Ti
HOOFDSTUK XIII.
De bestaande stoombooten- en schuitendiensten hebben
ons geen aanleiding tot bijzondere opmerkingen gegeven
dan alleen tot deze, dat de vaart voor onze Gemeente
evenmin als de aanlegplaatsen de noodige geschiktheid
heeft voor het gebruik van stoombooten.
Nieuwe concession werden in het afgeloopen jaar ver
leend
aan .1. Brinkert, te Doesburgh en P. van Vlokhoven te
Dordrecht, voor eene schroefstoombootdienst tol. vervoer
van goederen en vee tusschen ’s Gravenhage en Doesburgh
aan .1. van Aalst, te Middelburg, voor eene schroef
stoombootdienst tot vervoer van goederen en vee en tol het
slepen van schepen, tusschen Middelburg, Willemstad, Dor
drecht, Botterdam, Schiedam, Delft en ’s Gravenhageen
aan J. Zuurmond .Ir. te Scheveningenvoor eene
sloombootdienst lot vervoer van goederen en vee tusschen
's Gravenhage en Antwerpen, en het slepen van schepen
langs de Nieuwe Maas, de Noord, de Kil, het Hollandsch
Diep, hel Spui en Haringvlietde Krommer, de Steen-
bergsche Vliet en de Oosterschelde
terwijl bovendien de regten en voordeelen, ontleend
aan de Verordening van den 16dcn October 1860, toege
kend werden aan:
K. van der Graft, te Rotterdam, als vaste schipper
tusschen ’s Gravenhage en Rotterdam
J. Loch, voor de vaart tusschen Wateringen en ’s Gra
venhage
A. Schorrel, te Rotterdam, als vaste schipper tus
schen Heusden en 's Gravenhage
Inrigtlngen in verband staande met de uitoefening
van Handel en andere Bedrifven.
a. MIDDELEN VAN VERVOER TE WATER.