Waarom niet eerst
Uw overjas
Donzen en Watten Dekens
aan
DEN HAAG: HOOGSTRAAT 33
KUNST EN LETTEREN
ADVERTENTIEN.
GOUD!!! GOUD!!!
T VERSTELHUIS, Driebergen straat 333, Telefoon 395969
CENTRAAL TOONEEL
R. J. VISSCHER
HYPOTHEEK
HELDER WASCHGOED
j Welke MEUBELMAKERS
I kunnen voor groote zaak diverse
I blank eiken meubelen maken. Tnl.
I onder No. 1248 Bureau van dit blad.
403 Schalkburgerstraat 403, Den Haag.
GELDZAKEN
EERSTE HYPOTHEEK
OVERHEMDEN VERSTELLEN
„MOOIE JUULTJE VAN VOLENDAM”
c.
KURHAUS
KABARETT DER KOMIKER
Gastvoorstelling in het Kurhaus
3M1
Solisten: Margot Broeders, harp,
Iris Zeilinga, declamatie
Het Residentie.Orkest onder
Otto Glastra Tan Loon
Amsterdam Groningen Leeuwarden Hilversum Hoorn Arnhem
op courante woon, en winkelhuizenook erfpacht; rente 4 pOt. p. j-1
geen kosten vooruit; 2482
Mr. J. H. VAN DER MEER, stadhoudjersplein 113.
i - -
f
t
I
en-om”
DEVENTER ROERMOND
HAAGSCHE COURANT Maandag 18 Aug. 1941 le hl. pag. 3
CONCERT ROTTERDAMSCH
PHILHARMONISCH ORKEST
Dit is nu de beste manier om ’n pantalon van binnen
èn van buiten te slijten: éérst schoenen aan en dan de
pantalon „aan-forceeren”! Normaal aantrekken ia beter,
geloof ons!
„Houdt Uw kleeren in eere”, zegt v.d. Brul. Behandel
ze goed: hang ze op ’n hanger, broek in de vouw! Laat
ze geregeld persen en wissel eens van costuum. „Om
gedragen pakken blijven veel langer mooi!
Afgesproken: óók al draagt U zoo’n degelijk van den Brul-
costuum, dan nóg bent U er zuinig op!
-- z*
beschaving
koop
van
(Polygoon)
Zwanen-
2589
3252
5172
5439
8696
10434
18147
P.v.d.BRUL
19006 19041 19057 19099 19123 19154 19345
19401 19405 19408 19427 19435 19446 19484
Er zijn menschen, die niet zullen
gelooven, dat Burgers nog dagelijks
zijn beroemde E.N.R.-rijwiel model A
met origineele torpedo-naaf vanaf
F. 75.— levert.
LEONHARD HUIZINGA’S „ADRIAAN EU
OLIVIER”
VACANTIEVOORSTELLINGEN IN HET
GEBOUW VOOR K. EN W.
Ko van Dijk (rechts) en Dick van Veen
als Adriaan en Olivier
17140
17151
1000.—
400,—
200,—
100,—
47
441
746
1072
1702
2037
2280
4024
4255
4493
3321
3581
130
566
824
3412
3622
2478
2876
3432
5809
6077
292
659
1008
1230
1623
3015
3478
3673
3930
4112
4413
5549
5880
6116
07
332
663
1022
1243
1643
1957
2237
2571
90
460
765
Bohilderij-Reateurateur
Veenkade 51
Tel. 39SS5T.
15 mil. van part, verkrijgbaar, (vol
ledige opgave). Brieven onder No.
3392 Bureau van dit blad.
TEL. 552553. ’fcGRAVENHAGE.
132
629
826
1126
1510
1806
Dekenfabr. MEINBACH, Heemske» ustr. s. Tel. 337973, b.d, P. Heinstr.
Lakens en Lijfgoed 8 ct., Doeken en Biropen 4 ct„ Zakdoeken 2 ot.
