1 van van FRANSCHE TAAL- EN LETTERKUNDE. uitbreiding der spraakleer. Opstellen in het vrij gekozen onderwerp. Oefening in het Kritische behandeling van eenige Geschiedenis der Fransche letterkunde van NEDERLANDSCHE TAAL- EN LETTERKUNDE. Syntaxis. Leer der beheersching. De samengestelde volzin. Stijlleer. Onderscheidene soorten van poëzie en proza. Stijl oefeningen. Inleiding tot de geschiedenis der letterkunde. Ge schiedenis der Nederlandsche letteren van 1170 tot 1600. Dr. Cosijn Nederlandsche Spraakleer2de stuk. Dr. J. ten BrinkGeschiedenis der Nederlandsche Letter kunde 3 stukken. VondelGijsbrecht van Aemstel (Pantheon van Roelants). Justus van Effen, Bloemlezing, 3 deelen. (Pantheon Roelants.) ENOELSCHE TAAL- EN LETTERKUNDE. Herhaling van de spraakkunst. Vertalen. Lezen. Opstellen in het Engelsch. Beknopt overzicht der Engelsche letterkunde tot het begin der 18de eeuw. Maatjes, Vertaaloefeningen. Dr. AhnClassbook of English Prose and Poetry. HOOGDUITSCHE TAAL- EN LETTERKUNDE. Herhaling van het geleerde in de vorige klassen. Syntaxis. Eigen opstellen in het Hoogdnitsch. Kort overzicht der Hoog- duitsche letterkunde. J. van der BeekVerzameling van stukken om in het Fransch Engelsch en Hoogdnitsch te vertalen. Schiller’s Sammtliche Werke. Herhaling en Fransch over een spreken van het Fransch. Fransche werken, het begin der achttiende eeuw tot op heden. Alfred de VignyCinq Mars. RacineAthalie. Molière Les Femmes savantes. MolièreLe Tartuffe.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1874 | | pagina 256