I
1ste KLASSE.
a.
a.
en
a.
c.
a. Wiskunde. 7 uren.
a. Rekenkunde: Talstelsel en hoofdregelen met geheele en
gebroken getallen, volgens St root man’s Cijferkunst, eerste
deel.
b. Algebra: de vier hoofdregelenvolgens Kempees.
e. Natuurlijke Historie. 2 uren.
Natuurlijke Historie, volgens de Naturhistorische Schul-
atlas” van Dr. Carl Arendts.
i. Aardrijkskunde. 2 uren.
Algemeene beginselen der Aardrijkskunde (herhaling
aanvulling van het geleerde op de lagere school).
b. Aardrijkskunde van Europa en Azië (gedeeltelijk).
c. Aardrijkskunde van Nederland.
k. Geschiedenis. 5 uren.
Overzigt van de Oude Geschiedenis tot op de geboorte van
Christus.
b. Algemeen overzigt van de Vaderl. Geschiedenis (uitbreiding
van het onderwezene op de lagere school, volgens het
leerboek van Lodewijk Mulder).
l. Hollandsche Taal. 3 uren.
a. Herhaling van de beginselen der Spraakleer, volgens
Kutper, en de Woordenlijst voor de spelling der Neder-
landsche taal, door de Vries en te Winkel.
b. Lezing uit de Bloemlezing van van Kampen door Veegens
3de en 4de stuk. Zeegers, Chrestomathie.
c. Oefening in zinsontledingdoor dictée van den onderwijzer.
Verbetering van kakografiën.
m. Fransche Taal. 6 uren.
a. Fransche Spraakleer, volgens PoitevinGrammaire Fran-
gaise compléte.
b. Overzigt van de voornaamste moeijelijkheden der Fransche
spelling en oefening daarin door dictée van den onderwijzer.
Fransche themata uit Baudet en Gulikers.