32 uren.
4de KLASSE.
a.
e.
d. Fransch, 1 uur.
h. Algemeens Geschiedenis, 3 uren.
Romeinsche Geschiedenis.
a.
b.
a. Grieksch, 11 uren ’s weeks.
Voortzetting van de taalstudie.
Vertaling van de Stukjes van de themata van Dr. van der Es.
Lezing en verklaring van gedeelten uit Homerus en Hero
dotus, van Plato’s Crito, van Demosthenes (ed. Teubn.
vol. I), van de Electra van Sophocles en van de Ranae
van Aristophanes.
d. De Geschiedenis der lyrische poëzy naar de Anthologie van
Stoll, bewerkt door Dr. Mehler.
b. Latijn, 10 uren.
Voortzetting van de taalstudie.
b. Vrije opstellen en overzettingen uit het Grieksch in ’t Latijn.
c. Spreekoefeningen.
d. Voortzetting van de lezing vanVirgilius en Horatius. Verder
zullen worden behandeld van Cicero: de tweede Philippica
en de Oratore, van Tacitus: Germania en stukken uit de
II is tor ia:, van Plautus: de Mostellaria.
Romeinsche Antiquiteiten.
a. Vrije opstellen.
b. Spreekoefeningen.
c. Nederlandsche Taal, 2 uren.
a. Opstellen.
b. Spreekoefeningen.
c. Lezing en verklaring van Bilderdijk’s Ondergang der Eerste
Wereld en van Vondel’s Lucifer.
d. Kunstmatige voordragt.