Ibte KLASSE.
a. Wiskunde. 7 uren.
e. Natuurlijke Historie. 1 uur.
a.
en
a.
a. Rekenkunde: Talstelsels en hoofdregelen met geheele en
gebroken getallen, volgens Strootman’s Cijferkunst, eerste
deel.
b. Algebra: de vier hoofdregelen met geheele en gebroken
vormen. Vergelijkingen van den eersten graad.
van Prof. J. van der
Dierkunde, volgens het leerboek
Hoeven.
b. Plantenkunde, volgens C. A. J. A. Oudemans.
i. Aardrijkskunde. 2 uren.
Algemeene beginselen der Aardrijkskunde (herhaling
aanvulling van het geleerde op de lagere school).
b. Aardrijkskunde van Europa en Azië (gedeeltelijk) volgens
Handboek der Aardrijkskunde van Dr. J. Dornseiffen.
c. Aardrijkskunde van Nederland en zijne koloniën.
k. Geschiedenis. 5 uren.
Oude en middeneeuwsche geschiedenis, benevens een ge
deelte der nieuwe geschiedenis, volgens: Handleiding tot
de kennis der Algemeene Geschiedenis van L. Mulder.
b. Algemeen overzicht van de Vaderl. geschiedenis tot 1572
(uitbreiding van het onderwezene op de lagere school)
volgens het leerboek van L. Mulder.
l. Nederlandsche Taal. 3 uren.
a. Herhaling van de beginselen der spraakleer, volgens D.
de Groot, Nederd. spraakk.en Woordenlijst voor de
spelling der Nederl. Taal door de Vries en te Winkel.
b. Lezen: Proza en Poëzie, uit G. D. Minnaert, Nederl.
leesboek en van Kampen door Veegers.
c. Oefening in zinsontleding door dictee van den onderwijzer.
Verbetering van kakografiën.