Vraagt prijs voor pers- en opmaakwassohen, ook per kilo. Geeft U eens
•on proefwasch. Wasscherij „Sneeuwwit", Beukstraat 21, Tol, 336303
t 20.000,—
pseudo-detective)
oude tuinman),
huishoudster),
3482 3491
3681
8460 10500 20919
7244 12756
400 16694 19463
2485 2559
2982
3464
3650 3661
3845 3847 8882
4078 4080 4102
219
652
926
1194
1619
1887 1896
Een besluit tot wijziging van de
statuten van N.V. Combinatiebouw I
’a-Gravenhage, gevestigd te 's-Gra-
venhage, houdende vermindering
van het maatschappelijk kapitaal en
strekkende tot ontheffing van de
verplichting tot storting op niet-
volgestorte aandeelen, is heden
nedergelegd ten kantore van het
Handelsregister te ’s-Gravenhage
ter kennisneming voor een ieder.
’s-Gravenhag^, 18 Augustus KMI.
1247 DE DIRECTIE.
OUD GOUD, RINGEN, KETTINGEN, TANDEN, GOuD enz-
van 3.00—5.50 per gram, Zilver 5.007.50 per 100
gram. Te vervoegen van ’s morgens 10 tot avonds 8 uur:
(particulier huis). Te bereiken met lijn 6—11 12 13.
Het bewijs vindt U bij eiken Burgers
E.N.R.-agent, die'nog over voorraad
beschikt. De mogelijkheid bestaat
zelfs, dat hij U nog model Standard
van F. 63.- kan aanbieden.
Laat U dus niet beetnemen door
listige lieden, die als „gloednieuw***
aangeduide rijwielen (dikwijls van
onzekere herkomst I) tegen fancy-
prijzen aanbieden.
Denkt U aan bandenbons
werkte was, dat de (weliswaar zeer ge
cultiveerde) toon niet voldoende door
drong Meer volume en glans zou in de
groote zaal ten goede zijn gekomen aan
dit spel, dat wij in de kleinere zaal reeds
ten zeerste bewonderd hebben. Het is
-1_( v00r.
En daarbij
Leonhard Huizinga en het gezelschap
van Cees Laseur zullen hier, na een reeks
Amsterdamsche voorstellingen, ongetwij
feld pleizier beleven aan dit blijspel, door
eerstgenoemde „speciaal voor Cees La
seur” zooals het programma vermeldt
„door den schrijver bewerkt naar zijn
gelijknamige boek”. De Haagsche'première
Zaterdagavond in onzen Stadsschouw
burg is in elk geval een groot succes
geweest. De zaal was verblijdend vol, er
is bijna doorloopend onbedaarlijk ge
lachen om de schier onuitputtelijke gees
tige dwaasheid op het tooneel (doos het
lachen ging zelfs menige repliek gedeel
telijk verloren) en er is geestdriftig voor
spelers en schrijver geapplaudisseerd.
Geestige dwaasheid, djt is wel de
beste karakteristiek voor dit zomerstuk
van goed gehalte. Maar de klemtoon valt
dan toch op „geestig”, want de zoo origi
neele, licht en vluchtig met goedaardigen
spot en de grilligste invallen over alles
sprookjes, een zestal schetsen, die ieder
slechts enkele seconden duurden.
Na de pauze een geestig paradijsspel
van Helmuth Kautner: „Der Apfel 1st
ab”, een spel, dat de verdrijving van
Adam en Eva uit het paradijs tot thema
heeft. Een licht en vroolijk blijspelletje,
waarin de geheele troep optrad en ieder
de gelegenheid had zijn komische talen
ten en kwaliteiten ten toon te spreiden.
Uit het hartelijke applaus bleek wel, dat
ook dit nummer zeer in den smaak van
het publiek was gevallen. H. Vrind.
waagd worden.
Er was veel zorg besteed aan de aan-
kleeding, hetgeen het geboeide publiek,
naast hulde aan het spel, beloonde met
veel en warm applaus. P. v. Zwanen
burg.
levens- en gevoelvol, toont smaak,
naamheid en stijlbegrip. En c
uitstekende virtuositeit
een charmeerenden
'Burgen
op courante woon, en winkelhuizen; ook erfpacht; rente 4 pOt. p. j.T
--I
en
wordt over een
beschikt en over
toon.
Er zijn lichtheid, gratie,
waarmee, innerlijkheid en temperament
samengaan. Het waren vooral het tweede
en derde deel die indruk maakten en de
uitnemende hoedanigheden van het poë
tische en karaktervolle spel deden uit
komen. De voordracht had wel de sym
pathie van het publiek, zooals het warme
langdurige applaus bewees. Ook met
bloemen werd hulde gebracht.
