DE HAAGSCHE TRAM, 1864— I904. J77 Plaatselijke werken met hun eigen rapport is ingezonden en ter hand gesteld aan de Tramcommissie. B. en W. hebben daarover herhaaldelijk beraadslaagd en ten slotte het contract aan de Tramdirectie gezonden. De Wethouder Bevers wien wij een woord van hulde niet mogen onthouden voegt daar nog bij dat, tengevolge eener financieele operatie n.l. het verplaatsen van de meerderheid der aandeelen van de H. T. M. in Nederlandsche handen, de oplossing der zaak op dit gebied is mogelijk gemaakt. De man, die deze oplossing bracht, was Mr. D. v. Houten. De algemeene voorwaarden bevatten, dat de Maat schappij haren zetel heeft te ’s Gravenhage en dat de vergunning wordt verleend voor de volgende lijnen: a. I-Iollandsche Spoor Bankaplein. b. Hollandsche Spoor Kanaal. c. Kranenburgweg Groothertoginnelaan—Sweelinck- plein Waldeck Pyrmontkade Laan van Meerdervoort en zoo naar het Plein. d. Loosduinsche weg Groenmarkt Plein. e Beeklaan—Weimarstraat Prins Hendrikplein Zout- manstraat (Elandstraat) - - Hoogewal Mauritskade Kanaalstraat Koninginnegracht Prinsessegracht Ge bouw voor Kunsten en Wetenschappen. f. Overweg Holl. Spoor Vaillantlaan Zuid Buiten singel—Brouwersgracht Hooge Zand Herderinnestraat HerderstraetGedempte BurgwalGedempte Gracht SpuiLange Poten Plein. g. Laan van Meerdervoort van af de Conradkade Javastraat tot Koninginnegracht met ombuigingen naar rechts en links ter verbinding met de lijn sub i en met 12

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarboeken geschiedkundige vereniging Die Haghe | 1905 | | pagina 189