c. Hollandsche en Vadeblandsche Geschiedenis, 2 uren. I c. IVde KLASSE. c. c. b. Voortzetting van de Meetkunde met de behandeling van de gelijkvormigheid der driehoeken en van de eigen schappen der cirkels en der regelmatige veelhoeken. NatuurkundeAgregaat-toestand der ligchamenvloeistoffen luchtsoorten, capillariteit enz. li. Algemeens Geschiedenis 3 uren. Geschiedenis van de Kerkhervorming tot het einde der 17de eeuw, volgens het overzigt van Dr. van Oobdt. a. Gbieksch, 11 uren ’s weeks. a. Voortzetting van de Taalstudie. b. Vertaling van het 4de stukje van de themata van Dr. v. d. Es. Lezing en verklaring van de oratio de Corona van Demo sthenes, van de Ranse van Aristophanes, van de Medea van Euripides, van den Philoctetes van Sophocles. d. Cursorische lezing van Homerus en Herodotus. e. Geschiedenis der Grieksche letterkunde. b. Latijn, 11 uren. a. Vrije opstellen. b. Spreekoefeningen. Lezing en verklaring van Cicero’s oratio pro Milone, van de Orat. Lib. I et II, van de Historic van Tacitus (Lib. I) van de Bucolica van Virgilius, van Oda1, Satyr® et Epis tol® van Horatius. d. Cursorische lectuur van Livius en de Aeneis van Virgilius. e. Romeinsche antiquiteitennaar ’t werkje van Dr. Kopp vertaald door Mr. Schneither, Groningen, 1859. a. Vrije opstellen. b. Spreekoefeningen. EN AaEDBUKSKUNDE

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1866 | | pagina 222