f-
b.
b.
c.
a.
a.
b.
Larousse
c.
d.
e.
g-
a.
van
c.
a.
Vaderlandsche Geschiedenis van 1648 tot op onzen tijd
staatsinrichting.
Herhaling van de geheele Vaderlandsche geschiedenis.
b.
c.
l. Nederlandsche taai- en letterkunde. 2 uren.
Herhaling der Spellingleervolgens te Winkelen Syntaxis
volgens Kern’s 2de stuk.
Stijloefeningen over onderwerpen door den leeraar op te geven.
Lezing uit Brandt’s Leven van de Ruiterdoor Dr. ten
Brink en Vondel’s Batavische Gebroeders (Nederl. Klassieken).
m. Fransche taal- en letterkunde. 4 uren.
Fransche spraakleervolgens PoitevinGrammaire fran-
gaisecompléte.
Racines grecques.
latines.
Vrije opstellen in het Fransch over een door den leeraar
opgegeven onderwerp.
Vertaling in het Franseh uit de Bloemlezing van Dozy en
de Stoppelaar.
Geschiedenis van de Fransche taal- en letterkundevan de
vorming der taal tot en met de eeuw van Lodewijk XIV.
Oordeelkundige lezing van P. Corneille: le Cid; van Racine:
les Plaideurs, Esther; van Molière: les Précieuses ridicules,
le Bourgeois gentilhommel’Avarevan Alfred de Vigny
Souvenirs de grandeur et Servitude militaire.
Oefening in het spreken van het Franschnaar aanleiding
van vraagpunten door den leeraar vastgesteld.
n. Engel sche taal. 3 uren.
Syntaxis en toepassing door opstellen naar de Theor-Pract.
Spraakkunst van Cowan en Maatjes.
Lezing uitReadings in Englisch Prose en Poetry
Dr. M. P. Lindo.
William’s Eng.-Ned. Gesprekken.
o. Hoogduitsche taal. 2 uren.
Duitsche spraakkunstvolgensLehrbuch der Deutschen
Sprache von M. R. Bruck.