r DERDE KLASSE. a. b. c. a. a. a. Wiskunde. 7 uren. Herhaling en voortzetting van de rekenkunde. Omgekeerde en zamengestelde evenredigheden. Herhaling en voortzetting van de algebra. Rekenkundige en meetkundige reeksen, Logarithmen, volgens de begin selen der Algebra van Badon Ghyben en Strootman en Sammlung von Beispielen und Aufgaben von Heis. Loga rithmen tafels met vijf decimalen door A. J. van Pesch. Meetkunde: herhaling van het onderwezene, regelmatige veelhoeken, inhoud der vlakke figuren, beginselen der goniometrie. c. Natuubkunde. 2 uren. Algemeene eigenschappen der ligchamen; Zwaartekracht, volgens het Leerboek der Natuurkunde van Dr. J. Bosscha Jr. d. Scheikunde. 2 uren. Scheikunde der niet-metalenvolgens het Handboekje van Roscoëvertaald door Dr. H. J. Menalda van Schouwenburg. e. Natuublijke Histobie. 1 uur. Herhaling van het vroeger geleerde en voortzetting van de Natuurlijke Historie, zie 1ste en 2de klasse. i. Aaedbijkskunde. 2 uren. a. Voortzetting van de Algemeene Aardrijkskunde. b. Voortzetting van de Aardrijksk. van Nederland en de Nederl. bezittingen. k. Geschiedenis en Staatsineichting. 5 uren. Oude en middeneeuwsche geschiedenis, benevens de nieuwe geschiedenis tot aan de 17de eeuw. b. Inleiding van de Nederl. Staatsinrichting. c. Voortzetting van de Vaderl. geschiedenis van 1713 tot op onzen tijd. Herhaling van het vroeger geleerde. l. Nedeeeandsche Taal- en Lettebkunde. 2 uren. Vervolg van de Vormleer en de syntaxis, volgens Dr. Cosijn. Logische analyse, volgens Van Dale,

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1873 | | pagina 240