaressen in ons land eigen zijn. Haar spel was van een aanzienlijk klankvolume en van een ega- liteit, welke als opmerkelijke factor een smettelooze gaafheid aan Ravel’s compo sitie verleende. Doorzichtigheid en een zekere pittigheid gingen gepaard met een geraffineerde afwerking van détails, het geen voor de uitvoering van een impres sionistisch werk juist van veel belang is. Bovendien bleek uit het correcte samen spel, dat Margot Broeders over een groo te routine beschikt. Wij mogen dan ook op deze landgenoote, die door haar audi torium op spontane wijze werd gehul digd, met recht trotsch zijn. De begelei ding van strijkkwartet, fluit en clarinet had echter in deze vertolking nog heel wat subtieler kunnen zijn. De declamatrice Iris Zeilinga droeg den tekst uit „Das Wiegenlied” voor. De com ponist Rob. de Roos zwaaide daarbij den staf over het Rotterdamsch Philharmo nisch Orkest. Het declamatorium is door de harmonisch interessante en knap ge schreven muziek een uitermate boeiend werk. Hoe het echter mogelijk is geweest, dat een jonge toondichter, die zich onder invloed van Milhaud bij de moderne stroo- mingen in ons land heeft aangesloten, ge ïnspireerd werd door een ballade van Lulu von Strausz und Torney, welke thans in haar vorige eeuwsche mystiek nog al ver ouderd aandoet, is een vraag, wel-e ik niet beantwoorden kan. De oplossing, welke Rob. de Roos voor de wijze van begeleiden van het ge sproken woord heeft gevonden, en de functie van sfeer-scheppend medium, welke hij aan het orkest heeft toege kend, hebben echter diepe bewondering afgedwongen. Met haar klankrijke stem heeft Iris Zeilinga den tekst op voor treffelijke, beeldende wijze voorgedra gen. Haar onberispelijke uitspraak van de Duitsche taal, haar overtuigende, als door eigen belevenis gedragen manier van zeggen, hebben wel in ieders hart een snaar met deze hartstochtelijk bewogen Als nieuw vanaf /0.50. Gehaald en thuisgebracht. 1170 Be TBEKKING HAIGHTON CO. WETTIGE PREMIELEENING 1912 2e KLASSE, le LIJST TBEKKING VAN MAANDAG 18 AUGUSTUS 1941 HOOGE PBEMIËN 38 428 739 1051 1072 1077 1079 1084 1303 1323 1341 - 1691 - 1982 6534 6885 6896 6982 7254 7291 7322 7682 7698 7710 7724 7975 7984 8032 8327 8571 8656 8666 8696 8708 8710 8711 9004 9013 9074 9117 9126 9214 9227 9373 9375 9422 9375 9939 10050 10084 10086 10106 10148 heenhuppelende „esprit" van den DeKen- den jongen schrijver komt ten volle tot haar recht in deze tooneelbewerking van „de ware geschiedenis van ’n straatarmen maar beschaafden tweeling van redelijk goede familie”. Wie op het eiland Walcheren goed be kend is, herkent in den grondslag van die .geschiedenis” de betrekkingen van Leon hard Huizinga tot dit schoone plekje van ons land; niet alleen in de plaatsnamen, die voor den ingewijde onmiddellijk te ontcijferen zijn, met inbegrip van het bui tengoed „Korenvliet”, maar ook in de in trige: het zoeken naar een verborgen schat, n.l. twaalf gouden apostelbeelden, waarvan immers een Walchersche legende verhaalt. De malle geschiedenis, welke de schrij ver op dit stramien heeft geborduurd, is aardig gevonden, al dadelijk met de hoofdpersonen (men zou haast kunnen zeggen: den dubbelen hoofdpersoon), om wie zich alle vermakelijke avonturen af spelen en om wie zich alle andere figuren bont groepeeren, de tweelingbroeders Adriaan en Olivier, uiterst origineele ty pen. Natuurlijk is het verhaal slechts bij zaak, hoofdzaak zijn de dwaze situaties en de aardige typeeringen, de malle ver rassingen, invallen en verzen, en bovenal de geestige dialogen, opmerkingen, en replieken, welke de schrijver in over vloed over het publiek uitschudt. Mis schien is die overvloed wat èrg groot en is het stuk, in verhouding tot zijn gees telijken inhoud, wat lang uitgevallen, ook zijn er wel enkele kleine inzinkingen, maar men neemt dit graag voor lief ter- wille van dit verkwikkende, zorgen-weg- spoelende bad van geestige dwaasheid, temeer omdat de geestigheid