32 uren. 4de KLASSE. a. e. d. Fransch, 1 uur. h. Algemeens Geschiedenis, 3 uren. Romeinsche Geschiedenis. a. b. a. Grieksch, 11 uren ’s weeks. Voortzetting van de taalstudie. Vertaling van de Stukjes van de themata van Dr. van der Es. Lezing en verklaring van gedeelten uit Homerus en Hero dotus, van Plato’s Crito, van Demosthenes (ed. Teubn. vol. I), van de Electra van Sophocles en van de Ranae van Aristophanes. d. De Geschiedenis der lyrische poëzy naar de Anthologie van Stoll, bewerkt door Dr. Mehler. b. Latijn, 10 uren. Voortzetting van de taalstudie. b. Vrije opstellen en overzettingen uit het Grieksch in ’t Latijn. c. Spreekoefeningen. d. Voortzetting van de lezing vanVirgilius en Horatius. Verder zullen worden behandeld van Cicero: de tweede Philippica en de Oratore, van Tacitus: Germania en stukken uit de II is tor ia:, van Plautus: de Mostellaria. Romeinsche Antiquiteiten. a. Vrije opstellen. b. Spreekoefeningen. c. Nederlandsche Taal, 2 uren. a. Opstellen. b. Spreekoefeningen. c. Lezing en verklaring van Bilderdijk’s Ondergang der Eerste Wereld en van Vondel’s Lucifer. d. Kunstmatige voordragt.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1871 | | pagina 242