a. a. 28 uren. 3de KLASSE. a. c. f. Engelsch 1 uur. Vertaling in’t Engelsch uit Vertaaloefeningen van Cowan en Maatjes. b. Lezing van Dickens’s Oliver Twist. h. Algemeene Geschiedenis, 3 uren. Oostersche en Grieksche geschiedenis, volgens het Overzigt van den leeraar. b. Mythologie. g. Wiskunde, 2 uren. Stelkunde: reken- en meetkunstige reeksen. Logarithmen. b. Meetkunde: de behandeling van de meetkunde der ruimte (stereometrie). g. Natuurkunde, 1 uur. Electriciteit. a. Grieksch, 11 uren ’s weeks. Herhaling der Etymologie. Systematische behandeling der Syntaxis. b. Vertaling uit de laatste Stukjes D. v. d. Es. Lezing en verklaring van gedeelten uit de Iliasuit Lysias (uitg. van Cobet); later de Acharnenses van Aristophanes. tl. Grieksche Antiquiteiten. b. Latijn, 10 uren. Herhaling van de Spraakkunst. b. Themata, volgens Reitz. (3de en 4de kl.), gevolgd van vertalingen uit het Hollandsch of Grieksch in het Latijn naar keuze van den leeraar. Lezing en verklaring van Sallustius de bell. Cat. gevolgd door die van het 31ste boek van Livius. Verder Cicero (pro Murena en pro Calio)gevolgd door brieven en andere van de Thematavan a. a. r.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1871 | | pagina 240