L 2de Sectie. 3de Sectie. i Lijn SamarangVorstenlanden. 1ste Sectie. van aandeelhouders den 28sten Junij 1870 uitgebragt, nemen wij het volgende over: Niettegenstaande op het tweede gedeelte aanhoudend werd gewerkt aan het versterken der dammen, het afgraven van de taluds der ingravingenmogt het niet gelukkende aardschui- vingen geheel te beletten. Zij kwamen evenwel minder menig vuldig voor en werden gaandeweg van minder ernstigen aard waardoor dan ook slechts enkele malen het doorloopen van de treinen werd belet. Deze werd den 18den February 1870 tot Soeracarla, (108 mijlen) voor het publiek opengesteld. Het instorten van de brug over de Mongot, tengevolge van plotselingen aandrang van opgestuwd water, had de opening eenige weken vertraagd en kwam de noodbrug den löden Februari) gereed. De aardebaan tot Klatten (30353 Meter lang), was ultimo Maart 1870 gereed over 27172 Meter. Onderhanden waren toen 2981 Meter. Een gedeelte van de baan werd gemaakt dooi- de huurders der landen, waarover zij loopt. Het metselwerk van de kunstwerken tot Klatten is gereed; de ijzeren bovenbouw der bruggen is gereed of in aanmaak. De gebouwen voor de stations en halten tot Klatten zijn in aanbouw. Van Klatten tot Djocjokarla, eene lengte van 28000 Meter, is nog slechs 2500 Meter gereed en 4000 Meter onderhanden. Voorbij Klatten zijn nu van de 9 duikers, moetende bevatten 4401 M‘ metselwerk, 3 voltooid en 3 gereed tot de geboorte van de gewelven, waartoe is gemetseld 1950 M3. Van de 19 bruggen zijn er 6 gereed tot den bovenbouwen 1 onderhanden. Tot op het tijdstip van het verslag waren op deze sectie

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1870 | | pagina 287