464 komst voor het goederenvervoer, werd den 20sten Mei vastgesteld en door de Maatschappij aanvaard den 30sten Juni d. a. v. 4°. de Westlandsche Stoomtramwegmaatschappij. De doortrekking van de lijn der Westlandsche Stoom tramwegmaatschappij aan de Lijnbaan, langs de Prinse- gracht tot aan de Varkenmarkt, door die Maatschappij gevraagd ten gerieve van de kooplieden, die hunne waren uit het Westland aanvoeren, kwam vooralsnog niet tot stand. 5°. Den 8sten December werd door den heer J. van Lith Jr. c. s. de vergunning gevraagd voor den aanleg en de exploitatie van tramlijnen binnen deze Gemeente, en wel van het Station van den Hollandschen Spoor weg langs het Zieken, den Z. O. Binnencingelden Zwarteweg, HeerengrachtHeerenstraat tot het Plein; van het Kerkplein door de geprojecteerde Prinse- straat, langs den Noordwal, over de nieuw te bouwen draaibrug, door de Hemsterhuisstraatde Zoutman- straat, het Prins-Hendrikpleinnaar en langs de Laan van Meerdervoort tot aan de Zeestraat; onder voor behoud van verlenging tot aan het Station van den Hollandschen spoorweg, wanneer dit verbouwd is van het begin van de Hoefkade af naar en door de van Rave- steijnstraatde Hobbemastraatlangs Om en Bij, de Brouwersgracht W.Z., de Prinsegracht N.Z. de‘Lijnbaan, den N. W. Binnensingel, den Noordwal, en dfulr aan sluitende aan de lijn sub n°. 2 genoemd; van het begin van het Zieken af, aansluitende aan de lijn sub n°. 1, langs het Groenewegje, de Hooftskade en aan het einde daarvan aansluitende aan de lijn sub n°. 3. Omtrent dit verzoek is nog geen beslissing ge nomen.

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1884 | | pagina 169