van goeden huize en intellectueel gefundeerd is, waarbij' men de meer laag-bij-de-grond- sche grapjes graag op den koop toe neemt. De artiesten van het Centraal tooneel, spelen, onder regie van Cees Laseur, dit zoo aparte stuk uitnemend in den stijl, zooals de schrijver zich dien moet hebben gedacht: vlot, vluchtig, vloeiend, licht en luchtig van dwaasheid en spot. Dit geldt allereerst van Dick van Veen en Ko van D ij k, die elkaar niets toegeven als respectievelijk Olivier en Adriaan. Zij we ten de dwaasheid van hun rollen precies af te passen en haar hoog op te voeren, zonder in het al te clowneske te verval len, Joan Remmelts is een pracht- type als de burgemeester, Cees La seur een gemoedelijke uit den dood her rezen erfoom, Péronne Hosang een imposante douairière, Rie Gilhuys een slangachtige, kokette intrigante Elly Weller (het kamermeisje), Gijsbert Tersteeg (de Arend Hauer (de Teunke Orré (de Matthieu van Eysden (een booze veldwachter), zij allen maken iets goeds van hun dankbare rollen. Jacoues Snoek heeft voor een al leraardigst décor gezorgd: een keurige tuin met grasveld met het buitenhuis op den achtergrond en een muurtje van prachtige oude steenkleur. Aan het slot zijn de spelers en de schrij ver, die mede ten tooneele verscheen, be halve met geestdriftig applaus, ook met bloemen gehuldigd. H. T. Lijsen. 4496 4510 4533 4863 163 645 837 1183 1556 1796 1806 1841 2082 2105 2138 2179 2207 2369 2401 2700 2839 3323 3611 7013 7017 7327 7571 7784 7796 8094 8106 voordracht doen meetrillen. Iris Zeilinga een ras-artiste van groot formaat, werd met applaus en bloemen langdurig gehul-- digd. In deze ovaties heeft zij den schep per van het werk herhaalde malen betrok ken. Onder leiding van zijn dirigent Eduard Flipse vertolkte het Rotterdamsch Phil harmonisch orkest symphonische frag menten uit het ballet „Le Festin de l’Araignée” van A. Roussel, drie deelen uit „La Damnation de Faust” van H. Ber lioz, de Ouverture „Viva Carolina" en de Air Willem V uit de „Baron Hop”-suite van A. Voormolen en Wagenaar’s Ouver ture „Cyrano de Bergerac”. In het blon der trokken dezen avond de vertolkingen van de composities van Roussel en Ber lioz de aandacht In de fragmenten uit „Le Festin de l’Araignée’’ bleek namelijk, welk een zorg Eduard Flipse en het Rot terdamsch Philharmonisch orkest bij de uitvoering van moderne werken steeds aan den klank hebben besteed. Orkest en di rigent bleken dan ook bij deze vertol king, welke door een weldadige klank schoonheid werd gekenmerkt in hun ele ment te zijn. De deelen uit „La Damnation de Faust” waren daarentegen door de felheid der klankkleuren en door scherpe dynamische schakeeringen, kortom door den gloed en de bezieling van het or- kestspel van onontkoombare zeggings kracht. Orkest en dirigent werden door de toehoorders op welverdiende wijze voor deze prestaties gehuldigd. K. Brinkmann. 9316 1979 1672 1686 *3945 *5684 5938 16069 18167 19857 PBEMIËT' VAN ƒ30.— 111 511 773 - ‘“1 1346 1410 1681 1691 1702 1790 1968 1982 2037 2055 2258 2263 2280 2332 2Z:: 2619 2672 2691 3085 3183 3201 “1 3508 3571 3695 3729 3745 3836 3842 3968 3990 4018 4024 4025 4037 4118 4138 4145 4255 4268 4301 4306 4382 4392 4418 4435 4437 4493 4496 4510 4533 4644 4654 4669 4761 4779 4784 4863 4865 4910 4955 5012 5064 5145 5152 Het succes van „Rooie Sien’’ is voor Willem Goossen’s Volkstooneel aanmoe diging geweest het Gebouw voor Kunsten en Wetenschappen te blijven bespelen en wel een volle week achtereen. Ook nu is weer een echt volksstuk op het repertoire genomen: „Mooie Juultje van Volen dam”, een spel met een lach en een traan, van Joh. Lemaire. Het is een eigenaardig iets met deze volksstukken. Ze mogen voor korteren of langeren tijd op den achtergrond gera ken, doch steeds komen ze weer terug en dan blijkt, dat de belangstelling er voor onverminderd voortleeft. Is het omdat het spel en stukken zijn rechtstreeks van hart tot hart „Mooie Juultje