I 1ste KLASSE. a. a. en a. c. a. Wiskunde. 7 uren. a. Rekenkunde: Talstelsel en hoofdregelen met geheele en gebroken getallen, volgens St root man’s Cijferkunst, eerste deel. b. Algebra: de vier hoofdregelenvolgens Kempees. e. Natuurlijke Historie. 2 uren. Natuurlijke Historie, volgens de Naturhistorische Schul- atlas” van Dr. Carl Arendts. i. Aardrijkskunde. 2 uren. Algemeene beginselen der Aardrijkskunde (herhaling aanvulling van het geleerde op de lagere school). b. Aardrijkskunde van Europa en Azië (gedeeltelijk). c. Aardrijkskunde van Nederland. k. Geschiedenis. 5 uren. Overzigt van de Oude Geschiedenis tot op de geboorte van Christus. b. Algemeen overzigt van de Vaderl. Geschiedenis (uitbreiding van het onderwezene op de lagere school, volgens het leerboek van Lodewijk Mulder). l. Hollandsche Taal. 3 uren. a. Herhaling van de beginselen der Spraakleer, volgens Kutper, en de Woordenlijst voor de spelling der Neder- landsche taal, door de Vries en te Winkel. b. Lezing uit de Bloemlezing van van Kampen door Veegens 3de en 4de stuk. Zeegers, Chrestomathie. c. Oefening in zinsontledingdoor dictée van den onderwijzer. Verbetering van kakografiën. m. Fransche Taal. 6 uren. a. Fransche Spraakleer, volgens PoitevinGrammaire Fran- gaise compléte. b. Overzigt van de voornaamste moeijelijkheden der Fransche spelling en oefening daarin door dictée van den onderwijzer. Fransche themata uit Baudet en Gulikers.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1866 | | pagina 192