S eene Ude KLASSE. en Romeinsche Godenleer en fabelkunde. h. Vertalingen uit het Deutsches Lesebuch van denzelfden Leeraar, Deventer. 1863. c. Lezing en vertaling uit de Musterstücke Hollandischer Prosa van denzelfdenAmst. 1851. Engelsch, 2 uren. a. Spraakkunst, volgens Sadler’s Grammaire Pratique. b. Vertalingen uit Sadler’s Thèmes gradués, 2de partie. e. Lezing uit de Settlers in Canada van Mabbyat. Q. Wiskunde, 4 uren. a. Rekenkunde tot en met de leer van de evenredigheden in hare verschillende soorten, volgens het 1ste gedeelte van Strootman, benevens de reken- en meetkunstige reeksen volgens het 2de gedeelte. b. Van de Stelkunde, de 2de magtsvergelijkingen met of meer onbekenden, naar Heis. c. Meetkunde, de leer van de gelijkvormigheid der drie- en vierhoeken en van de eigenschappen van den cirkel, vol gens Lacroix. li. Algemeens geschiedenis en aabdbijkskunde 3 uren. a. De Geschiedenis van de Kerkhervorming tot het einde der 17de eeuw, volgens het overzigt der Algemeene Ge schiedenis van Dr. van Oobdt, Haarlem, 1865. b. Aardrijkskunde van Europa en Azië. a. Gbieksch, 7 uren 's weeks. a. Herhaling van het geleerde en vervolg van de beoefening der spraakkunst gepaard met het maken van themata uit het 2de stukje van Dr. v. d. Es. b. Voortzetting van de verklaring van de Anabasis, later die der Odyssee, vooral met het oog op ’t Homeriesch taal eigen, daarbij die van de Orationes selecte van Lysias, uitgegeven door Dr. v. Hebwebden. c. Prosodie. d. Grieksche

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1866 | | pagina 218