4de KLASSE. c. a. b. b. Latijn, 10 uren. Vrije opstellen en overzettingen in liet Latijn van vertalingen door den leeraar uit eenig auteur geleverd. b. Spreekoefeningen. c. Lezing en verklaring van Livius, Cicero (orat. pro Milone), van Tacitus (Annales et Agricola)van Virgilius JEneïs(lib. I et VI). van Horatius (Od. lib. III et IV et Epist. lib. I). Cursoriesch Cicero’s Brieven aan Atticus. d. Romeinsche Antiquiteiten. C. Nederlandschf. taal, 2 uren. a. GrieRsch, 11 uren 's weeks. Voortzetting van de taalstudie. Vertaling van de stukjes van de themata van Dr. v. d. Es. Lezing en verklaring van gedeelten uit de Ilias en uit Hero dotus; van Plato’s Apologie van Socrates, van Demosthenes (ed. Teubn. vol. II), van den Ajax van Sophocles, van de Nubes van Aristophanes en van stukken uit de Anthologie van Stoll bewerkt door Dr. Melder. a. Oefening in stijl. b. Spreekoefeningen. Lezing en verklaring van Bilderdijks’s Ondergang der Eerste Wereld. d. Kunstmatige voordragt. d. Fransch, 1 uur. a. Vrije opstellen. b. Spreekoefeningen. Lezing en verklaring van l’École des Vieillards van Delavigne, van Hernani en les Chants du Crépuscule van Victor Hugo en van een blijspel van Molière. d. Terugblik op de geschiedenis der letterkunde van de 16de, 17de en 18de eeuw, vooral in verband met de voortbrengselen op dat gebied in onzen tijd. o. r. c.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1870 | | pagina 200