41.
67 ton.
38
33
9
17
7
18
12
17
18
15
16
14
14
7
10
14
15
7
18
1208
1173
J
T)
7)
n
n
n
r>
r>
n
n
7)
r>
r>
T
n
n
7)
n
T)
n
T
n
T)
T>
T>
T>
7)
T
7)
7)
n
y>
n
I
n
n
T)
T
n
n
n
Vlaardingen
Voorburg
Voorschoten
Stompwijk
Leidschendam
Zoeter woude
Bodegraven
Pijnacker
Zoetermeer
Maassluis
Maasland,
Monster
Honsholredijk
Naaldwijk
Wateringen
Quintsheul
Poeldijk
’s Gravesande
Loosduinen
Zegwaart,
Te zamen
In 1876
3 metende
2
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
50
50
Het pakschuitenveer tusschen
’s Gravenhage en Rotterdam
vermeerderde met 1 vaartuig, metende 38 ton; daarentegen
verminderde het marktveer tusschen ’s Gravenhage en Naaldwijk
met 1 vaartuig, metende 14 ton.
Tot het vervoer van personen naar Leiden en Delft en tus-
schenliggende plaatsen waren in 1877 in dienst:
naar Leiden, 3 volksschuitenzamen metende 66 ton,
n Delft, 4 n 54
Laatstgenoemde dienst werd waargenomen door 4 vaste schippers
van Delft. Dagelijks, met uitzondering van Zondagwerd slechts
ééne vaarbeurt van ’s Gravenhage en ééne van Delft waargenomen.
Het personenvervoer tusschen ’s Gravenhage en Sc.heveningen
werd ook in 1877 uitgeoefend met drie gondelste zamen
metende 55 ton.
b. Te lande.
Omtrent de Rijn- en Hollandsche spoorweglijnen, door welke
’s Gravenhage aan het groot spoorwegnet verbonden is, kwamen