1 I I I b. a. a. a. a. b. c. a. b. b. e. d. b. c. b. c. d. a. b. Voortzetting van de Aardrijkskunde van Nederland en de Overzeesche bezittingen, volgens Pijnappel. k. Geschiedenis. 4 uren. Vervolg der nieuwe Geschiedenis, zie 1ste klasse. Vaderlandsche Geschiedenis, van 1572 tot 1713, zie 1ste klasse. l. Nedeblandsche Taal. 3 uren. Spelling en Vormleer, volgens Dr. Cosijn Nederlandsche spraakleer, 1ste stuk. Lezing uit de Bloemlezing van J. van Beers. Stijloefeningen, door opstellen en vertalingen uit het Fransch. m. Feansche Taal. 4 uren. Voortzetting van het maken van opstellen uitNouveau Recueil de Verenet. Larousse. Lexicologie, le et 2e année. Stijloefeningen. Spraakkunstige lezing van Fransche schrijvers, volgens Vinet, 2e partie, en G. Merlet, prose et poésie. n. Engelsche Taal. 2 uren. De Spraakkunst meer in bijzonderheden naar de Engelsche Spraakkunst van Zimmermann-Moerkerken (laatste uitg.) Zie 1ste kl. Words and Dialogues van Maatjes. Dictées. o. Hoogduitsche Taal. 3 uren. Duitsche Spraakkunst, volgens Deutsche Sprachlehre von Th. Meurer Gülpen. Vertalen in het Duitsch uit Uebungsbuch zum üebersetzen aus dem Hollandischen in 's Deutsch von Th. Meurer. Duitsch lezen, volgens Hopf und Paulsiek II cursus. r. Telkenen. Handteekenen. 2 uren. Rechtlijnig teekenen. 2 uren. s. Gymnastiek. 1 uur.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1873 | | pagina 239