d.
a.
b.
c.
d.
a.
b.
c.
e.
f-
van Dr.
d. Fbanscu, 1 uur.
Vrije opstellen.
Spreekoefeningen.
Lezing en verklaring van een stuk uit Corneille, Racine
of Molièrevan Les Feuilles d’Automne van Victor Hugo
van Paris en Amérique van Ed. Laboulaye.
Terugblik op de Geschiedenis der Letterkunde van de
C. Nederlandsciie Taal, 2 uren.
Opstellen.
Spreekoefeningen.
Kunstmatige voordracht.
Behandeling van de Stijlleer (Rhetorica, Letterkundige
Encyclopedie en Kritiek)door Dr. WG. Brill.
Lezing van de Historische Landschappen van W. J. Hofdijk.
(Haarlem, A. Kruseman, 1856) en van de Schepping van
Ten Kate, (goedkoope uitgaaf).
b. Vertaling uit de laatste Stukjes van de themata
v. d. Es.
c. Lezing en verklaring van gedeelten uit Homerus, Herodo
tus en Demosthenes (ed. Tenbn. vol. I), van den Oedipus
Rex van Sophocles en van de Aves van Aristophanes.
d. De geschiedenis der lyrische poëzy naar de Anthologie van
Stoll, bewerkt door Dr. Mehler.
b. Latijn, 10 uren.
a. Voortzetting van de taalstudie.
b. Opstellen in ’t Latijn en overzettingen uit het Grieksch in
’t Latijn.
c. Spreekoefeningen.
d. Lezing en verklaring van het 3de en 4de Boek van de
Georgica van Virgilius. Stukken uit de Aeneis. Voorzetting
van Horatius. Cicero de Sestiana en gedeelten van de
Annalen van Tacitus en de Dialogus de Oratoribus.
Geschiedenis der Latijnsche letterkunde.
Romeinsche Antiquiteiten.
e.