Na de pauze de BaMetsuite „Sylvia”
van Délibes, een vitale, effectvolle mu
ziek waarvan de weergave pathos en ka
rakter ten volle tot hun recht brachten.
Rhythme, geluidskracht en schittering
van „Cortège de Bacchus” maakten bui
tengewonen indruk.
Ook de gloed en drang van Chabrier’s
Ouverture „Gwendoline” hebben een
uiterst boeiende werking uitgeoefend en
de meesleepende vertolking werd een
succes voor orkest en dirigent.
De klankontplooiing was van waarlijk
buitengewonen rijkdom en van Loon
dirigeerde met zwier en temperament.
Een opwekkende afsluiting. J.
Manifarges.
DirigentEduard Flipse
Voor het Zondagavondconcert, dat door
het Rotterdamsch Philharmonisch Orkest
onder leiding van den dirigent Eduard
Flipse in de Kurzaal werd gegeven, be
stond, ondanks het feit, dat daaraan twee
solisten, t.w. de harpiste Margot Broeders
en de declamatrice Iris Zeilinga mede
werkten, zeer geringe publieke belang
stelling. En toch was deze avond reeds
door het programma bijzonder interes
sant. Margot Broeders vertolkte namelijk
als soliste „Introduction et Allegro” voor
harp, strijkkwartet, fluit en clarinet, van
M. Ravel, terwijl Iris Zeilinga den tekst
van „Das Wiegenlied” van Rob. de Roos,
dat onder leiding van den componist werd
uitgevoerd, voordroeg.
Margot Broeders toonde zich met haar
vertolking een harpiste met een technisch
kunnen en verfijnde muzikaliteit, welke
slechts weinige kunstenaressen in ons
land eigen zijn. Haar spel was van een
aanzienlijk klankvolume en van een ega-
liteit, welke als opmerkelijke factor een
smettelooze gaafheid aan Ravel’s compo
sitie verleende. Doorzichtigheid en een
zekere pittigheid gingen gepaard met een
geraffineerde afwerking van détails, het
geen voor de uitvoering van een impres
sionistisch werk juist van veel belang is.
Bovendien bleek uit het correcte samen
spel, dat Margot Broeders over een groo
te routine beschikt. Wij mogen dan ook
op deze landgenoote, die door haar audi
torium op spontane wijze werd gehul
digd, met recht trotsch zijn. De begelei
ding van strijkkwartet, fluit en clarinet
had echter in deze vertolking nog heel
wat subtieler kunnen zijn.
De declamatrice Iris Zeilinga droeg den
tekst uit „Das Wiegenlied” voor. De com
ponist Rob. de Roos zwaaide daarbij den
staf over het Rotterdamsch Philharmo
nisch Orkest. Het declamatorium is door
de harmonisch interessante en knap ge
schreven muziek een uitermate boeiend
werk. Hoe het echter mogelijk is geweest,
dat een jonge toondichter, die zich onder
invloed van Milhaud bij de moderne stroo-
mingen in ons land heeft aangesloten, ge
ïnspireerd werd door een ballade van Lulu
von Strausz und Torney, welke thans in
haar vorige eeuwsche mystiek nog al ver
ouderd aandoet, is een vraag, wel-e ik
niet beantwoorden kan.
De oplossing, welke Rob. de Roos voor
de wijze van begeleiden van het ge
sproken woord heeft gevonden, en de
functie van sfeer-scheppend medium,
welke hij aan het orkest heeft toege
kend, hebben echter diepe bewondering
afgedwongen. Met haar klankrijke stem
heeft Iris Zeilinga den tekst op voor
treffelijke, beeldende wijze voorgedra
gen. Haar onberispelijke uitspraak van
de Duitsche taal, haar overtuigende, als
door eigen belevenis gedragen manier van
zeggen, hebben wel in ieders hart een
snaar met deze hartstochtelijk bewogen
Als nieuw vanaf /0.50. Gehaald en thuisgebracht. 1170
Be TBEKKING HAIGHTON CO.
