464
komst voor het goederenvervoer, werd den 20sten Mei
vastgesteld en door de Maatschappij aanvaard den
30sten Juni d. a. v.
4°. de Westlandsche Stoomtramwegmaatschappij.
De doortrekking van de lijn der Westlandsche Stoom
tramwegmaatschappij aan de Lijnbaan, langs de Prinse-
gracht tot aan de Varkenmarkt, door die Maatschappij
gevraagd ten gerieve van de kooplieden, die hunne
waren uit het Westland aanvoeren, kwam vooralsnog
niet tot stand.
5°. Den 8sten December werd door den heer J. van
Lith Jr. c. s. de vergunning gevraagd voor den aanleg
en de exploitatie van tramlijnen binnen deze Gemeente,
en wel van het Station van den Hollandschen Spoor
weg langs het Zieken, den Z. O. Binnencingelden
Zwarteweg, HeerengrachtHeerenstraat tot het Plein;
van het Kerkplein door de geprojecteerde Prinse-
straat, langs den Noordwal, over de nieuw te bouwen
draaibrug, door de Hemsterhuisstraatde Zoutman-
straat, het Prins-Hendrikpleinnaar en langs de Laan
van Meerdervoort tot aan de Zeestraat; onder voor
behoud van verlenging tot aan het Station van den
Hollandschen spoorweg, wanneer dit verbouwd is van
het begin van de Hoefkade af naar en door de van Rave-
steijnstraatde Hobbemastraatlangs Om en Bij, de
Brouwersgracht W.Z., de Prinsegracht N.Z. de‘Lijnbaan,
den N. W. Binnensingel, den Noordwal, en dfulr aan
sluitende aan de lijn sub n°. 2 genoemd; van het
begin van het Zieken af, aansluitende aan de lijn sub
n°. 1, langs het Groenewegje, de Hooftskade en aan
het einde daarvan aansluitende aan de lijn sub n°. 3.
Omtrent dit verzoek is nog geen beslissing ge
nomen.