L b. (I. d. d. a. b. a. b. c. a. b. a. b. c. a. b. Spreekoefeningen. Lezing en verklaring van Cicero (Orationes Verrinae), van Tacitus (Annales et Historic), van stukken uit Tibullus en uit Horatius (Satir. et Epist). Romeinsche Antiquiteiten. c. Nedeblandsche taal, 2 uren. Oefening in stijl. Spreekoefeningen. Lezing van de Batavisehe Arcadia van Heemskerckuitg. door Woltebs en Rogge (Amsterdam Rogge). Kunstmatige voordragt. d. Fbansch, 1 uur. Vrije opstellen. Spreekoefeningen. Lezing en verklaring van l’École des Vieillards van De lavigne, van Hernani en les Chants du Crépuscule van V. Hugo, en van eene Comedie van Molière. Terugblik op de geschiedenis der letterkunde van de 16de, 17de en 18de eeuw, vooral in verband met de voortbreng selen op dat gebied in onzen tijd. e. Hoogduitsch, 1 uur. Vrije opstellen. Lezing en verklaring vanIphigenie en Faust van Goethe. Voortzetting van de geschiedenis der letterkunde volgens de klassischen Perioden der Deutschen Literatur van Bruck. Engelsch, 1 uur. Opstellen. Lezing en verklaring van Byron’s Giaourvan Shakespere’s Merchant of Venice, en van Goldsmith: She stoops to conquer. g. Wiskunde, 2 uren. Algemeene herhaling van het geleerde. Voortzetting van de meetkunde tot en met de hoeksmeting (goniometrie) eh driehoeksmeting (trigonometrie

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1869 | | pagina 227