Iste KLASSE. Wiskunde. 7 uren. a. Natuurlijke historie. 1 uur. e. en gebroken van Prof. J. van der a. Dierkundevolgens het leerboek Hoeven. b. Plantenkunde, volgens C. A. J. A. Oudemans. i. Aardrijkskunde. 2 uren. Rekenkunde: Talstelsel en hoofdregelen met geheele en gebroken getallen, volgens Strootman’s Cijferkunst, eerste deel. Algebra: de vier hoofdregelen met geheele vormen. Vergelijkingen van den eersten graad. Algemeene beginselen der Aardrijkskunde (herhaling en aanvulling van het geleerde op de lagere school). b. Aardrijkskunde van Europa en Azië (gedeeltelijk) volgens: Handboek der Aardrijkskunde van Dr. J. Dornseiffen. Aardrijkskunde van Nederland en zijne koloniën. k. Geschiedenis. 5 uren. a. Oude en middeneeuwsche geschiedenis, benevens een ge deelte der nieuwe geschiedenis, volgens Handleiding tot de kennis der Algemeene Geschiedenis van L. Mulder. b. Algemeen overzicht van de vaderl. geschiedenis tot 1648 (uitbreiding van het onderwezene op de lagere school) volgens het leerboek van L. Mulder. 1. Nederlandsche taal. 3 uren. n. Herhaling van de beginselen der spraakleer, volgens Dr. P. J. Cosijn (le deel), en Woordenlijst voor de spelling der Nederl. Taal door de Vries en te Winkel. b. LezenProza en PoëzieLeerboekverzameld door Dr. Dozy en de Stoppelaar; en Zeegers, Chrestomathie. c. Oefening in zinsontleding door dictée van den onderwijzer. Verbetering van kakografiën. ii.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1871 | | pagina 213