c. a. it. it. van de Aardrijkskunde van Nederland, volgens van de Nederlandsche bezittingen, volgens b. Voortzetting Kutper. Aardrijkskunde Pijnappel. k. Geschiedenis. 5 uren. a. Algemeene Geschiedenisvan de geboorte van Christus tot aan de 15de eeuw, volgens Dr. van Gordt. b. Vaderlandsche Geschiedenis, van de oudste tijden tot op 1648, volgens Lodewijk Mulder. l. Hollandsche taal. 3 uren. Spellingleer volgens te Winkel 3de druk. Spraakleer volgens Kern 1ste stuk. (Etymologie). b. Lezing uit de Bloemlezing van van Kampen door Veegens 1ste en 2de st.en uit de Schoonheden uit de Ned. Dichters door Engelberts Gerrits. Toepassing van de regels der spraakleer door grammatikale analyse; stijloefeningen, door opstellen en vertalingen uit het Fransch. m. Fransche taal. 4 uren. Voortzetting van het maken van opstellen uit Nouveau Recueil de Verenet. b. Voortgezette beoefening van de spraakkunstvolgens Poite- vin’s Grammaire Frangaise complete. c. Stijloefeningen. d. Spraakkunstige lezing van Fransche schrijversvolgens Vinet, 2me partie. n. Engelsche taal. 2 uren. Herhaling der „Preposition Verbs” naar de Inleiding van Cowan en Maatjes. b. Etymologie in bijzonderheden en toepassing door themata naar de Theoretisch Praktische Spraakkunst van Cowan en Maatjes. c. Woorden en gesprekken naar het Engelsch Leerboekje van Ludolph. il. Lezen en vertalen uit het Lees- en Vertaalboekje van Cowan en Maatjes.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1868 | | pagina 153