EERSTE KLASSE.
zijne Koloniën.
van Dr. J. Dornseiffen.
Leer van den zin. Toepassing door zinsontleding. Omschrijving
van eenig stukje Poëzie als aanleiding tot het maken van een
Rekenkunde: Talstelsels en hoofdregelen met geheele en
gebroken getallen.
I>. Stelkunde: De vier hoofdregelen met geheele en gebroken
vormen. Vergelijkingen van den eerste graad.
Beginselen der Cijferkunst door H. Strootman, legedeelte.
Uitgelezen voorbeelden en vraagstukken ter herleiding en
oplossing uit de Algebra door F. van der Berg.
A. L. Boeser. Eerste verzameling van rekenk. voorstellen.
Algemeene beginselen der aardrijkskunde (herhaling en aan
vulling van het geleerde op de lagere school).
Aardrijkskunde van Europa en Azië.
Aardrijkskunde van Nederland en
Handboek der Aardrijkskunde
De levensverrichtingen der dieren. Verdeeling. De lagere dieren
tot en met het maaksel en de verdeeling der insekten.
Schoolatlas der natuurlijke historie door Burgersdijk, Koster
en Winkler.
Oude en middeneeuwsche geschiedenisbenevens een gedeelte
der nieuwe geschiedenis.
Algemeen overzicht van de vaderlandsche geschiedenis tot
1572 (uitbreiding van het onderwezene op de lagere school).
L. Mulder. Handleiding tot de kennis der algemeene ge
schiedenis.
L. Mulder. Leerboek der Vaderlandsche geschiedenis.
WISKUNDE.
tl.
AARDRIJKSKUNDE.
GESCHIEDENIS.
NEDERLANDSCHE TAAL.
NATUURLIJKE HISTORIE.