It. c. de spraakkunstvolgens c. van a. a. c. Hide KLASSE. a. Wiskunde. 8 uren. a. Herhaling en voortzetting van de Rekenkunde. Reken- lme partie. l. Hollandsche Taal. 2 uren. Spellingleer volgens te Winkel. Spraakleer volgens Keen 1ste stuk. (Etymologie). b. Lezing uit de Bloemlezing van van Kampen door Veegens 1ste en 2de stuk, en uit de Bloemlezing uit Nederlandsche Dichters door de Maatschappij tot Nut van ’t Algemeen. Toepassing van de regels der spraakleer door grammatische analyse en stijloefeningen. m. Fbansciie Taal. 5 uren. a. Voortzetting van het maken van opstellen in het Fransch uit Baudet en Gulikees. b. Voortgezette beoefening van Poitevin’s Grammaire Frangaise compléte. Aard en eigenschappen van den Franschen stijl. tl. Spraakkunstige lezing van Fransche schrijvers, volgens Vinet, 2'nc partie. n. Engel sche Taal. 2 uren. Voortzetting van de Engelsche spraakleer, volgens Sadlee’s Grammaire Pratique. b. Engelsche themata, volgens Sadlee’s Cours de Thêmes Gradués, lrp partie. r. Vertalingen uit Cours de versions de Sadlee, 2’ o. Hoogduit sche Taal. 3 uren. Lehrbuch der deutsche Sprache, von M. R. Beuck. b. Musterstücke Holl. Prosa, von M. R. Beuck. Deutsches Lesebuch (Poesie), von M. R. Beuck. tl. Kümpee’s Uebungsbuch. r. Teekenen. 4 uren. a. Handteekenen. b. Regtlijnig teekenen.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1866 | | pagina 194