163
de orde gesteld een adres van de Haagsche Tramway-
maatschappijhoudende bezwaar tegen de aanschrij
ving van ons College om de lijn PleinSumatrastraat
om de 7| minuut te doen berijden en het daarop
door ons uitgebracht praeadvies.
Een voorstel van den heer Mouton, om den con
cessionaris tot 15 April 1885 op die lijn ontheffing
te verleenen van het rijden om de 7| minuut, werd
aangenomen.
d. Den 25sten November vereenigde de Raad zich
met ons voorstel, om den heer Mr. C. L. de Vos
van Nederveen Cappel, op diens verzoek om her
stel van de vroegere winterdienstregeling op de lijnen
der Haagsche Tramwaymaatschappij, te kennen te
geven dat de bepalingen der concessie niet toelieten
de ritten na 9 uren des avonds voor te schijven.
2°. de IJsselstoomtramwegmaatschappij.
Den 17den April werd door den Raad, ter ver
vanging van de in 1883 voorloopig verleende concessie,
aan de Usselstoomtramwegmaatschappij eene definitieve
vergunning verleend, voor zooveel deze Gemeente
betreft en behoudens de rechten van derden, voor
den aanleg en de exploitatie van een stoomtramweg
tusschen deze Gemeente en Gouda, aan vangende in den
Schenkweg bij den Rezuidenhoutschen wegwelke
concessie met de daaraan verbonden voorwaarden door
die Maatschappij werd aanvaard den 5den Mei d. a. v.
3°. Stoomtramweg den HaagScheveningen van de
Hollandsche Ijzeren Spoorwegmaatschappij.
De concessie, voor zooveel betreft de voorwaarden
voor den aanleg en de exploitatie van den Stoom
tramweg den HaagScheveningendoor de Hollandsche
Ijzeren Spoorwegmaatschappij, zoomede de overeen-