WETTIGE PREMIELEENING 1912
2e KLASSE, le LIJST
TBEKKING VAN MAANDAG 18 AUGUSTUS 1941
HOOGE PBEMIËN
38
428
739
1051 1072 1077 1079 1084
1303 1323 1341
- 1691 -
1982
6534
6885 6896 6982
7254 7291 7322
7682 7698 7710 7724
7975 7984 8032
8327
8571 8656 8666 8696 8708 8710 8711
9004 9013 9074 9117 9126 9214 9227
9373 9375 9422
9375
9939 10050 10084 10086 10106 10148
heenhuppelende „esprit" van den DeKen-
den jongen schrijver komt ten volle tot
haar recht in deze tooneelbewerking van
„de ware geschiedenis van ’n straatarmen
maar beschaafden tweeling van redelijk
goede familie”.
Wie op het eiland Walcheren goed be
kend is, herkent in den grondslag van die
.geschiedenis” de betrekkingen van Leon
hard Huizinga tot dit schoone plekje van
ons land; niet alleen in de plaatsnamen,
die voor den ingewijde onmiddellijk te
ontcijferen zijn, met inbegrip van het bui
tengoed „Korenvliet”, maar ook in de in
trige: het zoeken naar een verborgen
schat, n.l. twaalf gouden apostelbeelden,
waarvan immers een Walchersche legende
verhaalt.
De malle geschiedenis, welke de schrij
ver op dit stramien heeft geborduurd, is
aardig gevonden, al dadelijk met de
hoofdpersonen (men zou haast kunnen
zeggen: den dubbelen hoofdpersoon), om
wie zich alle vermakelijke avonturen af
spelen en om wie zich alle andere figuren
bont groepeeren, de tweelingbroeders
Adriaan en Olivier, uiterst origineele ty
pen.
Natuurlijk is het verhaal slechts bij
zaak, hoofdzaak zijn de dwaze situaties
en de aardige typeeringen, de malle ver
rassingen, invallen en verzen, en bovenal
de geestige dialogen, opmerkingen, en
replieken, welke de schrijver in over
vloed over het publiek uitschudt. Mis
schien is die overvloed wat èrg groot en
is het stuk, in verhouding tot zijn gees
telijken inhoud, wat lang uitgevallen, ook
zijn er wel enkele kleine inzinkingen,
maar men neemt dit graag voor lief ter-
wille van dit verkwikkende, zorgen-weg-
spoelende bad van geestige dwaasheid,
temeer omdat de geestigheid van goeden
huize en intellectueel gefundeerd is,
waarbij' men de meer laag-bij-de-grond-
sche grapjes graag op den koop toe
neemt.
De artiesten van het Centraal tooneel,
spelen, onder regie van Cees Laseur, dit
zoo aparte stuk uitnemend in den stijl,
zooals de schrijver zich dien moet hebben
gedacht: vlot, vluchtig, vloeiend, licht en
luchtig van dwaasheid en spot. Dit geldt
allereerst van Dick van Veen en Ko
van D ij k, die elkaar niets toegeven als
respectievelijk Olivier en Adriaan. Zij we
ten de dwaasheid van hun rollen precies
af te passen en haar hoog op te voeren,
zonder in het al te clowneske te verval
len, Joan Remmelts is een pracht-
type als de burgemeester, Cees La
seur een gemoedelijke uit den dood her
rezen erfoom, Péronne Hosang een
imposante douairière, Rie Gilhuys een
slangachtige, kokette intrigante Elly
Weller (het kamermeisje), Gijsbert
Tersteeg (de
Arend Hauer (de
Teunke Orré (de
Matthieu van Eysden (een booze
veldwachter), zij allen maken iets goeds
van hun dankbare rollen.
Jacoues Snoek heeft voor een al
leraardigst décor gezorgd: een keurige
tuin met grasveld met het buitenhuis op
den achtergrond en een muurtje van
prachtige oude steenkleur.
Aan het slot zijn de spelers en de schrij
ver, die mede ten tooneele verscheen, be
halve met geestdriftig applaus, ook met
bloemen gehuldigd. H. T. Lijsen.
4496 4510 4533
4863
163
645
837
1183
1556
1796 1806 1841
2082 2105 2138 2179 2207
2369 2401
2700 2839
3323
3611
7013 7017
7327 7571
7784 7796
8094 8106
voordracht doen meetrillen. Iris Zeilinga
een ras-artiste van groot formaat, werd
met applaus en bloemen langdurig gehul--
digd. In deze ovaties heeft zij den schep
per van het werk herhaalde malen betrok
ken.
