f-
c.
a.
Vde KLASSE.
c.
d.
a. Wiskunde. 4 uren.
a. Herhaling en voortzetting der Algebra.
b. Herhaling der meetkunde, lichaamsmetingbeginselen der
bolvormige driehoeksmeting en der beschrijvende meetkunde
Opstellen in het Fransch over een vrij gekozen onderwerp.
Vertaling in het Fransch uit de Bloemlezing van Dozy en
de Stoppelaar.
Oefening in het voor de vuist spreken over een onderwerp
door den leeraar aan het onderwezene ontleend.
Geschiedenis van de letterkundevan het begin der XVIIIde
eeuw tot op heden.
g. Oordeelkundige lezing
van Racine: Athalie; van Molière: les Femmes savantes
en le Tartufe
n. Engelsche taal- en letterkunde. 2 uren.
a. Herhaling der Spraakkunst.
b. Vertaling in het Engelsch uit Vertaaloefeningen door Cowan
en Maatjes.
Lezing uit: Sketch book (Washington Irving). British
Classical Authors (Herrig).
d. Opstellen in het Engelsch.
O. Hoogduitsche taal- en letterkunde. 2 uren.
Herhaling van de duitsche Spraakkunst, als boven. (Zie
3de klasse).
b. Vertaling in het Duitsch, als boven. (Zie 3de klasse).
c. Duitsch lezen, als boven. (Zie 3de klasse.)
p. Handelswetenschappen. 1 uur.
a. Handelsrekenen.
b. Boekhouden.
r. Teekenen.
a. Handteekenen. 1 uur.
b. Rechtlijnig teekenen. 2 uren.
van Alfred de VignyCinq Mars
e.