b. d. c. a. b. a. a. b. a. b. a. b. c. a. b. c. b. Latijn, 9 uren. Voortzetting van het onderwijs in de Spraakkunst. Themata, volgens Reitz. Lezing en verklaring van stukken uit Caesar de Bello Gallieo, van het leven van Atticus uit Neposvan gedeelten uit de Metamorphoscn en de Fasti van Ovidiuslater ge volgd door die van uitgekozen redevoeringen en andere stukkenvan Cicero. c. Nedeblandsche taal 2 uren. Spraakkunst, volgens Dr. Kebn’s Handleiding, 2de stukje. Oefening in stijl. Lezing van Episodes uit Hootts Nederlandsche Historieën en van de Batavische Broeders van Vondel (Ned. klas sieken uitgegeven door Dr. E. Verwijs). Kunstmatige voordragt. d. Fbansch, 1 nur. Vrije Opstellen. Lezing en verklaring van een treurspel van Racinevan een blijspel van Molière en van een der Romans van Chatrian. Korte geschiedenis der letterkunde van de eeuw van Lo- dewijk XIV tot het Consulaat. e. Hoogduitsch, 1 uur. Voortzetting van de studie, volgens het het „Sprach-, Lese- und üebungsbuch” druk). Lezing en vertaling vandie Jungfrau v. OrleansWilhelm Teil en Wallenstein van Schiller. F. Hoogduitsch 1 uur. Vertaling in ’t Engelsch uit „Vertaaloefeningen” van Cowan en Maatjes. Lezing van Washington Irving's Sketchbook. g. Wiskunde, 2 uren. Stelkunde: voortzetting daarvan. Rekenkunstige reeksen. Meetkunde: de inhoudsmeting der vlakke figuren (plani metrie). „Lehrbuch” en van Bruck (2de

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1869 | | pagina 224