S
eene
Ude KLASSE.
en Romeinsche Godenleer en fabelkunde.
h. Vertalingen uit het Deutsches Lesebuch van denzelfden
Leeraar, Deventer. 1863.
c. Lezing en vertaling uit de Musterstücke Hollandischer
Prosa van denzelfdenAmst. 1851.
Engelsch, 2 uren.
a. Spraakkunst, volgens Sadler’s Grammaire Pratique.
b. Vertalingen uit Sadler’s Thèmes gradués, 2de partie.
e. Lezing uit de Settlers in Canada van Mabbyat.
Q. Wiskunde, 4 uren.
a. Rekenkunde tot en met de leer van de evenredigheden in
hare verschillende soorten, volgens het 1ste gedeelte van
Strootman, benevens de reken- en meetkunstige reeksen
volgens het 2de gedeelte.
b. Van de Stelkunde, de 2de magtsvergelijkingen met
of meer onbekenden, naar Heis.
c. Meetkunde, de leer van de gelijkvormigheid der drie- en
vierhoeken en van de eigenschappen van den cirkel, vol
gens Lacroix.
li. Algemeens geschiedenis en aabdbijkskunde 3 uren.
a. De Geschiedenis van de Kerkhervorming tot het einde
der 17de eeuw, volgens het overzigt der Algemeene Ge
schiedenis van Dr. van Oobdt, Haarlem, 1865.
b. Aardrijkskunde van Europa en Azië.
a. Gbieksch, 7 uren 's weeks.
a. Herhaling van het geleerde en vervolg van de beoefening
der spraakkunst gepaard met het maken van themata uit
het 2de stukje van Dr. v. d. Es.
b. Voortzetting van de verklaring van de Anabasis, later die
der Odyssee, vooral met het oog op ’t Homeriesch taal
eigen, daarbij die van de Orationes selecte van Lysias,
uitgegeven door Dr. v. Hebwebden.
c. Prosodie.
d. Grieksche