F f?-’- 29 uren. DERDE KLASSE. s f •uï. a. b. c. a. b. c. a. b. c. k 2. S' g. Vaderlandsche Geschiedenis. 1 uur. Van 1795 tot 1848volgens ’t leerboek van L. Mulder. li. i. Algemeene Geschiedenis en Aardrijkskunde. 3 uren. De 17de en 18de eeuw, volgens het Overzigt van den leeraar. k. Wiskunde. 3 uren. Reken- en Stelkunde. 1 uur. Permutatieën en combinatieënhet binomium van Newton worteltrekking uit getallenvergelijkingen van den twee den graad. Meetkunde. 2 uren. Ligging en snijding der vlakken (goniometrie). n. Natuurlijke Geschiedenis. 1 uur. a. Grieksch. 8 uren ’s weeks. Herhaling van de Etymologie voortzetting van de Syntaxis. Themata uit ’t tweede stukje van Dr. v. d. Es. Voortzetting van de vertaling en verklaring der Anabasis. Gedeelten uit de Ilias of de Odysseeuit de Hellenica en uit Lysias (ed. Cobet) of Isocrates. b. Latijn. 8 uren. Voortzetting van ’t onderwijs in de Spraakkunst. Themata van Reitz (1ste 2de en 3de klasse). Voortzetting van de vertaling en verklaring van Nepos en van gedeelten uit Caesargevolgd door stukken uit Cicero en gedeelten uit de Metamorphosen en de Fasti van Ovidius. <1. Fransch. 2 uren. Voortzetting van ’t taal-onderwijs. Opstellen over onderwerpen van eigen keus. Lezing en verklaring van een stuk van Corneille Racine of Molière en van Paris en Amérique van Ed. Laboulaye.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1873 | | pagina 264