Madvig-
c.
a.
a.
f. Engelsch, 1 uur.
Vertaling in’t Engelsch uit „Vertaaloefeningen” van Cowan
en Maatjes.
b. Lezing van Washington Irving’s Sketchbook.
b. Lezing
e. Hoogduitsch, 1 uur.
Voortzetting van de taalstudie, volgens het „Lehrbuch”
en het „Sprach-, Lese- undüebungbuch” van Bruck (2de druk).
b. Lezing en verklaring van Wilhem Teil en van Wallenstein
van Schiller.
Geschiedenis der Letterkunde, volgens Abriss der Geschichte
der deutschen Litt, van Bruck (Deventer 1867).
b. Latijn, 9 uren.
Voortzetting van het onderwijs naar de Spraakkunst van
b. Themata, volgens Reitz (1ste, 2de en 3de klasse.)
c. Voortzetting van de Vertaling en verklaring van de levens
van Nepos, en van gedeelten uit Caesar de Bello Gallico;
later gevolgd door die van uitgekozen redevoeringen en
andere stukken van Cicero. Lezing van stukken uit de
Metamorphosen en andere gedichten van Ovidius.
c. Neoerlandsche taal, 2 uren.
Redekunst, volgens het werkje van P. H. van Moerkerken,
Leidenv. d. Heuvel en van Santen 1867.
b. Oefening in stijl.
c. Lezing van Episodes uit Hooft’s Nederlandsche Historieën
en van 't Costelick Mal en Voorhout van Huygens. (Beide
uitgegeven in de Ned. Klassieken).
d. Kunstmatige voordragt.
d. Fransch, 1 uur.
Vrije Opstellen.
en verklaring van een treurspel van Racine, van een
blijspel van Molière en van een Roman van Chatrian.
Korte geschiedenis der letterkunde van de eeuw van Lodewijk
XIV tot het Consulaat.
a.
c.
a.
1 j