b.
b.
van
a.
b.
a.
a.
b.
c.
a.
b.
g. Wiskunde, 2 uren.
Stelkunde: Behandeling der onbepaalde vergelijkingen. De
reken- en meetkunstige reeksen. De logarithmen met behulp
C. Nederlandsche Geschiedenis, 2 uren.
Geschiedenis van onze Staatsregeling volgens ’t kort Övcr-
zigt van den Leeraar (3de druk) tot op de Revolutie.
Behandeling van onze tegenwoordige Staatsinstellingen naar
de: Beknopte Handleiding van Mr. van Gigh (’sGraven-
hage, M. J. Visser, 1857), gepaard met de lezing en
verklaring van de Staatsinrichting in Nederland, door
L. H. Beertstecher (Kampen, K. v. d. Hulst, 1870).
d. Fransch, 1 uur.
Vrije opstellen.
Lezing en verklaring van een treurspel van Racine, van
een blijspel van Molière en van een Roman van Chatrian.
Korte geschiedenis der letterkunde van de eeuw van Lode-
wijk XIV tot op het Consulaat.
e. Hoogduitsche, 1 uur.
Voortzetting van alles wat in de eerste Klasse aangevan
gen werd.
f. Engelsch, 1 uur.
Vertaling in ’t Engelsch uit
Cowan en Maatjes.
Lezing van Moore’s Paradise and the Peri, van Byron’s
Prisoner of Chillon en van Goldsmith’s Deserted Village.
b. Latijn, 10 uren.
Voortzetting van het onderwijs in de Spraakkunst.
Themata van Reitz (1ste, 2de en 3de klasse).
Voortzetting van de vertaling en verklaring van de levens
van Nepos en van gedeelten uit Caesargevolgd door stuk
ken uit Cicero; gedeelten uit de Metamorphosen en de
Fasti van Ovidius.
Vertaaloefeningen
a.