61 worden aangelegd en onderhoudeneen wijdte te geven van 8 meter bij een hoogte, gerekend van den onder kant der liggers, van 2 meter 47 cM. boven D. P. d. om het in sectie S, n°. 5790, aangewezen deel trekweg, hetwelk den Holl. Ijzeren Spoorweg kruist, als openbaren weg te laten bestaan, door eenen onder den te verhoogen spoorweg voor rekening van eischeres te maken, te onderhouden en te verlichten tunnel, wijd 4 meter en hoog 3 meter 50 cM. Verder is bij het vonnis bepaald: dat het onteigend perceel sectie R, n°. 2382, belast zal blijven met het servituut van uitweg naar het Geldelooze pad, ten behoeve der aan de gemeente ’s-Gravenhage overblijvende gedeelten van de vroegere kadastrale perceelen sectie R, nos 1539 en 1538, dat door eischeresdie tevens veroordeeld werd in de kosten van het proces, als schadeloosstelling voor de onteigening der genoemde perceelen aan de Gemeente zal worden betaald de som van f 30,938. d. Aan de Hollandsche Ijzeren Spoorwegmaatschappij werd vergunning verleend voor zooveel betreft de openbare straten, alsook de privaatrechterlijke eigen dommen der Gemeente voor den aanleg en de exploi tatie van een stoomtramweg den HaagScheveningen. Aan dit werk is reeds een begin van uitvoering gegeven. Met de Maatschappij werd tevens eene overeenkomst gesloten voor het vervoer van goederen, bestemd voor of afkomstig van de Gemeenteinrichtingen, aangesloten aan haren stoomtramweg. e. Ook aan de alhier gevestigde IJsselstoomtramweg- maatschappij werd voor zooveel de rechten der Gemeente strekken en behoudens de rechten van der den vergunning verleend voor den aanleg en de

Gedigitaliseerde gedrukte materialen Haags Gemeentearchief

Jaarverslagen gemeente Den Haag | 1884 | | pagina 67