61
worden aangelegd en onderhoudeneen wijdte te geven
van 8 meter bij een hoogte, gerekend van den onder
kant der liggers, van 2 meter 47 cM. boven D. P.
d. om het in sectie S, n°. 5790, aangewezen deel
trekweg, hetwelk den Holl. Ijzeren Spoorweg kruist,
als openbaren weg te laten bestaan, door eenen onder
den te verhoogen spoorweg voor rekening van eischeres
te maken, te onderhouden en te verlichten tunnel,
wijd 4 meter en hoog 3 meter 50 cM.
Verder is bij het vonnis bepaald:
dat het onteigend perceel sectie R, n°. 2382, belast
zal blijven met het servituut van uitweg naar het
Geldelooze pad, ten behoeve der aan de gemeente
’s-Gravenhage overblijvende gedeelten van de vroegere
kadastrale perceelen sectie R, nos 1539 en 1538,
dat door eischeresdie tevens veroordeeld werd in
de kosten van het proces, als schadeloosstelling voor
de onteigening der genoemde perceelen aan de Gemeente
zal worden betaald de som van f 30,938.
d. Aan de Hollandsche Ijzeren Spoorwegmaatschappij
werd vergunning verleend voor zooveel betreft de
openbare straten, alsook de privaatrechterlijke eigen
dommen der Gemeente voor den aanleg en de exploi
tatie van een stoomtramweg den HaagScheveningen.
Aan dit werk is reeds een begin van uitvoering
gegeven.
Met de Maatschappij werd tevens eene overeenkomst
gesloten voor het vervoer van goederen, bestemd voor
of afkomstig van de Gemeenteinrichtingen, aangesloten
aan haren stoomtramweg.
e. Ook aan de alhier gevestigde IJsselstoomtramweg-
maatschappij werd voor zooveel de rechten der
Gemeente strekken en behoudens de rechten van der
den vergunning verleend voor den aanleg en de