van Volendam” biedt on- vervalscht tooneel, hetgeen Goossen’s en semble, dat voortreffelijke voorstellingen in dit genre op zijn naam heeft staan, ge legenheid geeft, zich ten volle uit te spe len. Zoo was een verrassing de prachtige, gave vertolking van Greta Goossens, in de rol van Juultje, die uit angst voor den harden vader en aangeboren lichtzinnig heid het dorp ontvlucht en ten onder gaai in de groote stad. Henk Dille waard speelde vader Barends en wist in de typeering een persoonlijk cachet te leggen, dat den too- neelspeler sierde. Roosje Kohier was een lieve vrouw en moeder Barends. De rol van Piet Zandman, den knecht, was bij Willem Goossens in goede handen. Het dramatische let van den jongen zonder naam wist hij overtuigend over het voet licht te brengen. Alex Hoek als „Dronken Toon”, gaf eveneens uitstekend spel, even als Lou Poolman. Van de overige mede- Soliste: Dldi Doorman Werken van Voormolen en Lalo waren de aantrekkelijkheden van het program ma vóór de pauze. Het eerst kregen wij de „Kleine Suite” van Voormolen, een compositie in zes deelen (of deeltjes), die aan vroege jeugdherinneringen is gewijd maar eerst voor een paar jaar geschre ven en dus den componist in rijp- en bezonkenheid doet hooren. Het zijn fijn gevoelige en -geestige stukken, fraai van vorm en kleurig geïnstrumenteerd. Zij bieden geschakeerdheid van stemming maar behooren toch onmiskenbaar tot de zelfde sfeer. Melodisch zijn zij al even bekoorlijk als harmonisch. En daarbij doet zich geen opzettelijkheid voor. De muziek is boeiend, fijntjes, zonder gewichtigdoenerij. Voorkeur kan nauwe lijks worden gesmaakt. Men wordt luch tig maar in zuiver artistieke sfeer bezig gehouden en beleeft een zeer bijzonder genoegen. Er werd een delicate vertol king gegeven, welke in staat stelde van het werkje inderdaad te genieten. Dan van Lalo, het cel-concert in re-mineur. Zoowel solo-viool als -cel krijgen bij dezen componist als het ware een apart timbre. Het is een eenigszins zwoele en zoete klank dien deze muziek meebrengt en welks verfijnde zinnenbekoring door een eigenaardige schoonhei^ zich onder scheidt. Didi Doorman bezit den zin voor dezen klank. Wat eenigszins belemmerend DAMES! Is Uw hoed van velours of vilt. Wij maken er van wat U wilt Maiaon Smits, Hoefkade 491 „Haagsch Hoe- denhuis”, Hobbemastr 318. Mei son „Quc”, Jaul Kxugerlaaa 3382 Door den E.A. Heer Rechter-Com- fmissaris in het faillissement van J. VAN DER LAAKEN, Orthapaediach Instrumentmaker te ’a-Gravenhage is bepaald le. dat de termijn, binnen welke de schuldvorderingen moeten zijn ingediend, zal eindigen den Sen September 1941 2e. dat de verificatievergadering zal gehouden worden op Zater dag 20 September 1941 des voor, middags 10 uur in een der loka len van het Gerechtsgebouw te ’s-Gravenhage, Korte Voorhout No. 11. 1197 ’«-GRAVENHAQE, de Ruvterstraat 74. Mr. T. A. VAN DIJKEN, i Curator, 5262 5287 5376 5483 5490 5533 5747 5809 5854 6038 6055 6077 6095 6550 6583 6592 6612 6667 6896 6982 7013 7017 7026 7291 7322 7327 7571 7580 7798 7984 8032 8042 8094 8106 8130 8347 8407 8456 8462 8470 8484 8656 8666 5102 5105 5134 5429 5439 5445 5457 5463 5556 5617 5622 5677 5701 5983 6015 6018 6235 6250 6272 6731 6746 6883 7231 ORGELBESPELING OUDE KERK TE DELFT De reeks orgelconcerten in de Oude Kerk te Delft wordt a.s. Donderdag 21 Augustus, des avonds 7.30 uur, voort gezet met een orgelbespeling door Ber nard Renooy. organist der kerk. Solis tische medewerking wordt verleend door Henk Berghout (cello). Het programma vermeldt werken van Buxtehude, Bach, Handel, Karg-Elert, e.a. Zaterdagavond heeft het beroemde Ka- barett der Komiker in het Kurhaus voor een welhaast uitverkochte zaal een gast voorstelling gegeven. Wat deze troep kleinkunstenaars naar voren brengt, be hoort tot het beste, wat op dit gebied bestaat Het publiek heeft zich dan ook kostelijk geamuseerd. Daar is dan in de eerste plaats Willi Schaeffers. Een con