Onder leiding van zijn dirigent Eduard
Flipse vertolkte het Rotterdamsch Phil
harmonisch orkest symphonische frag
menten uit het ballet „Le Festin de
l’Araignée” van A. Roussel, drie deelen
uit „La Damnation de Faust” van H. Ber
lioz, de Ouverture „Viva Carolina" en de
Air Willem V uit de „Baron Hop”-suite
van A. Voormolen en Wagenaar’s Ouver
ture „Cyrano de Bergerac”. In het blon
der trokken dezen avond de vertolkingen
van de composities van Roussel en Ber
lioz de aandacht In de fragmenten uit
„Le Festin de l’Araignée’’ bleek namelijk,
welk een zorg Eduard Flipse en het Rot
terdamsch Philharmonisch orkest bij de
uitvoering van moderne werken steeds aan
den klank hebben besteed. Orkest en di
rigent bleken dan ook bij deze vertol
king, welke door een weldadige klank
schoonheid werd gekenmerkt in hun ele
ment te zijn. De deelen uit „La Damnation
de Faust” waren daarentegen door de
felheid der klankkleuren en door scherpe
dynamische schakeeringen, kortom door
den gloed en de bezieling van het or-
kestspel van onontkoombare zeggings
kracht. Orkest en dirigent werden door
de toehoorders op welverdiende wijze
voor deze prestaties gehuldigd. K.
Brinkmann.
9316
1979
1672
1686 *3945 *5684 5938 16069 18167 19857
PBEMIËT' VAN ƒ30.—
111
511
773
- ‘“1
1346 1410
1681 1691 1702 1790
1968 1982 2037 2055
2258 2263 2280 2332
2Z:: 2619 2672 2691
3085 3183 3201 “1
3508 3571
3695 3729 3745 3836 3842
3968 3990 4018 4024 4025 4037
4118 4138 4145 4255 4268 4301 4306 4382 4392
4418 4435 4437 4493 4496 4510 4533 4644 4654 4669
4761 4779 4784 4863 4865 4910 4955 5012 5064
5145 5152
Het succes van „Rooie Sien’’ is voor
Willem Goossen’s Volkstooneel aanmoe
diging geweest het Gebouw voor Kunsten
en Wetenschappen te blijven bespelen en
wel een volle week achtereen. Ook nu is
weer een echt volksstuk op het repertoire
genomen: „Mooie Juultje van Volen
dam”, een spel met een lach en een
traan, van Joh. Lemaire.
Het is een eigenaardig iets met deze
volksstukken. Ze mogen voor korteren of
langeren tijd op den achtergrond gera
ken, doch steeds komen ze weer terug en
dan blijkt, dat de belangstelling er voor
onverminderd voortleeft. Is het omdat het
spel en stukken zijn rechtstreeks van hart
tot hart
„Mooie Juultje van Volendam” biedt on-
vervalscht tooneel, hetgeen Goossen’s en
semble, dat voortreffelijke voorstellingen
in dit genre op zijn naam heeft staan, ge
legenheid geeft, zich ten volle uit te spe
len. Zoo was een verrassing de prachtige,
gave vertolking van Greta Goossens, in
de rol van Juultje, die uit angst voor den
harden vader en aangeboren lichtzinnig
heid het dorp ontvlucht en ten onder gaai
in de groote stad. Henk Dille waard speelde
vader Barends en wist in de typeering een
persoonlijk cachet te leggen, dat den too-
neelspeler sierde. Roosje Kohier was een
lieve vrouw en moeder Barends. De rol
van Piet Zandman, den knecht, was bij
Willem Goossens in goede handen. Het
dramatische let van den jongen zonder
naam wist hij overtuigend over het voet
licht te brengen. Alex Hoek als „Dronken
Toon”, gaf eveneens uitstekend spel, even
als Lou Poolman. Van de overige mede-
Soliste: Dldi Doorman
Werken van Voormolen en Lalo waren
de aantrekkelijkheden van het program
ma vóór de pauze. Het eerst kregen wij
de „Kleine Suite” van Voormolen, een
compositie in zes deelen (of deeltjes), die
aan vroege jeugdherinneringen is gewijd
maar eerst voor een paar jaar geschre
ven en dus den componist in rijp- en
bezonkenheid doet hooren. Het zijn fijn
gevoelige en -geestige stukken, fraai van
vorm en kleurig geïnstrumenteerd. Zij
bieden geschakeerdheid van stemming
maar behooren toch onmiskenbaar tot de
zelfde sfeer. Melodisch zijn zij al even
bekoorlijk als harmonisch. En daarbij
doet zich geen opzettelijkheid voor.
