41. 67 ton. 38 33 9 17 7 18 12 17 18 15 16 14 14 7 10 14 15 7 18 1208 1173 J T) 7) n n n r> r> n n 7) r> r> T n n 7) n T) n T n T) T> T> T> 7) T 7) 7) n y> n I n n T) T n n n Vlaardingen Voorburg Voorschoten Stompwijk Leidschendam Zoeter woude Bodegraven Pijnacker Zoetermeer Maassluis Maasland, Monster Honsholredijk Naaldwijk Wateringen Quintsheul Poeldijk ’s Gravesande Loosduinen Zegwaart, Te zamen In 1876 3 metende 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 50 50 Het pakschuitenveer tusschen ’s Gravenhage en Rotterdam vermeerderde met 1 vaartuig, metende 38 ton; daarentegen verminderde het marktveer tusschen ’s Gravenhage en Naaldwijk met 1 vaartuig, metende 14 ton. Tot het vervoer van personen naar Leiden en Delft en tus- schenliggende plaatsen waren in 1877 in dienst: naar Leiden, 3 volksschuitenzamen metende 66 ton, n Delft, 4 n 54 Laatstgenoemde dienst werd waargenomen door 4 vaste schippers van Delft. Dagelijks, met uitzondering van Zondagwerd slechts ééne vaarbeurt van ’s Gravenhage en ééne van Delft waargenomen. Het personenvervoer tusschen ’s Gravenhage en Sc.heveningen werd ook in 1877 uitgeoefend met drie gondelste zamen metende 55 ton. b. Te lande. Omtrent de Rijn- en Hollandsche spoorweglijnen, door welke ’s Gravenhage aan het groot spoorwegnet verbonden is, kwamen

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1877 | | pagina 402