ferencier met een wereldnaam en een wereldfaam. Met zijn gezellig praatje, zijn goedmoedigen spot en zijn improvi saties boeide hij het publiek volkomen en menigmaal daverde de zaal van het lachen. Bella Vernici is een danseres met temperament, hetgeen tot uiting kwam in haar Hongaarschen en Zigeunerdans, werkenden kan ook met waardeering ge- Eva Wolter. Karin Jurow en John Har ding voerden een aardig schetsje op: „Ich habe zwei süsze Schwestern”. Hen ry Lorenzen deed de zaal schudden van het lachen door zijn komische imitaties van den man, die zijn maal in een res taurant verorbert, van een goochelaar, van een bezoeker aan een pianoconcert en van een man, die verschillende vruchten eet. Marianne Stanior beschikt over een fraaie, melodieuze, zij het niet krachtige, stem. Zij is een van de grootste talenten van dit gezelschap, hetgeen vooral bleek uit haar rol in het paradijsspel na de pauze. Van de overige nummers vóór de pau ze noemen we de geestige één-acter Schachmatt met Willi Schaeffers. Joe Furtner en Karin Kurow. en Moderne 4729 5071 5077 5389 5558 5899 5965 6126 - 6696 6731 6746 7102 7197 7202 7583 7587 7591 7848 7911 7949 8224 8232 8286 8520 8531 8548 8867 8922 8953 9272 9296 9341 9831 9859 9866 9931 10185 10272 10306 10315 10343 10346 10373 10403 10418 10421 10434 10472 10539 10540 10595 10604 10624 10660 10664 10670 10677 10689 10703 10749 10783 10815 10828 10836 10880 10888 10900 10909 10920 11041 11070 11160 11161 11200 11203 11246 11261 11263 11311 11319 11324 11336 11337 11340 11435 11454 11478 11480 11496 11583 11595 11664 11709 11741 11784 11813 11834 11836 11837 11854 11894 11897 11898 11908 11913 11950 12009 12014 12029 12050 12058 12061 12117 12141 12166 12185 12264 12315 12324 12334 12346 12386 12391 12415 12426 12438 12466 12467 12481 12484 12509 12515 12564 12571 12572 12578 12582 12600 12611 12621 12625 12636 12645 12659 12699 12703 12759 12763 12771 12805 12809 12836 12860 12866 12878 12893 12928 12935 12942 12981 12999 13002 13136 13167 13184 13255 13277 13317 13319 13334 13342 13385 13428 13436 13451 13499 13514 13520 13556 13611 13639 13662 13685 13766 13805 13819 13928 13951 13973 14020 14022 14062 14063 14078 14080 14094 14207 14246 14249 14281 14311 14358 14371 14374 14395 14403 14408 14410 14421 14441 14451 14453 14458 14534 14535 14553 14555 14571 14620 14624 14659 14675 14683 14689 14724 14743 14778 14814 14819 14831 14832 14849 14862 14867 14904 14937 14972 15048 15054 15085 15149 15150 15219 15245 15247 15332 15382 15474 15500 15538 15504 15585 15665 15720 15749 15750 15763 15768 15772 16781 15788 15791 15842 15864 15879 15904 15907 15936 15939 15941 15957 16005 16017 16021 16063 16066 16067 16068 16140 16154 16159 16166 16168 16181 16189 16225 16248 16249 16279 16313 16333 16346 16428 16473 16538 16542 18551 16576 16567 16616 16626 16642 16646 16678 16685 16689 16706 16830 16902 16913 16922 16932 16955 16956 17000 17028 17033 17153 17178 17212 17363 17371 17373 17418 17433 17438 17439 17455 17472 17571 17586 17605 17659 17665 17685 17722 17725 17737 17763 17769 17781 17837 17855 17865 17910 17966 17996 17997 18018 18034 18036 18057 18081 18103 18117 18126 18206 18212 18288 18306 18315 18336 18367 18368 18376 18379 18399 18438 18444 18451 18456 18474 18480 18529 18536 18540 18541 18543 18545 18584 13604 18633 18640 18764 18802 18833 18843 18875 19006 19041 19057 19099 19123 19154 19345 19358 19?0e19376 19401 19405 19408 19427 19438 19446 19484 19507 19520 19575 19590 19628 19654 19698 19717 19740 19756 19760 198ö2 19869 19898 19906 19963 19969 20052 20053 20069 20078 20088 20100 20162 20164 20182 20203 20219 20271 20293 20296 203?? 20357 20376 20479 20492 20522 20544 20546 20553 20572 20639 20646 20649 20655 20679 20681 20831 20864 20868 20869 20676 20907 20932 20936 20938 20939 20967 20973 ONGECORRIGEERD 9478 9487 9675 9747 51

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Haagsche Courant | 1941 | | pagina 3