41. I I geene bijzondere opmerkingen. De verbindingslijn tussehen de beide stations bleef, ten minste voor het personenvervoer, ook in het afgeloopen jaar ongebruikt. De tramwaydienst tussehen ’s Gravenhage en Delft en die tussehen 's Gravenhage en Scheveningen voorzien in eene ware behoefte. Laatstgenoemde zou meer wezenlijk nut stichten, indien zij werd uitgebreid tot het vervoer van goederenliefst naar de beide spoorwegstations. Scheveningen zou daardoor, voor zijn belangrijken vischhandel, althans eenige vergoeding vinden voor het nog altijd voortdurend gemis van aansluiting aan den spoorweg. Van de beweging, gedurende 1877, aan het station ’s Gra venhage der Hollandsche Ijzeren Spoorwegmaatschappijgeeft de volgende opgave een overzigt. j i Vervoer. Opbrengst. Opbrengst. Vervoer. 97,785 97.938.00'1 121,162 /107,699.00 Reizigers, le klasse 127,243.00 I 133,098 2e 480,765 177,028.00 3e 727,630 5,815.00 6,016.00 kilogram. Bagage 45,752 00 3,539,604 54,895.00 Bestelgoederen, 24,936.00 19,247.00 9,619,410 7,484,150 Koopmansgoederen stnks. 205 Paarden, 8,964.00 1,397 Slagtvee 101 75 Rijtuigen, ƒ506,580.00 ƒ442,377.00 445,090 I 728.290 2,874.693 1,856.00 1 De terugkeerende reizigers hieronder begrepen, zijn dub bel genomen. Van den Haag Naar den Haag naar de van de verschillende stations, verschillende stations. 108,033.00: 162,173 163,535.00 194 15,317)

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1877 | | pagina 403