It. r. a. a. a. a. b. b. Latijn, 10 uren. Vrije opstellen en overzettingen in het Latijn van ver talingen door den leeraar uit eenig auteur geleverd. b. Spreekoefeningen. Lezing en verklaring van gedeelten uit Cicero (de Oratore) uit Tacitus (Agricola, Annales, Historic), uit Horatius (Satirse, Oda>, Epist. ad Pis.). d. Romeinsche Antiquiteiten. C. Nederlandsche taal, 2 uren. Opstellen. b. Spreekoefeningen. c. Kunstmatige voordragt. d. Lezing van: De beteekenis der Grieksche Letteren en Kunst voor onzen tijd, van E. Curtius, vert, door Dr. W. G. Brill (Utrecht, Kemink en Zoon, 1867). d. Fbansch 1 uur. Vrije opstellen. b. Spreekoefeningen. Lezing en verklaring van l’Ecole des Vieillards van Delavignevan den Hernani en les Chants du Crépuscule van V. Hugo en van Michelet’s Renaissance. d. Terugblik op de geschiedenis van de letterkunde van de 16de, 17de en 18de eeuw, vooral in verband met de voortbrengselen op dat gebied in onzen tijd. e. Hoogduitsch 1 uur. Vrije opstellen. b. Lezing en verklaring van Torquato Tasso, Iphigenie en Faust van Göthe. Voortzetting van de geschiedenis der letterkundevolgens die Klassischen Perioden der Deutschen Literatur van Bruck. Engel scu, 1 uur. Opstellen in ’t Engelsch. Lezing en verklaring van W. Scott’s Ivanhoe, van Ma caulay’s Warren Hastings (Longmans Shilling édit), van Byron’s Giaour, van Shakspere’s Merchant of Venice.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1868 | | pagina 182