ll. II. b. it. b. II. b. a. b. a. b. a. b. b. Latijn, 8 uren. Voortzetting van het onderwijs in de Spraakkunst. Thematavolgens Reitz. Voortzetting van Nepos, gevolgd door de lezing en ver klaring van stukken uit Caesar de Bello Gallico, uit de van Ovidius, later door die van Sallustius Metamorph. (Bell. Gat.) c. Nedeblandsche taal, 2 uren. Spraakkunst, volgens Dr. Keen’s Handleiding 2de stukje. Oefening in stijl. Lezing en verklaring van ’t Voorhout van ’s Gravenhage van C. Hvijgens, (Ned. klassieken uitgegeven door Dr. E. Vebwijs). Kunstmatige voordragt. d. Fbansen 1 uur. Opstellen over vrij gekozen onderwerpen. Lezing en verklaring van een treurspel van Racinevan een blijspel van Molière en van een der Romans van Chatrian. Korte geschiedenis der letterkunde van de eeuw van Lodewijk XIV tot het Consulaat. e. Hoogduitsch, 1 uur. Voortzetting van de taalstudie, volgens het Lehrbuch en het Sprachlese-und Uebungbuch van Bruck. Lezing en vertaling van die Jungfrau v. Orleans, van Wilhelm Tellvan Wallenstein en van Gedichte von Schiller. Engelsch, 2 uren. Vertaling in ’t Engelsch uit Vertaaloefeningen van Cowan en Maatjes. Lezing van Dickens’ Pickwick Papers. Dictees. g. Wiskunde, 2 uren. Stelkunde: herhaling en voortzetting van het onderwijs tot de logarithmen. Meetkunde: de inhoudsmeting der vlakke figuren (plani metrie).

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1868 | | pagina 179