EERSTE KLASSE. zijne Koloniën. van Dr. J. Dornseiffen. Leer van den zin. Toepassing door zinsontleding. Omschrijving van eenig stukje Poëzie als aanleiding tot het maken van een Rekenkunde: Talstelsels en hoofdregelen met geheele en gebroken getallen. I>. Stelkunde: De vier hoofdregelen met geheele en gebroken vormen. Vergelijkingen van den eerste graad. Beginselen der Cijferkunst door H. Strootman, legedeelte. Uitgelezen voorbeelden en vraagstukken ter herleiding en oplossing uit de Algebra door F. van der Berg. A. L. Boeser. Eerste verzameling van rekenk. voorstellen. Algemeene beginselen der aardrijkskunde (herhaling en aan vulling van het geleerde op de lagere school). Aardrijkskunde van Europa en Azië. Aardrijkskunde van Nederland en Handboek der Aardrijkskunde De levensverrichtingen der dieren. Verdeeling. De lagere dieren tot en met het maaksel en de verdeeling der insekten. Schoolatlas der natuurlijke historie door Burgersdijk, Koster en Winkler. Oude en middeneeuwsche geschiedenisbenevens een gedeelte der nieuwe geschiedenis. Algemeen overzicht van de vaderlandsche geschiedenis tot 1572 (uitbreiding van het onderwezene op de lagere school). L. Mulder. Handleiding tot de kennis der algemeene ge schiedenis. L. Mulder. Leerboek der Vaderlandsche geschiedenis. WISKUNDE. tl. AARDRIJKSKUNDE. GESCHIEDENIS. NEDERLANDSCHE TAAL. NATUURLIJKE HISTORIE.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1874 | | pagina 248