DE HAAGSCHE TRAM, I 864 1904. l66 12.30; B. 1.10; 3.5; Hollandschen spoorweg benevens der concessie, die in 1883 eindigde. Ruim op 13 Augustus 1874 brachten B. en W. hieromtrent meer stond daarin dat de weg 1 Zeestraat wordt verlegd over van het monument en Javastraat, dat zoomin De prijzen der plaatsen waren 20 cent; na half zes ’s avonds 25 cent. De winterdienst, die half October aanving, was aldus geregeld Van ’s-Gravenhage10.10; ir.40; 1.40! B. 2; 3.45; B. 4.25; A. 6. Van het Badhuis B- 3-45i A- 5,20- De met A geteekende ritten loopen tot 3 November. De met B geteekende ritten loopen bij ongunstig weder niet. De nieuwe Maatschappij wendde zich weldra tot den Raad met verzoek om aansluiting aan het station van den Hollandschen spoorweg benevens om verlenging een jaar later, praeadvies uit. Onder 1 door de Sophialaan en het Plein 1813 langs beide zijden en verder door de Alexanderstraat in de rijtuigen niet worde gerookt zoomin door het publiek als door het personeel en dat de concessie tot 1900 zou worden verlengd. In de zitting van 6 October 1874 komen deze punten in behandeling. Daaruit blijkt de wensch om de Wagen- brug in eene beweegbare brug te veranderen, een wensch, die na 30 jaren nog niet in vervulling is gekomen. Het resultaat dezer zitting was dat die gedeelten van het praeadvies, welke op de strafverordeningen betrekking hadden naar de Commissie daarvoor werd verzonden, welke dan ook in de vergaderingen van 9 Maart en 20 April 1875 werden vastgesteld. Naar aanleiding van het verbod van rooken deelde een der Raadsleden in de bovengenoemde zitting van 9-30; 11 i

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarboeken geschiedkundige vereniging Die Haghe | 1905 | | pagina 178