De muziek is boeiend, fijntjes, zonder
gewichtigdoenerij. Voorkeur kan nauwe
lijks worden gesmaakt. Men wordt luch
tig maar in zuiver artistieke sfeer bezig
gehouden en beleeft een zeer bijzonder
genoegen. Er werd een delicate vertol
king gegeven, welke in staat stelde van
het werkje inderdaad te genieten.
Dan van Lalo, het cel-concert in
re-mineur. Zoowel solo-viool als -cel
krijgen bij dezen componist als het ware
een apart timbre.
Het is een eenigszins zwoele en zoete
klank dien deze muziek meebrengt en
welks verfijnde zinnenbekoring door een
eigenaardige schoonhei^ zich onder
scheidt.
Didi Doorman bezit den zin voor dezen
klank. Wat eenigszins belemmerend
DAMES!
Is Uw hoed van velours of vilt. Wij
maken er van wat U wilt Maiaon
Smits, Hoefkade 491 „Haagsch Hoe-
denhuis”, Hobbemastr 318. Mei son
„Quc”, Jaul Kxugerlaaa 3382
Door den E.A. Heer Rechter-Com-
fmissaris in het faillissement van
J. VAN DER LAAKEN,
Orthapaediach Instrumentmaker te
’a-Gravenhage is bepaald
le. dat de termijn, binnen welke de
schuldvorderingen moeten zijn
ingediend, zal eindigen den Sen
September 1941
2e. dat de verificatievergadering
zal gehouden worden op Zater
dag 20 September 1941 des voor,
middags 10 uur in een der loka
len van het Gerechtsgebouw te
’s-Gravenhage, Korte Voorhout
No. 11. 1197
’«-GRAVENHAQE,
de Ruvterstraat 74.
Mr. T. A. VAN DIJKEN,
i Curator,
5262 5287 5376
5483 5490 5533
5747 5809 5854
6038 6055 6077 6095
6550 6583 6592 6612 6667
6896 6982 7013 7017 7026
7291 7322 7327 7571 7580
7798
7984 8032 8042 8094 8106 8130
8347 8407 8456 8462 8470 8484
8656 8666
5102 5105 5134
5429 5439 5445 5457 5463
5556 5617 5622 5677 5701
5983 6015 6018
6235 6250 6272
6731 6746 6883
7231
ORGELBESPELING OUDE KERK
TE DELFT
De reeks orgelconcerten in de Oude
Kerk te Delft wordt a.s. Donderdag
21 Augustus, des avonds 7.30 uur, voort
gezet met een orgelbespeling door Ber
nard Renooy. organist der kerk. Solis
tische medewerking wordt verleend door
Henk Berghout (cello). Het programma
vermeldt werken van Buxtehude, Bach,
Handel, Karg-Elert, e.a.
Zaterdagavond heeft het beroemde Ka-
barett der Komiker in het Kurhaus voor
een welhaast uitverkochte zaal een gast
voorstelling gegeven. Wat deze troep
kleinkunstenaars naar voren brengt, be
hoort tot het beste, wat op dit gebied
bestaat Het publiek heeft zich dan ook
kostelijk geamuseerd. Daar is dan in de
eerste plaats Willi Schaeffers. Een con
ferencier met een wereldnaam en een
wereldfaam. Met zijn gezellig praatje,
zijn goedmoedigen spot en zijn improvi
saties boeide hij het publiek volkomen en
menigmaal daverde de zaal van het
lachen. Bella Vernici is een danseres met
temperament, hetgeen tot uiting kwam
in haar Hongaarschen en Zigeunerdans, werkenden kan ook met waardeering ge-
Eva Wolter. Karin Jurow en John Har
ding voerden een aardig schetsje op:
„Ich habe zwei süsze Schwestern”. Hen
ry Lorenzen deed de zaal schudden van
het lachen door zijn komische imitaties
van den man, die zijn maal in een res
taurant verorbert, van een goochelaar,
van een bezoeker aan een pianoconcert
en van een man, die verschillende
vruchten eet.
