a.
b.
<1.
a.
b.
De Directeur,
a.
b.
a.
b.
c.
e.
<1.
J. ten Brink (zie 4de kl.) en dr. J. van Vloten, Schets
van de Geschiedenis der Ned. Letteren.
m. Fransche taal- en letterkunde. 2 uren.
Geschiedenis der Fransche Taal- en Letterkunde, over
zicht van de voornaamste Fransche schrijvers uitdeXVIde,
XVIIde en XVIIIde en meer bepaald uit de XlXde eeuw
tot op onzen tijd.
Oordeelkundige lezing van P. Corneille: Polyeucte; van
Racine: Phèdre; van Molière: le Misanthrope; van La
BoulayeParis en Amérique.
Opstellen, volgens vrije keuze.
Oefeningen in het voor de vuist spreken over een door
den Leeraar aan het onderwezene ontleend onderwerp.
n. Engelsche taal- en letterkunde. 2 uren.
Herhaling der Spraakkunst.
Geschiedenis der Engelsche Letterkunde.
Oordeelkundige lezing van Shakespeare: Julius Caesar;
van ByronChilde Harolduit Classbook of Eng. Prose
and Poetry, Goldsmith: the Deserted Village.
Opstellen in het Engelsch.
Lezing der Dramen: Götz von Berlichingen en Egmont
van Goëthe, Emilia Galotti van Lessing.
Vertalen in het Duitsch uit J. van der Beek en duitsche
opstellen.
Beknopt overzicht van de Duitsche letterkunde volgens
Vorschule der Literatur geschichte von Theod. Kriebitzsch,
p. Handelswetenschappen. 1 uur.
Boekhouden enz.
r. Teekenen.
Handteekenen. 2 uren.
Rechtlijnig teekenen in verband met beschrijvende meet
kunde. 2 uren.
c.
J. H. VAN SlLLEVOLDT.
O. IIOOGDUITSCHE TAAL- EN LETTERKUNDE. - 2 Uren.