59.
f 14.25
12.—
6.50
15.—
8.—
Door den grooten aan- en invoer was er ruimschoots werk
en hielden duizenden zich met het herstellen der haringnetten,
het verschepen en verzenden bezig.
Vier scheepstimmerwerven vonden voortdurend werk in den
aanbouw van nieuwe schepen en het herstellen van in gebruik
zijnde.
Zeilmakerijen maakten door uitbreiding van het getal schepen
en van de loggervloot, van Scheveningen uitgerust, goede zaken.
Tegelijk met de uitbreiding der vloot namen de kuiperijen
en mandenmakerijen toeevenzoo de blokmakerijen en smederijen.
De middelen van vervoer laten niets te wenschen over, dank
zij de welwillendheid der Holl. en Rijnspoorwegmaatschappijen,
die den handel zeer ten goede komt, en waardoor het mogelijk
wordt de visch in den kortst mogelijken tijd door geheel Engeland
België en Duitschland te verzenden.
Van de rubriek Fabrieksnijverheid valt niets nieuws te vermelden.
De uitgebreide nettenfabriek der heeren M. Paeseb en C°.
bewees bij voortduring door haar aftrek in het binnenland en
haar uitvoer naar Frankrijk, dat zij met het buitenland kan
concurreeren.
Op nieuw bleek in 1884 de wenschelijkheidja noodzakelijk
heid eener haven. Het aandoen van vreemde havens door de
meest geldehde prijs
laagste prijs
IJle steurharing per 1000 stuks
hoogste prijs
meest geldende prijs
laagste prijs
De prijzen der pekelharing waren per gepakte ton:
hoogste prijs f 15.25
meest geldende prijs 12.
laagste prijs 10.
De bruto-besomming der haringvloot bedroeg f 1,708,250 de
netto-besomming f 1,328,334.
Alzoo gemiddeld per schip f 6,812.