Marianne Stanior beschikt over een
fraaie, melodieuze, zij het niet krachtige,
stem. Zij is een van de grootste talenten
van dit gezelschap, hetgeen vooral bleek
uit haar rol in het paradijsspel na de
pauze.
Van de overige nummers vóór de pau
ze noemen we de geestige één-acter
Schachmatt met Willi Schaeffers. Joe
Furtner en Karin Kurow. en Moderne
4729
5071
5077
5389
5558
5899 5965
6126 -
6696 6731 6746
7102 7197 7202
7583 7587 7591
7848 7911 7949
8224 8232 8286
8520 8531 8548
8867 8922 8953
9272 9296 9341
9831 9859 9866 9931
10185 10272 10306 10315 10343 10346 10373 10403 10418 10421
10434
10472 10539 10540 10595 10604 10624 10660 10664 10670 10677
10689 10703 10749 10783 10815 10828 10836 10880 10888 10900
10909 10920 11041 11070 11160 11161 11200 11203 11246 11261
11263 11311 11319 11324 11336 11337 11340 11435 11454 11478
11480 11496 11583 11595 11664 11709 11741 11784 11813 11834
11836 11837 11854 11894 11897 11898 11908 11913 11950 12009
12014 12029 12050 12058 12061 12117 12141 12166 12185 12264
12315 12324 12334 12346 12386 12391 12415 12426 12438 12466
12467 12481 12484 12509 12515 12564 12571 12572 12578 12582
12600 12611 12621 12625 12636 12645 12659 12699 12703 12759
12763 12771 12805 12809 12836 12860 12866 12878 12893 12928
12935 12942 12981 12999 13002 13136 13167 13184 13255 13277
13317 13319 13334 13342 13385 13428 13436 13451 13499 13514
13520 13556 13611 13639 13662 13685 13766 13805 13819 13928
13951 13973 14020 14022 14062 14063 14078 14080 14094 14207
14246 14249 14281 14311 14358 14371 14374 14395 14403 14408
14410 14421 14441 14451 14453 14458 14534 14535 14553 14555
14571 14620 14624 14659 14675 14683 14689 14724 14743 14778
14814 14819 14831 14832 14849 14862 14867 14904 14937 14972
15048 15054 15085 15149 15150 15219 15245 15247 15332 15382
15474 15500 15538 15504 15585 15665 15720 15749 15750 15763
15768 15772 16781 15788 15791 15842 15864 15879 15904 15907
15936 15939 15941 15957 16005 16017 16021 16063 16066 16067
16068 16140 16154 16159 16166 16168 16181 16189 16225 16248
16249 16279 16313 16333 16346 16428 16473 16538 16542 18551
16576 16567 16616 16626 16642 16646 16678 16685 16689 16706
16830 16902 16913 16922 16932 16955 16956 17000 17028 17033
17153 17178 17212 17363 17371 17373 17418 17433 17438
17439 17455 17472 17571 17586 17605 17659 17665 17685 17722
17725 17737 17763 17769 17781 17837 17855 17865 17910 17966
17996 17997 18018 18034 18036 18057 18081 18103 18117 18126
18206 18212 18288 18306 18315 18336 18367 18368 18376
18379 18399 18438 18444 18451 18456 18474 18480 18529 18536
18540 18541 18543 18545 18584 13604 18633 18640 18764 18802
18833 18843 18875 19006 19041 19057 19099 19123 19154 19345
19358 19?0e19376 19401 19405 19408 19427 19438 19446 19484
19507 19520 19575 19590 19628 19654 19698 19717 19740 19756
19760 198ö2 19869 19898 19906 19963 19969 20052 20053 20069
20078 20088 20100 20162 20164 20182 20203 20219 20271 20293
20296 203?? 20357 20376 20479 20492 20522 20544 20546 20553
20572 20639 20646 20649 20655 20679 20681 20831 20864 20868
20869 20676 20907 20932 20936 20938 20939 20967 20973
ONGECORRIGEERD
9478 9487 9675 9747
51