It.
r.
a.
a.
a.
a.
b.
b. Latijn, 10 uren.
Vrije opstellen en overzettingen in het Latijn van ver
talingen door den leeraar uit eenig auteur geleverd.
b. Spreekoefeningen.
Lezing en verklaring van gedeelten uit Cicero (de Oratore)
uit Tacitus (Agricola, Annales, Historic), uit Horatius
(Satirse, Oda>, Epist. ad Pis.).
d. Romeinsche Antiquiteiten.
C. Nederlandsche taal, 2 uren.
Opstellen.
b. Spreekoefeningen.
c. Kunstmatige voordragt.
d. Lezing van: De beteekenis der Grieksche Letteren en
Kunst voor onzen tijd, van E. Curtius, vert, door Dr.
W. G. Brill (Utrecht, Kemink en Zoon, 1867).
d. Fbansch 1 uur.
Vrije opstellen.
b. Spreekoefeningen.
Lezing en verklaring van l’Ecole des Vieillards van
Delavignevan den Hernani en les Chants du Crépuscule
van V. Hugo en van Michelet’s Renaissance.
d. Terugblik op de geschiedenis van de letterkunde van de
16de, 17de en 18de eeuw, vooral in verband met de
voortbrengselen op dat gebied in onzen tijd.
e. Hoogduitsch 1 uur.
Vrije opstellen.
b. Lezing en verklaring van Torquato Tasso, Iphigenie en
Faust van Göthe.
Voortzetting van de geschiedenis der letterkundevolgens
die Klassischen Perioden der Deutschen Literatur van
Bruck.
Engel scu, 1 uur.
Opstellen in ’t Engelsch.
Lezing en verklaring van W. Scott’s Ivanhoe, van Ma
caulay’s Warren Hastings (Longmans Shilling édit), van
Byron’s Giaour, van Shakspere’s Merchant of Venice.