loe
siên voor tramwaylijnen door de stad werden door den
Raad in zijne zitting van 19 November de voorwaar
den vastgesteldin welke nieuwe concessie tevens de
bestaande lijnen zijn opgenomen. Tegen deze nieuwe
voorwaarden zijn intusschen door de maatschappij be
zwaren ingediendwaaromtrent in 1878 geen beslissing
is genomen. Ten gevolge van de weigering van den
Minister van Waterstaat, Handel en Nijverheid om
rails te laten leggen door het Binnenhof zal de lijn
van het Westeinde loopen tot op het Buitenhof en
vervolgens van het Plein naar het Rijnspoorwegstation,
terwijl na de verbreeding der Lange Pooten ook door
die straat een tramwaylijn zal gelegd worden.
In de lijn ’s GravenhageDel/l kwam in het afge-
loopen jaar geen verandering.
Voor de tramwaylijn van de Nederlandsche Rhijn-
spoorwegmaatschappij loopende van de Rijnstraat naar
het Badhuis en waarvan de concessievoorwaarden door
den Raad op 8 January 1878 werden vastgesteldzijn
in den loop van het jaar de teekeningen ingezonden en
goedgekeurden de voorbereidende werkzaamheden voor
het bouwen van het station te Scheveningen en het leggen
der baan aangevangen bovendien heeft de maatschappij
zich tot^het gemeentebestuur gewend tot het verkrij
gen der vergunning om van stoomkracht gebruik te
makennadat door haar proeven waren genomen met
het machine Merryweather op de lijn tusschen hier
en Voorburg, die door vele leden van den Raad waren
bij gewoondde Raad heeft daarop onder zekere voor
waarden de vergunning verleend bij besluit van 1 Oct.
Eindelijk werd nog bij Raadsbesluit van 2 Julij eene
gunstige beschikking genomen op een aanvraag van
den heer N. B. van Praag om concessie voor een