Iste KLASSE. a. en a. a. Herhaling c. i a. Wiskunde. 7 uren. a. Rekenkunde: Talstelsel en hoofdregelen met geheele en gebroken getallen, volgens Strootman’s Cijferkunst, eerste deel. b. Algebra: de vier hoofdregelen met geheele en gebroken vormen. Vergelijkingen van den eersten graad. e. Natuurlijke historie. 2 uren. Dierkunde, volgens het leerboek van Prof. J. van der Hoeven. i. Aardrijkskunde. 2 uren. Algemeene beginselen der Aardrijkskunde (herhaling aanvulling van het geleerde op de lagere school). b. Aardrijkskunde van Europa en Azië (gedeeltelijk) volgens: Handboek der Aardrijkskunde van Dr. J. Dornseiffen en J. Kuyper. Aardrijkskunde van Nederland, volgens het Leerboek van J. Kuyper, Nederland en zijne koloniën. k. Geschiedenis. 5 uren. Oude en Middeneeuwsche Geschiedenis, volgens Handlei ding tot de kennis der Algemeene Geschiedenis van L. Mulder. b. Algemeen overzicht van de Vaderlandsche Geschiedenis (uitbreiding van het onderwezene op de lagere school, vol gens het Leerboek van L. Mulder). l. Nederlandsche taal. 3 uren. van de beginselen der Spraakleer, volgens Dr. P. J. Cosijn (1ste deel), en Woordenlijst voor de spelling der Nederlandsche Taal, door de Vries en te Winkel. b. Lezen: Proza en Poëzie, Leerboek, verzameld door Dr. Dozy en de Stoppelaar; en Zeegers, Chrestomathie. Oefening in zinsontleding door dictee van den onderwijzer. Verbetering van kakografiën. c.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1870 | | pagina 171