163 de orde gesteld een adres van de Haagsche Tramway- maatschappijhoudende bezwaar tegen de aanschrij ving van ons College om de lijn PleinSumatrastraat om de 7| minuut te doen berijden en het daarop door ons uitgebracht praeadvies. Een voorstel van den heer Mouton, om den con cessionaris tot 15 April 1885 op die lijn ontheffing te verleenen van het rijden om de 7| minuut, werd aangenomen. d. Den 25sten November vereenigde de Raad zich met ons voorstel, om den heer Mr. C. L. de Vos van Nederveen Cappel, op diens verzoek om her stel van de vroegere winterdienstregeling op de lijnen der Haagsche Tramwaymaatschappij, te kennen te geven dat de bepalingen der concessie niet toelieten de ritten na 9 uren des avonds voor te schijven. 2°. de IJsselstoomtramwegmaatschappij. Den 17den April werd door den Raad, ter ver vanging van de in 1883 voorloopig verleende concessie, aan de Usselstoomtramwegmaatschappij eene definitieve vergunning verleend, voor zooveel deze Gemeente betreft en behoudens de rechten van derden, voor den aanleg en de exploitatie van een stoomtramweg tusschen deze Gemeente en Gouda, aan vangende in den Schenkweg bij den Rezuidenhoutschen wegwelke concessie met de daaraan verbonden voorwaarden door die Maatschappij werd aanvaard den 5den Mei d. a. v. 3°. Stoomtramweg den HaagScheveningen van de Hollandsche Ijzeren Spoorwegmaatschappij. De concessie, voor zooveel betreft de voorwaarden voor den aanleg en de exploitatie van den Stoom tramweg den HaagScheveningendoor de Hollandsche Ijzeren Spoorwegmaatschappij, zoomede de overeen-

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1884 | | pagina 168