f- b. b. c. a. a. b. Larousse c. d. e. g- a. van c. a. Vaderlandsche Geschiedenis van 1648 tot op onzen tijd staatsinrichting. Herhaling van de geheele Vaderlandsche geschiedenis. b. c. l. Nederlandsche taai- en letterkunde. 2 uren. Herhaling der Spellingleervolgens te Winkelen Syntaxis volgens Kern’s 2de stuk. Stijloefeningen over onderwerpen door den leeraar op te geven. Lezing uit Brandt’s Leven van de Ruiterdoor Dr. ten Brink en Vondel’s Batavische Gebroeders (Nederl. Klassieken). m. Fransche taal- en letterkunde. 4 uren. Fransche spraakleervolgens PoitevinGrammaire fran- gaisecompléte. Racines grecques. latines. Vrije opstellen in het Fransch over een door den leeraar opgegeven onderwerp. Vertaling in het Franseh uit de Bloemlezing van Dozy en de Stoppelaar. Geschiedenis van de Fransche taal- en letterkundevan de vorming der taal tot en met de eeuw van Lodewijk XIV. Oordeelkundige lezing van P. Corneille: le Cid; van Racine: les Plaideurs, Esther; van Molière: les Précieuses ridicules, le Bourgeois gentilhommel’Avarevan Alfred de Vigny Souvenirs de grandeur et Servitude militaire. Oefening in het spreken van het Franschnaar aanleiding van vraagpunten door den leeraar vastgesteld. n. Engel sche taal. 3 uren. Syntaxis en toepassing door opstellen naar de Theor-Pract. Spraakkunst van Cowan en Maatjes. Lezing uitReadings in Englisch Prose en Poetry Dr. M. P. Lindo. William’s Eng.-Ned. Gesprekken. o. Hoogduitsche taal. 2 uren. Duitsche spraakkunstvolgensLehrbuch der Deutschen Sprache von M. R. Bruck.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1869 | | pagina 200