38 Lambr. Hasselmans. Protocol van notaris L. Rietraet. VII. Renuncierende alle beneficien ende remedien van rechten, die de vrouwe comparante hiertegens soude mogen patrocineren ende te staede comen, voornamentlijck degene die in faveur van vrouwen verleent sijn. Alles ter goeder trouwen ende sonder arch oft list, soo de vrouwe comparante verclaerde. Aldus gedaen ende gepasseert ten comptoire mijns notaris in’s Gravenhaege. Ter presentie van Rochus Eyckmans ende Lambrecht Hasselmans, clercquen, enz. R. Eijckmans. Hester Sedenytsky, Wede van den saryant mayoor Hamyltoen. L. Rietraet, nots. publycq. Ce jourdhuij le 24 Febvrier Tan mil six cents quarante huict comparurent devant moy Lambert Rietraet, notaire publicq admis par l’auctorité de la Cour d’Hollande, resident a la Haye et les tesmoings aubas denommés le Sieur Paul de Lax, es- cuyer Francois demeurant prez de Bourdeaux en Gion d’une et le Sieur Jean Garnier, natif d’Anjou pres la ville d’Angers d'autre part, et confessoient avoir accordé par ensemble de ce que s’ensuit, scavoir que le diet Sr. de Lax enseignera au diet Sr. Garnier le secret et science des longitudes avec la cognois- sance certaine et infallible d’observer la declineson de 1’aymant et le trouver regulier dans sa declineson dans toutes les parties du monde avecq la cognoissance de faire reformer les cartes cosmographes et navigables avec la mesme cognoissance de reformer les compas de mer, avec toutes les cognoissances necessaires pour mettre en practique le diet secret. Et apres avoir la dicte instruction et cognoissance du diet secret, le diet Sr. de Garnier luy a promis et sera tenu d’aller en Angleterre, Escosse, Danemarcq et Espaigne pour manifester le diet secret et en traicter avecq les roys des diets royaumes ou avecq qu’il appartiendra soit parlement d’Angleterre et Escosse, Conseil d’Espagne ou avecq aultres ayants ordres des diets royaumes. Et trouvant son advantage et seureté de t'raicter avecq les diets royaumes hors d’iceulx le pourra faire, et en retirer toute la recompense qu’il luy sera possible, declairant le diet Sieur UIT DE PROTOCOLLEN DER I-IAAGSCHE NOTARISSEN.

Jaarboeken geschiedkundige vereniging Die Haghe | 1910 | | pagina 46