Algemeene herhaling en uitbreiding van het geleerde in de vorige klassen. J. van der Beek, Verzameling van stukken om in het Fransch, Engelsch en Hoogduitsch te vertalen. Göthe, Göts von Berlichingen. GötheEgmont. Lessing, Emilia Galotti. Dr. tosijn, Nederlandsche Spraakleer, 2e stuk. Dr. J. ten Brink, Geschiedenis der Nederlandsche Letter kunde, 3 stukken. van Vloten, Dicht en ondicht uit de 19e eeuw. Voortzetting van de spraakleer. Opstellen in het Fransch over een vrij gekozen onderwerp. Oefening in het spreken van het Fransch. Kritische behandeling van eenige Fransche werken. Geschiedenis der Fransche taal- en letterkunde. Overzicht van de voornaamste schrijvers uit de 16e, 17e, 18e en meer bepaald uit de 19e eeuw. P. Corneille, Polyeucte. Racine, Phèdre. Molièrele Misanthrope. Laboulaye, Paris en Amérique. Herhaling van de spraakleer. Opstellen. Vertalen in het Engelsch. Kritische behandeling van enkele Engelsche werken. Beknopt overzicht van de Engelsche letterkunde van het begin der achttiende eeuw tot op onzen tijd. Maatjes, Vertaaloefeningen. Dr. Ahn, Classbook of English Prose and Poetry. Goldsmith, She stoops to conquer. GoldsmithThe deserted Village. Byron, Childe Harold. Shakspere, Macbeth. HOOGDUITSCHE TAAL- EN LETTERKUNDE. ERANSCHE TAAL- EN LETTERKUNDE. ENGELSCHE TAAL- EN LETTERKUNDE.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1874 | | pagina 259