41.
I
I
geene bijzondere opmerkingen. De verbindingslijn tussehen de
beide stations bleef, ten minste voor het personenvervoer, ook
in het afgeloopen jaar ongebruikt.
De tramwaydienst tussehen ’s Gravenhage en Delft en die
tussehen 's Gravenhage en Scheveningen voorzien in eene ware
behoefte. Laatstgenoemde zou meer wezenlijk nut stichten,
indien zij werd uitgebreid tot het vervoer van goederenliefst naar
de beide spoorwegstations. Scheveningen zou daardoor, voor zijn
belangrijken vischhandel, althans eenige vergoeding vinden voor het
nog altijd voortdurend gemis van aansluiting aan den spoorweg.
Van de beweging, gedurende 1877, aan het station ’s Gra
venhage der Hollandsche Ijzeren Spoorwegmaatschappijgeeft
de volgende opgave een overzigt.
j
i Vervoer. Opbrengst.
Opbrengst.
Vervoer.
97,785 97.938.00'1 121,162 /107,699.00
Reizigers, le klasse
127,243.00
I 133,098
2e
480,765
177,028.00
3e
727,630
5,815.00
6,016.00
kilogram.
Bagage
45,752 00 3,539,604
54,895.00
Bestelgoederen,
24,936.00
19,247.00 9,619,410
7,484,150
Koopmansgoederen
stnks.
205
Paarden,
8,964.00
1,397
Slagtvee
101
75
Rijtuigen,
ƒ506,580.00
ƒ442,377.00
445,090
I 728.290
2,874.693
1,856.00
1 De terugkeerende reizigers
hieronder begrepen, zijn dub
bel genomen.
Van den Haag Naar den Haag
naar de van de
verschillende stations, verschillende stations.
108,033.00: 162,173
163,535.00
194
15,317)