I I b. I I c. d. c. a. c. a. ft a. b. Vertaling uit de laatste stukjes van de Themata van Dr., v. d. Es. Lezing en verklaring van gedeelten uit de Ilias (ed. Cobet) uit Lysias en van den Plutus (ed. Kappeyne van de Coppello). Grieksche Antiquiteiten. b. Latijn. 8 uren. Herhaling van de Spraakkunst. Themata van Reitz (3de en 4de klasse) en van Slipfle. Voortzetting van Ovidius. Later Horatiuste beginnen met de satiren en gevolgd of afgewisseld door stukken uit Virgilius. Verder Sallustius (Bellum Cat.), Livius (lib. XXII) Cicero (oratt. Cat.)gevolgd door een gedeelte van de brieven en wellicht stukken uit de philosophische werken. c. Nedeelandsche Taal. 1 uur. Geschiedenis der Nederlandsche letterkundevolgens Hof dijk5de druk. Amsterdam, gebr. Kraay, 1871. Kritische en kunstmatige lezing van de Schepping van ten Kate3de druk. Utrecht. Kemink en Zoon. 1869. <1. Feansch. 1 uur. a. Opstellen over onderwerpen van eigen keus. b. Lezing en verklaring van een stuk van Corneille Racine of Molièrevan les Feuilles d’Automne van Victor Hugo van Paris en Amérique van Ed. Laboulaye. Terugblik op de geschiedenis der letterkunde van de 16de 17de en 18de eeuw, vooral in verband met de voortbreng selen op dat gebied in onzen tijd. d. Spreekoefeningen. e. Hoogduitsch. 1 uur. Opstellen over onderwerpen van eigen keus. b. Spreekoefeningen. Lezing van Sophonisbe van Geibel en van lyrische poëzy uit den laatsten tijd. d. Gelijk aan d van de 1ste klasse. f. Engelsch. 1 uur. Opstellen.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1873 | | pagina 266