e.
aanleiding
a.
c.
m. Fransche taal- en letterkunde. 4 uren.
a. Voortzetting van de beoefening der Fransche spraakleer.
b. Vrije opstellen in het Fransch over een door den leeraar
opgegeven onderwerp. 4
c. Vertaling nit Brandts Leven van de Ruiter.
d. Geschiedenis van de Fransche taal- en letterkundevan de
vorming der taal tot en met de eeuw van Lodewijk XIV.
Oordeelkundige lezing van P. Cobneille: le Cid; van
Racine: les Plaideurs, Esther; van Molière les Précieuses
ridiculesle Bourgeois gentilhommel’Avarevan Alfred
de Vigny: Souvenirs de grandeur et Servitude militaire.
Oefening in het spreken van het Fransch, naar
van vraagpunten door den leeraar vastgesteld.
n. Engelsche taal. 2 uren.
Themata in het Engelschvolgens Sadleb’s Cours de Thêmes
Gradués.
b. Lezing en vertaling van Marbyat’s Settlers in Canada.
Toepassing der spraakleer door dictées en opstellen.
o. Hoogduitsche taal. 2 uren.
a. Lehrbuch der deutschen Sprache van M. R. Bruck.
b. Deutsches Sprach- und Lese-uebungsbuch van M. R. Bruck.
c. Musterstticke Niederi. Prosa.
d. Geschichte des Abfallsdervereinigte Niederlande von Schiller.
r. Teekenen. 4 uren.
a. Handteekenen.
b. Regtlijnig teekenen.
IVde KLASSE.
a. Wiskunde. 6 uren.
a. Algebra voortgezet tot logarithmen en reeksen van hoogere
orden.
b. Meetkundeherhaling van het onderwezeneligging en
snijding der vlakken, goniometrie, trigonometrie.
b. Werktuigkunde. 2 uren.
Algemeene wetten van evenwigt en beweging, zamenstelling
van krachten, leer van het zwaartepunt, enkelvoudige werk
tuigen.